سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

علائم سرطان ریه

سرطان ریه یکی از کشنده‌ترین سرطان‌ها در سطح دنیا است که یکی از مهم‌ترین دلایل ان استعمال دخانیات است. اما بیش از 20% از کسانی که به دلیل این سرطان جان خود را از دست می‌دهند، سیگاری نبوده‌اند. محققان بر این باورند که قرار گرفتن در معرض گاز رادون و عوامل دیگری مانند آلودگی هوا و آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز می‌‌تواند، باعث به وجود امدن سرطان ریه شود. چه سیگاری باشید چه نباشید واجب است که علائم سرطان ریه را به دقت بشناسید.

علائم سرطان ریه
علائم سرطان ریه

سرفه‌های طولانی

سرفه‌های طولانی مخصوصاً اگر همراه با مخاط رنگی و ضخیم باشد از نشانه‌های اولیه سرطان ریه است. اگر سرفه‌های شما به مدت چند هفته طول کشید حتی اگر این سرفه‌ها خشک بود باید به پزشک مراجعه کنید.

عفونت‌های مزمن

اگر به طور مکرر بیمار هستید و این بیماری به سمت ریه و قفسه سینه شما گسترش می‌یابد، بهتر است زودتر به پزشک مراجعه کنید.

کاهش وزن

اگر بدون داشتن رژیم غذایی و برنامه‌های ورزشی شاهد کاهش وزن محسوس خود هستید، باید به پزشک مراجعه کنید. چرا که تومور‌های سرطانی پروتئین‌هایی را ایجاد کرده که بدن را وادار به کاهش وزن می‌کنند.

درد استخوان

اگر سرطان ریه در بدن توسعه بیابد باعث درد‌های استخوانی می‌شود. در صورت وجود این بیماری کمر درد و درد باسن شایع است.

خستگی مفرط

این نوع از خستگی نباید با خستگی معمولی اشتباه گرفته شود. این خستگی به حدی شدید است که نمی‌توانید منتظر رفتن به رختخواب شوید. استراحت طولانی مدت هم نمی‌تواند این خستگی را برطرف کنند. اکثر کسانی که به سرطان مبتلا می‌شوند این نوع خستگی را تجربه می‌کنند.

منبع: مجله سلامتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا