سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین المللاخبار سیاسی

ترامپ هیچ اطلاعی از فلسطین ندارد/از ترامپ و دشمن صهیونیستی تشکر می کنیم

57437219

سفیر فلسطین در تهران اظهار کرد: تمام آب‌ها باید به سمت رودخانه آزادی فلسطین جریان پیدا کند.

«صلاح الزواوی» ظهر امروز به مناسبت سالگرد آغاز انقلاب مسلحانه مردم فلسطین، پیروزی انقلاب شکوهمند ایران و افتتاح سفارت دولت فلسطین در تهران در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا و اظهار کرد:‌ دو انقلاب ایران و فلسطین تاریخ مشترکی دارند. این دو انقلاب بر مبنای اصول مشترکی که رهایی از استعمار و امپریالیسم و کمک به مستضعفان جهان است پایه گذاری شده است.

مقدم السفرای نمایندگی‌های سیاسی خارجی در تهران، با تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تسلیت به خاطر فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همچنین وقوع فاجعه پلاسکو در بخشی از سخنان خود با اشاره به رابطه انقلاب ایران و مردم فلسطین و نقش امام خمینی (ره) در این رابطه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  شهید یاسر عرفات اولین کسی بود که به ایران آمد و پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت. او در ۲۹ بهمن ۱۳۵۷ به ایران آمد و در تاریخ۳۰ بهمن همان سال با حضور وی سفارت فلسطین در تهران بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه خیلی از مسئولان انقلاب اسلامی ایران در قبل از انقلاب در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان و سوریه تعلیم نظامی دیده‌اند تصریح کرد: امام خمینی (ره) هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب تاکید و توجه ویژه‌ای به موضوع فلسطین داشتند از جمله اینکه ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند امروز ایران، فردا فلسطین و اینکه استقلال ایران کامل نمی‌شود مگر با آزادی فلسطین. از دیگر سو ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

وی با اشاره به مشکلات ورنج‌هایی که انقلاب فلسطین و مردم آن با آن روبرو هستند به اهمیت ایجاد وحدت ملی در فلسطین اشاره کرد و افزود: اگر ما وحدت ملی در فلسطین را داشته باشیم، می‌توانیم اعراب و مسلمانان را دور خود جمع کنیم و همگی ما اسلحه‌هایمان را به سمت دشمن اصلی‌مان یعنی صهیونیست ها بگیریم.

الزواوی وضعیت کنونی جهان اسلام را به نفع ملت فلسطین ندانست و گفت:‌ ما وقتی در گیری لفظی بین دو کشور مسلمان ایجاد می‌شود از این موضوع ناراحت می شویم چه برسد که بین دو کشور اسلامی درگیری نظامی ایجاد شود؛ چرا که معتقدیم تمام اسلحه‌های ما باید به سمت دشمن مشترکمان ( صهیونیست‌ها) برود.

سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه تمام آب‌ها باید به سمت رودخانه آزادی فلسطین جریان پیدا کند اظهار کرد: متاسفانه در فلسطین شاهد دو دستگی یا بیشتر هستیم و آرزومندیم کنفرانس آتی فلسطین که قرار است به زودی در تهران برگزار شود این زمینه را فراهم کند که تمام گروه‌های مبارزاتی فلسطینی دور هم جمع شوند، متحد شوند تا هر چه زودتر به سمت آزادی کل خاک فلسطین حرکت کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آشنایی‌اش با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان همیشه به دنبال وحدت جهان اسلام بوده‌اند و این موضوع برایشان دارای اهمیت است. به تازگی شنیدیم هیاتی کویتی به تهران آمده است و برادران عمانی نیز تلاش دارند که روابط کشورهای اسلامی و مسلمان با یکدیگر را بهبود دهند و اینها همه به نفع فلسطین است.

وی با اشاره به نگاه و سیاست خصمانه ترامپ به موضوع فلسطین گفت: این آقا ما را در برابر صهیونیسم بین‌المللی قرار داده است . او هیچ اطلاعی درباره فلسطین ندارد و در روزهای آغازین حضورش دشمنی خود با جهان اسلام را نشان داد و ورود مسلمانان از هفت کشور اسلامی به این کشور را ممنوع کرد

الزواوی با بیان اینکه می‌دانیم هر رئیس‌جمهور جدیدی که بر سر کار می آید باید پرونده موضوعات را بخواند و از آن مطلع شود گفت:‌ این آقا قبل از اینکه  اطلاعی کسب کند ، مطالبی را مطرح کرده است. مسئله تروریسم اسلامی را بیان کرده است؛ در حالیکه تروریسم صفتی ندارد و از سوی هر طرفی که باشد، محکوم است.

مقدم السفرای نمایندگی های سیاسی در تهران با اشاره به اظهارات ترامپ و اطرافیانش مبنی بر اینکه تلاش دارند که سفارت آمریکا در تل‌آویو را به قدس منتقل کنند، اظهار کرد: آن‌ها تلاش دارند امید و آرزوهای مردم فلسطین را از بین ببرند. آن‌ها متوهم شده‌اند و سرزمین قدس قبله اول مسلمانان است  و تعداد زیادی از صحابه پیامبر (ص) در آن دفن شده است.

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به حمایت ترامپ از شهرک سازی غیرقانونی صهیونیست‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: چند روز پیش دبیر کل سازمان ملل یک فرد فلسطینی را به عنوان نماینده خود در امور لیبی انتخاب کرد، ولی نماینده آمریکا انتخاب این فرد را وتو کرد؛ چون فرد منتخب شده یک فلسطینی است و از دیگر سو نتانیاهو نیز از این اقدام آمریکایی‌ها تقدیر کرد.

وی بار دیگر در صحبت‌های خود به برگزاری کنفرانس فلسطین در تهران اشاره کرد و گفت: آرزو داریم که رهبر انقلاب اسلامی ایران این فرصت را غنیمت بشمارند و به  ملت فلسطین و تمام گروه‌های مبارزاتی آن کمک کرده تا وحدت خود را به دست آورند.

سفیر فلسطین در تهران همچنین با تمجید از توجهات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع فلسطین و حمایت شان از مردم مظلوم این منطقه گفت:‌ توجه ایشان به این موضوع تا حدی بود که در اتاق کارشان عکس مسجدالقصی قرار داده بودند.

وی در پاسخ به این سوال که از دولت فلسطین در کنفرانسی که قرار است هفته ‌آینده در تهران در ارتباط با موضوع فلسطین برگزار شود چه کسی شرکت خواهد کرد؟،  گفت : آقای لاریجانی از رئیس مجلس ملی فلسطین برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده‌اند؛ علاوه بر آن گروه‌های مختلف فلسطینی نیز قرار است در این کنفرانس حضور داشته باشند .

الزواوی باتاکید بر اینکه ملت فلسطین وفادار به آرمان های خود است و هیچ فلسطینی اسلحه اش را بر روی زمین  نمی گذارد تا زمانی فلسطین به صورت کامل آزاد شود ، گفت:‌ ما همه تلاش می کنیم که به حق و حقوق خود برسیم. فلسطین آزاد خواهد شد چه از راه دیپلماتیک و چه از راه اسلحه و دشمن ما یقین کامل دارد که این سرزمین را از دست خواهد داد و به همین خاطر هر روز بر میزان شهرک سازی خود اضافه می کند.

سفیر فلسطین در تهران با هشدار  این موضوع که اختلافات در جهان اسلام ممکن است به صهیونیست‌ها در پیشبرد  توطئه‌های شان علیه ملت فلسطین و جهان اسلام کمک کند در پاسخ به سوالی در مورد تلاش آمریکایی‌ها در ارتباط با انتقال سفارتشان از تل‌آویو به قدس گفت: ما فلسطینی‌ها در برابر این اقدام خواهیم ایستاد. من به شما می‌گویم هیچ خانواده فلسطینی نیست که شهید، اسیر یا معلولی را در خود نداشته باشد . همه‌ی خاک فلسطین چه ترامپ و نتانیاهو بخواهند یا نخواهند به ملت فلسطین باز خواهد گشت. پرچم مبارزه در بین فلسطینی دست به دست در حال انتقال است و آن‌ها تا آزادی کامل فلسطین از پا نخواهند نشست.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود با تاکید بر اینکه فلسطین فقط متعلق به فلسطینی ها نیست بلکه متعلق به اعراب، مسلمانان، مسیحیان و تمام آزادی خواهان جهان است ادامه داد: ما از ترامپ و دشمن صهیونیستی تشکر می‌کنیم که روی واقعی خود را نشان داد و ما چاره‌ای جز وحدت در برابر آن‌ها نداریم.

سفیر فلسطین در تهران در این نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در ارتباط با دیدار چندی پیش محمود عباس با مریم رجبی و اینکه گفته شده این دیدار با فشار سعودی‌ها انجام شده است،‌ اظهار کرد: پرچم  انقلاب با دو پرچم ایران و فلسطین بلند شده است. انقلاب اسلامی همواره مدافع ملت فلسطین، موضوع بیت المقدس و مسجد القصی بوده است . این موضوع برای ما مهم است و امکان ندارد کسانی را که مردان بزرگی چون شهید بهشتی و مطهری را ترور کردند ببخشیم.  ما نمی‌توانیم کسانی را که علیه انقلابی که به نفع اسلام و مسلمین است اسلحه کشیده‌اند ببخشیم.

وی ادامه داد: بعد از آن دیدار برای رهبریت خودم به صورت مفصل در این زمینه نوشتم و صحبت کردم . ممکن است آن ملاقات به صورت اتفاقی بوده باشد و برنامه‌ریزی شده نباشد و یا اینکه به رئیس ما تا قبل از این دیدار اطلاعات لازم در مورد این گروه داده نشده باشد. من نمی‌خواهم بهانه تراشی کنم و اطلاع ندارم که چه شرایطی باعث شده که این اتفاق بیفتد، ولی به شما می گویم که هر دیداری با این گروه محکوم است و مورد تائید ما نمی‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا