سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
آشپزیپیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومیدسته‌بندی نشدهسبک زندگیمجله پزشکی و سلامتمجله خانوادهمطالب جالب

من شامها پرخوری می کردم تا اینکه در یکشنبه ها شروع کردم به انجام این کار. ( 10 دقیقه زمان می گیرد)

پایان روز و من لب تابم را می بندم  و در یخچال را باز می کنم . وقت شام درست کردنه. 

می دانم خیلی از مادرها از این لحظه وحشت دارند اما این یکی از علاقه مندی های من است.

این کار به من کمی فرصت می دهد تا به پادکستهای مورد علاقه ام گوش بدهم و در آشپزخانه

خلاق باشم و دستور غذایی های جدید و سالم را برای خانواده ام امتحان کنم.

تنها مساله این است من وقتی در ساعت 5 بعدازظهر در حال تکه تکه کردن هستم یعنی

خیلی گرسنه ام. با خانواده ام نشسته ام و غذایی را که آماده کرده ام را می خوریم .

آن را خوردم و ناراحتی از پرخوری و نفخ احساس کردم . من خیلی پرخور شده ام .

من فقط می خواهم رو تخت دراز بکشم و انرژی لازم برای شستن ظرفها یا بازی با بچه ها نداشتم.

من به حالت پف کرده به تخت خواب می رفتم و تا وقتی که از خواب بیدار بشوم این احساس با من

بود که روی تواناییهای من برای انجام کارها تاثیر گذاشته بود.

این کار برای ماهها ادامه یافت تا اینکه از مادر یک بچه  ترفندی که برای گرسنگی بچه ها

وقتی از مدرسه به خانه می آمدند، استفاده می کرد را شنیدم .

او بشقاب سبزیجات آماده می کند و روی میز آشپزخانه می گذارد بنابراین بچه ها قبل از

شام از آن می خورند هم گرسنگیشان کمتر میشود و منجر به پرخوری نمی شود و هم

او خوشحال است که بچه هایش سیزیجات بیشتری مصرف می کنند.

من فکر کردم این می تواند برای من مفید باشد.

به طوریکه یکشنبه خیار، هویج و فلفل را خرد کردم و در شیشه های مربا ذخیره کردم و هرشب

هنگام پختن شام از آن می خوردم . این سبزیجات گرسنگی من را برطرف می کرد و بسیار سبک بودند

درحالیکه من هنگام خوردن غذایی که پخته بودم احساس بدی نداشتم و لذت می بردم.

آماده کردن این میان وعده سبزیجات کمتر از ده دقیقه طول می کشد و کلید اصلی جلوگیری از پرخوری در

وعده های غذایی است. حتی شیشه های کوچکتری از این میان وعده سبزیجات را برای بچه ها هم آماده کردم

ما باهم میخوریم و آن کمک می کند به رفع گرسنگی قبل از شام و جلوگیری از پرخوری.

احساس خوبی دارم از اینکه می دانم فیبر زیادی مصرف می کنیم.

پیشنهاد می کنم شما هم حتما امتحان کنید واقعاً ارزش دارد.

جهت عضویت در کانال تلگرام نسیم ورد کلیک کنید

برچسب ها

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    داشتن پرخوری میتوان جز دسته اعتیاد یعنی داشتن تکرار عادتهای بد که به جسم و روح روان شخص تاثیر بگذارد.البته داشتن برنامه غذایی مناسب تحت نظر دکتر بهترین کار برای حرفه ایی زندگی کردن میباشد.
    با تشکر از سایت نسیم وورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن