سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومیدسته‌بندی نشدهسبک زندگیگوناگونمطالب جالب

این همان دمای دقیقی است که شما باید خود در زمستان تنظیم کنید.!

ترموستات خود را در چه دمایی در زمستان تنظیم کنیم ؟ این سؤالی است که هر ساله به محض افت

دمای  مطرح می شود و زمان آن است که گرما را زیاد کنیم. خبر خوب این است که در زمستان دمای مطلوبی

برای سلامتی و همچنین برای قبض گرمایشی وجود دارد.

به گفته وارون کوهلی ، رئیس پایداری و تجزیه و تحلیل در مهندسی BuroHappold ، راحتی و ترجیح

شخصی را  عامل مهمی در تصمیم گیری در مورد اینکه دما در چه درجه ای از ترموستات باید تنظیم 

شود، هست. او می گوید برای حفظ سلامتی و انرژی ( حفظ منابع طبیعی)  ،  لباس گرمتر بپوشید 

و درجه حرارت را  پایین در حدود 68 درجه فارنهایت در نظر بگیرید. 

چرا این درجه حرارت خاص؟ براساس بنیاد ملی خواب ، هنگام خواب ، دمای بدن شما پایین می آید و در

ساعت 5 صبح به پایین ترین حد خود می رسد و از آغاز صبح کمی بالا می رود. اگر در اتاقی می خوابید که

خیلی گرم است یا خیلی سرد است ،  ممکن است باعث اختلال در چرخه خواب شما شود.

در حقیقت ، در یک مطالعه قابل توجهی در سال 2008 در بررسی پزشکی خواب ، یکی از عواملی که

بیشترین تأثیر را در الگوهای خواب افراد داشته است ، تنظیم نادرست دمای بدن بود.

و مزایای تنظیم ترموستات در 68 درجه فارنهایت  فقط به خواب بهتر ختم نمی شود. طبق اعلام وزارت انرژی

ایالات متحده ، اگر در هنگام بیداری ترموستات خود را روی این درجه حرارت خاص تنظیم کنید ، می توانید

تا 10 درصد در صورتحساب گرمایشی خود صرفه جویی کنید . 

تنظیم ترموستات بر روی 68 درجه فارنهایت برای همه لازم نیست. به گفته مارک سالیوان ، معمار و شریک

شرکت طراحی JZA D ، تنظیم دمای ایده آل در نهایت به سن افراد ساکن در خانه ، خود خانه و به نوع سیستم

گرمایشی خانه بستگی دارد.

او توضیح داد: من بزرگ شده در ماساچوست هستم و والدین من در طول روز دما را بین 60 و 63 درجه فارنهایت

 در شب و 50 تا 55 درجه فارنهایت تنظیم می کردند می توان گفت خواب و سلامتی خوب در این محدوده

دما وجود دارد. اما این دامنه دما به طور کلی برای کودکان و افراد مسن بسیار سرد است. 

طبق اعلام وزارت بهداشت ایالت نیویورک ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) دمای اتاق حداقل 64

درجه فارنهایتی را برای افراد سالم توصیه می کند و برای خانوارهایی با افراد بسیار پیر ، کودک یا  بیمار

حداقل دمای 68 درجه فارنهایت مناسب است.

اگر فردی سالم و  با پتوهای گرم زیادی هستید ، بنابراین در زمستان امسال  ترموستات خود را در  رنج 60

درجه تنظیم کنید.  در غیر این صورت ، 68 درجه فارنهایت دمای ایده آل برای سلامتی  ، خواب مطلوب

و صورتحساب گرمایشی کم است. 

جهت عضویت در کانال تلگرام نسیم ورد کلیک کنید

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن