سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

رژیم غذایی مناسب کودکان پیش فعال

متخصصان اسپانیایی بر این باورند که رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند باعث پیشگیری بیماری پیش فعالی در کودکان شود. رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از میوه، سبزی، و چربی‌های خوب است که به کودکان کمک می‌کند تا کمتر در معرض ابتلا به اختلال پیش‌فعالی قرار بگیرند.

آزمایشاتی بر روی 120 کودک در اسپانیا انجام گرفته است که نتایج آن نشان می‌دهد که کودکانی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی نمی‌کنند تا 7 برابر بیشتر در معرض ابتلا به پیش‌فعالی قرار می‌گیرند. به طور کلی می‌توان گفت که کودکان مبتلا به این اختلال از میزان کمتری میوه، سبزی وماهی استفاده می‌کنند و به خوراکی‌های نا مناسب و فست فود تمایل دارند.

رژیم غذایی مناسب کودکان پیش فعال
رژیم غذایی مناسب کودکان پیش فعال

هنوز رابطه علت و معلولی دقیقی بین رژیم غذایی مدیرانه‌ای و اختلال پیش‌فعالی تأیید نشده است اما یافته‌های به دست آمده از این آزمایش وجود یک را بطه را در این زمینه بیان می‌کند. یک احتمال قوی که در این زمینه می‌توان بیان کرد این است که کودکان مبتلا به اختلال پیش فعالی از خوردنی‌های ناسالم بیشتری نسبت به کودکانی که این اختلال را ندارند استفاده می‌کند.

منبع : سلامت نیوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا