سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگون

بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی در فصل سوم ۲۰۱۹ رشد ۶۵ درصدی تجربه کرد

[ad_1]

گزارش‌‌های آماری از فروش گجت‌های هوشمند در بازار جهانی نشان می‌دهد در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، شاهد رشد درخورتوجهی در بازارها بوده‌ایم.

آمار جهانی گجت‌های پوشیدنی در فصل سوم سال ۲۰۱۹، رشد چشمگیری در بازار نشان می‌دهد. در جدیدترین آمارها، افزایش فروش ۶۵ درصدی و رسیدن به رکورد فروش ۴۵/۵ میلیون دستگاه گزارش شد. مناطق چین بزرگ (شامل کشور چین، هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان) و آسیا‌اقیانوسیه نقش مهمی در افزایش فروش بازار گجت‌های پوشیدنی ایفا کردند.

چین بزرگ، بزرگ‌ترین منطقه‌ی فروش گجت‌های پوشیدنی محسوب می‌شود که ۴۰ درصد از فروش جهانی را به‌خود اختصاص می‌دهد. آمار فروش در این منطقه، نشان‌دهنده‌ی رشد ۶۰ درصدی درمقایسه‌با مدت مشابه در سال گذشته بود و قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی و مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) درمجموع ۴۴ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دادند. آسیااقیانوسیه (بدون درنظرگرفتن چین بزرگ) با ۱۶ درصد سهم بازار، کوچک‌ترین منطقه‌ ازلحاظ بازار گجت‌های پوشیدنی بود. البته این منطقه به‌‌دلیل رشد ۱۳۰ درصدی درمقایسه‌با مدت مشابه در سال گذشته، بیشترین سرعت رشد را ازآنِ خود کرد که آمار تولید و فروش عالی همه‌ی تولیدکنندگان نقشی حیاتی در آن داشت.

شیائومی در مقیاس جهانی در رتبه‌ی اول فروش گجت‌های پوشیدنی قرار دارد. آن‌ها با فروش ۱۲/۲ میلیون دستگاه در فصل سوم سال جاری میلادی، رشد ۷۴ درصدی را درمقایسه‌با دوره‌ی مشابه در سال گذشته ثبت کردند. آمار مذکور سهم جهانی شیائومی را به ۲۷ درصد رساند که از فصل سوم سال ۲۰۱۵، بیشترین سهم فروش محسوب می‌شود. فروش عالی در بازارهای داخلی و توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی بازارهای خارجی، موجب پیشرفت درخورتوجه این برند چینی در بازار گجت‌های پوشیدنی شد.

اپل پس از شیائومی به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گجت‌های پوشیدنی شناخته می‌شود. آن‌ها در فصل سوم سال ۲۰۱۹، بیشترین نرخ رشد سالانه را از فصل دوم ۲۰۱۷ به این سو ثبت کردند. اپل‌واچ سری ۵ که در سپتامبر رونمایی شد، ۶۰ درصد از فروش فصلی کوپرتینویی‌ها را به‌خود اختصاص داد. قابلیت‌های جدید همچون حالت همیشه‌روشن صفحه‌نمایش و امکانات شخصی‌سازی بیشتر، فروش چشمگیر را برای اپل‌واچ جدید به‌همراه داشت. اپل از اواخر سال گذشته‌ی میلادی، ظرفیت تولید گجت‌های پوشیدنی‌اش را افزایش داد؛ به‌همین‌دلیل، توانست واکنش خوبی به افزایش تقاضای بازار نشان دهد.

بازار گجت پوشیدنی

هواوی در رتبه‌ی سوم بزرگ‌ترین فروشنده‌های گجت پوشیدنی در جهان قرار دارد. آن‌ها ۵/۹ میلیون دستگاه را در فصل سوم سال ۲۰۱۹ فروختند که رشد ۲۴۳ درصدی را درمقایسه‌با فصل مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. هواوی به‌لطف بازار داخلی عالی توانست برتری خود را دربرابر فیت‌بیت حفظ کند. فیت‌بیت که اخیرا به گوگل فروخته شده است، در جایگاه چهارم فروش قرار گرفت و تنها برند در میان پنج برند برتر بود که رشد فروش را تجربه نکرد. محصول جدید آن‌ها که سپتامبر معرفی شد، پیشرفت درخورتوجهی نشان می‌داد؛ اما مذاکرات فروش شرکت تا حدودی تمرکز فعالیت را از بین برده بود. سامسونگ در آخرین رتبه‌ی بزرگ‌ترین شرکت‌های فروشنده‌ی گجت‌های پوشیدنی قرار گرفت که آخرین محصول آن‌ها، Galaxy Fit، بازار راضی‌کننده‌ای در آسیااقیانوسیه کسب کرده است.

آمار فروش منطقه‌ای گجت‌های پوشیدنی

آمریکا

نبرد تجاری چین و آمریکا روز‌به‌روز خسارت‌های بیشتری به بازار فناوری آمریکای‌شمالی می‌زند. تعرفه‌های جدید روی گجت‌های پوشیدنی در این منطقه، کمی پیش از معرفی اپل‌واچ سری ۵ و محصول جدید فیت‌بیت اعمال شد. وینسنت تیلک، تحلیلگر کانالیس، درباره‌ی آمار فروش گجت‌ پوشیدنی اپل و فیت‌بیت می‌گوید:

اپل‌واچ سری ۵ که سال جاری معرفی شد، به‌روزرسانی‌های متعددی در قابلیت‌ها به‌همراه داشت. از آن مهم‌تر، شرکت تولیدکننده با پیش‌بینی خوب تقاضای بازار، رویکرد مناسبی در تأمین محصول در پیش گرفت. فروش نسل پنجم ساعت‌های هوشمند در فصل معرفی در آمریکای‌شمالی، ۳/۵ برابر نسل قبلی بود. در همین زمان، کاهش قیمت گجت قدیمی‌تر، یعنی اپل واچ سری ۳، افزایش فروش چشمگیری برای اپل به‌همراه داشت. بسیاری در این دوره‌ی زمانی پیش‌بینی می‌کردند تعرفه‌ها موجب افزایش قیمت مدل‌های گران‌قیمت‌تر شود.

در همین دوره، فیت‌بیت به‌‌دلیل کاهش قیمت محصولات اپل زیرفشار جدی قرار گرفت. آن‌ها با وجود رونمایی محصول جدید، یعنی Versa 2، مشکلات زیادی داشتند. به‌هرحال، محصول جدید فیت‌بیت با بهبودهای چشمگیر توانست به‌خوبی جایگاه خود را در دسته‌بندی گجت‌های ۲۰۰ دلاری حفظ کند. فیت‌بیت درمقایسه‌با سال گذشته رشد چندانی نکرد؛ درحالی‌که برندهایی همچون سامسونگ و گارمین و فسیل، رشد دورقمی را در دوره‌ی مشابه تجربه کردند.

بازار گجت پوشیدنی

آسیا اقیانوسیه (به جز چین بزرگ)

فیت‌بیت و سامسونگ با کپی‌برداری از رویکرد پیش‌گام بازار، شیائومی، استراتژی محصولات ارزان‌قیمت را در بازار آسیااقیانوسیه پیاده کردند که منطقه‌ای حساس ازلحاظ قیمت محصولات محسوب می‌شود. سامسونگ به‌لطف اثرپذیری از بازار فروش گوشی‌های هوشمندش، توانست رتبه‌ی دوم را از فیت‌بیت بگیرد. سینتیا چن، تحلیلگر کانالیس، درباره‌ی این منطقه می‌گوید:

می بند ۴ در فصل سوم سال ۲۰۱۹ عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و شیائومی با بهبود درخورتوجه در محصول، توانست بازار هدف را راضی و توجه کاربران iOS را نیز به خود جلب کند؛ درنتیجه، می‌توان بازار بزرگ‌تری برای محصولات شیائومی در نظر گرفت. این شرکت نیز باتوجه‌به همین بازار بزرگ‌تر، مخاطبانی بیشتر از خریداران گوشی‌های هوشمند خود را در نظر گرفته است.

بخش عمده‌ای از بازار آسیااقیانوسیه رشد سه‌رقمی را تجربه کرد؛ چون بازارهای در حال رشد این منطقه قدرت بسیار زیادی دارند و بخش عمده‌ای از رشد نیز به‌لطف تبلیغات حرفه‌ای آنلاین و فصل‌های فستیوال فروش ممکن می‌شود.

EMEA

شیائومی نفوذ چشمگیری در بازار اروپا داشت و آمار فروش ۲/۷ میلیون دستگاه را ثبت کرد که رشد ۱۱۰ درصدی را درمقایسه‌با فصل مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. اپل در فصل سوم سال جاری رتبه‌ی دوم فروش را تصاحب کرد که به‌خاطر معرفی محصول در این فصل و بازاریابی عالی در بریتانیا این موفقیت حاصل شد. فیت‌بیت برای اولین‌بار در تاریخ از فهرست پنج برند برتر بازار اروپا خارج شد. بن استنتون، تحلیلگر ارشد کانالیس، درباره‌ی منطقه‌ی اروپا و خاورمیانه و آفریقا می‌گوید:

فیت‌بیت فشار زیادی از بازیگران ارزان‌قیمت بازار تحمل می‌کند. آن‌ها به‌‌دلیل قرارداد فروش به گوگل، تخصص سخت‌افزاری و دانش از کانال‌های توزیع را به شرکت بزرگ‌تر ارائه می‌کنند؛ اما گوگل در دوران انتقال مالکیت باید همه‌ی تلاش خود را در حفظ هویت برند و سهم بازار به‌کار گیرد.

شیائومی علاوه‌بر گوشی‌های هوشمند، محصولات متعددی در خانواده‌ی اینترنت اشیاء به اروپا صادر کرد. از میان آن‌ها می‌توان گجت‌های پوشیدنی و تجهیزات خانه‌ی هوشمند و اسکوترهای برقی را نام برد. مچ‌بندهای هوشمند به‌‌دلیل محدودیت‌های کم واردات اهمیت فراوانی در فروش بازار اروپا دارند و شیائومی با سرعت‌بخشیدن به فرایندهای رونمایی محصول و بهبود کانال‌های توزیع و پشتیبانی، عملکرد مطلوبی در بازار مذکور از خود نشان داد. فروش مناسب در بازار گجت‌های پوشیدنی می‌تواند تصویر برند شیائومی را در دیگر بخش‌های بازار محصولات هوشمند نیز بهبود بخشد.

بازار گجت پوشیدنی

چین بزرگ

بازار چین در فصل سوم سال ۲۰۱۹ با پیش‌گامی شیائومی رشد ۶۰ درصدی را ثبت کرد. آمار فروش آن‌ها در کشور چین رکوردشکنی کرد؛ هرچند سهم کلی بازار را به هواوی با رشد ۲۹۰ درصدی واگذار کردند. اپل نیز به‌‌دلیل تقاضای فراوان برای جدیدترین ساعت هوشمند خود، رشد چشمگیری در منطقه‌ی چین بزرگ تجربه کرد. سینتیا چن درباره‌ی منطقه‌ی چین بزرگ می‌گوید:

هواوی بسته‌های تبلیغاتی مناسبی با گجت‌های پوشیدنی ارزان‌قیمت در چین ارائه کرد که به افزایش تمایل برای گوشی‌های هوشمند نیز منجر می‌شد. البته آن‌ها برای حفظ سرعت رشد خود با خانواده‌ی Watch GT مشکلات متعددی پیش‌ رو خواهند داشت؛ زیرا مجبور هستند قابلیت‌های جدید و کاربردهای بیشتری در خانواده‌ی ساعت هوشمند ارائه کنند که در طولانی‌مدت به حفظ مشتریان بینجامد.

نقل از زومجی
[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا