سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

تأثیر مصرف زنجبیل بر بهبودی و کاهش سر درد‌های میگرنی

محققان دانمارکی در مورد تأثیرات مصرف زنجبیل بر بیماری میگرن مطالعاتی داشته‌اند،بر اساس این مطالعات آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که زنجبیل برای مبتلایان به میگرن اثری مانند دارو‌های مسکن شیمیایی دارد. این جمله بدین معناست که مبتلایان به میگرن برای کاهش درد ناشی از سردرد‌های میگرنی می‌توانند از این گیاه استفاده کنند. سال‌هاست که خواص درمانی گیاه زنجبیل برای بیمای‌های گوناگونی در طب سنتی شناسایی شده است و حال می‌توان به این گیاه با عنوان یک درمانگر طبیعی برای میگرن نگاه کرد. علاوه بر تسکین درد مصرف این گیاه می‌تواند تعداد حملات سردرد‌های میگرنی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

تأثیر مصرف زنجبیل بر بهبودی و کاهش سر درد‌های میگرنی
تأثیر مصرف زنجبیل بر بهبودی و کاهش سر درد‌های میگرنی

بر طبق مطالعات انجام شده توسط محققان دانمارکی مشخص شد که مصرف زنجبیل توسط مبتلایان به میگرن به کنترل واکنش‌های التهابی و درد کمک کرده و می‌تواند سر درد‌های میگرنی را بهبود ببخشد. توصیه محققان به مبتلایان به میگرن به این صورت است که با شروع علائم میگرن یک سوم قاشق مربا خوری از پودر زنجبیل در آب ریخته و آن را بنوشند. همچنین بیماران مبتلا به این عارضه می‌توانند زنجبیل را برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند. مصرف زنجبیل شدت حملات میگرنی و تعداد ان را کم خواهد کرد.

منبع: بیو طب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا