سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

چند درمان ساده برای برطرف کردن سیاهی دور چشم

سیب زمینی رنده شده

سیب‌زمینی دارای ترکیباتی است که به عنوان عوامل اصلی درخشندگی و سفیدی پوست شناخته می‌شوند. این عوامل آنزیم‌ها، نشاسته و ویتامین c  می‌باشند که به میزان قابل ملاحظه‌ای در سیب زمینی وجود دارند. سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید، سپس آن را به شکل گلوله‌های پنبه‌ای درآورده و ده دقیقه روی حلقه سیاه زیر چشم خود بگذارید و در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید.

خیار

خیار نیز دارای ترکیباتی است که می‌تواند درمان مشکل سیاهی زیر چشم شما باشد. خیاری را حلقه حلقه کرده و در یخچال بگذارید تا سرد شود. سپس به مدت 1 دقیقه حلقه‌های خیار را بر روی سیاهی اطراف چشمتان بگذارید و سپس با آآب سرد صورت خود را بشویید.

4b9f18282f267f50c960fd440998770d

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی هم گزینه مناسبی برای رفع این مشکل است شما می‌توانید یک قاشق آب گوجه فرنگی را با یک قاشق آبلیمو مخلوط کنید و اطراف چشمانتان را کاملاً با آن بپوشانید . این ترکیب را به مدت ده دقیقه بر روی پوست خود و حلقه‌های سیاه زیر چشمتان نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید.

روغن بادام

کافی است هر شب قبل از خوابیدن از این روغن به حلقه‌های سیاه دور چشم خود بمالید و آن را ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن تا صبح روز بعد بر روی پوست شما باقی بماند و سپس آن را بشویید. تکرار این عمل می‌تواند باعث شود که دیگر اثری از سیاهی دور چشم شما باقی نماند.

منبع: دکتر سلام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا