سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجی

آلبرت فینی (Albert Finney) بازیگر کهنه کار هالیوود، در سن ۸۲ سالگی درگذشت!

آلبرت فینی (Albert Finney) بازیگر کهنه کار هالیوود که اونو برای بازی در فیلم های ارین براکوویچ (Erin Brockovich)، ماهی بزرگ (Big Fish) و تام جونز (Tom Jones) می شناسیم، در سن ۸۲ سالگی در گذشت.در ادامه می توانید بیوگرافی این بازیگر را مشاهده کنید.

آلبرت فینی بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال ۱۳۱۵ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار آلبرت فینی می‌توان به بازیگری در فیلم عروس مرده، فیلم اولتیماتوم بورن و فیلم اسکای فال اشاره کرد.آلبرت فینی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۳۹ در ۲۴ سالگی در فیلم The Entertainer به کارگردانی Tony Richardson بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم عروس مرده، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای آلبرت فینی محسوب می‌شود.آلبرت فینی در سال ۱۳۸۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم آلبرت فینی در این سال، بازیگری در فیلم عروس مرده به کارگردانیتیم برتون و Mike Johnson محسوب می‌شود.شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی آلبرت فینی بازی در فیلم عروس مرده بوده است. آلبرت فینی سال ۱۳۸۴ در ۶۹ سالگی در فیلم عروس مرده نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با تیم برتون همکاری داشته است. آلبرت فینی توانست با بازی در فیلم عروس مرده تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر جانی دپ، هلنا بونهام کارتر، امیلی واتسون و Tracey Ullman بر تجارب او افزود.

 

 

 

آلبرت فینی علاوه‌بر فیلم عروس مرده، سال ۱۳۸۶ در ۷۱ سالگی در فیلم اولتیماتوم بورن نیز بازی کرده است. آلبرت فینی این‌بار با پل گرینگرس یعنی کارگردان فیلم اولتیماتوم بورن و هنرمندانی چون مت دیمون، ادگار رامیرز، جوان الن و جولیا استایلز همکاری داشت.در این سال‌ها آلبرت فینی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران ژاکلین بیسه با ۳ مرتبه، Dave Hager با ۲ مرتبه، جولیا استایلز با ۲ مرتبه، هلنا بونهام کارتر با ۲ مرتبه و Robert Stanton با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با آلبرت فینی داشته‌اند.در مجموع در کارنامه ۸۲ ساله و بیوگرافی آلبرت فینی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی آلبرت فینی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار آلبرت فینی در منظوم سر بزنید. همه ۳۰ اثر مهم آلبرت فینی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار آلبرت فینی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر آلبرت فینی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی آلبرت فینی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی آلبرت فینی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم عروس مرده محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی آلبرت فینی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم Gumshoe محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا