سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار رسانه ایرانیاخبار رسانه و تلویزیوناخبار سینماسینمای ایران

برپایی مراسم تقدیر از اصغر فرهادی و اسکارش در تهران

57438843

جمعی از مردم و هنرمندان به همت خانه سینما بعدازظهر بارانی 13 اسفند ماه در موزه سینما گردهم آمدند تا از اصغر فرهادی و گروه فیلم‌ «فروشنده» برای دریافت دومین اسکار سینمای ایران تقدیر کنند.

در این مراسم جمع زیادی از مردم و سینماگران حضور دارند که به دلیل ازدحام جمعیت نتواستند به سالن راه پیدا کنند و مجبورند در محوطه‌ی حیاط موزه سینما از طریق ال سی دی برنامه را پیگیری کنند.

همایون اسعدیان، فاطمه معتمداریا، علیرضا داودنژاد،فرشته طائرپور، حبیب رضایی،مازیار میری، منوچهر شاهسواری ، رضا میرکریمی، وحید موساییان و… از هنرمندان حاضر هستند.

شهرام ناظری و حافظ ناظری هم از هنرمندان حاضر بودند که به دلیل ازدحام جمعیت نتوانستند به سالن راه پیدا کنند و سرانجام در پایان مراسم با همراهی اصغر فرهادی به دفتر مدیریت موزه سینما هدایت شدند.

پریسا بخت‌آور و سارینا فرهادی همسر و فرزند فرهادی نیز در این مراسم او را همراهی می‌کنند.

حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی هم از مسوولان حاضر است که در سخنانی خطاب به اصغر فرهادی گفت: دوست داشتم،هدیه‌ای برای شما بیاورم و به همین دلیل از هنرمندان سرشناس رشته های دیگر دعوت کردم که در این مراسم حضور داشته باشند.

از جمله محمد علی موحد مولوی شناس مطرح که او نیز با وجود سن و سال بالا در مراسم شرکت کرده و اولین کتاب خود را که 60 سال قبل منتشر شده به عنوان یادگاری به فرهادی داد.

پیش از ورود اصغر فرهادی به سالن سینماتوگراف موزه سینما،تصاویری از فیلم‌هایش پخش شد؛ کلیپی که مروری بر آثار این کارگردان سرشناس سینمای ایران بود.

این برنامه راس ساعت 19 بعدازظهر با پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز رسمی شد.

همایون اسعدیان کارگردان سینمای ایران که اجرای این برنامه را برعهده دارد،در ابتدا از سوی اصناف سینمای ایران و کانون کارگردانان دریافت اسکار را به اصغر فرهادی تبریک گفت.

هایده صفی یاری تدوین‌گر آثار فرهادی نیز پیام صوتی بهرام بیضایی کارگردان سینما و تئاتر ایران را که چند سالی است در خارج از کشور زندگی می‌کند،در این برنامه توسط گوشی همراه‌اش پخش کرد.

در این مراسم کلیپی از دیدار اصغر فرهادی با محمدرضا شجریان در منزل این خواننده، هنگام برگزاری یکی از مسابقات ملی فوتبال ایران به سرمربی‌گری «کی‌روش» پخش شد.

همچنین در بخش دیگری از مراسم تقدیر از اصغر فرهادی، کلیپی از فیلم‌های این کارگردان پخش شد که تدوین آن را امیر کاستاریکا دیگر کارگردان مطرح جهانی انجام داده بود.

اصغر فرهادی به خاطر اعتراض به قانون اخیر ترامپ مبنی بر ممانعت از حضور هفت کشور مسلمان از جمله ایران به مراسم اسکار نرفت اما جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار را برای دومین‌بار بعد از «جدایی نادر از سیمین» برای فیلم «فروشنده» کسب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا