سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
آشپزیپیشخوان اروپاخبر های داغدانستنی و اطلاعات عمومیمجله پزشکی و سلامتمطالب جالب

خواص سلامتی تخمه آفتابگردان که شما را شگفت زده می کند.

خوردن دانه های آفتابگردان می تواند خسته کننده و پر زحمت باشد. لازم است ابتدا آنها را با دهان باز

کنید ، تف کنید و آنچه را که درون پوسته ها وجود دارد را بخورید. با این وجود ، ممکن است بخواهید از این

پس بیشتر تخمهای  آفتابگردان را بخورید ، زیرا یک متخصص خواص سلامتی مختلف خوردن این دانه ها را

فاش کرده است. 

متخصص تغذیه استفانی ساسوس ، کارشناسی ارشد ، RDN ، CDN ، اخیراً با خانه داری خوب درباره

مزایای تعجب آور مصرف تخمه آفتابگردان صحبت کرده است. به گفته وی ، جدا از فواید سلامتی آنها ، اگر

کسی به بادام زمینی و سایر آجیل های درختی حساسیت داشته باشد ، تخم آفتابگردان جایگزین

مناسبی است.

او برای اولین بار خواص سلامتی آن را  عنوان کرد که چگونه تخمه های آفتابگردان از نظر ویتامین E بسیار

غنی هستند  و می توانند به ارتقاء سلامت بهتر چشم کمک کنند. مطالعات نشان داده اند که این ویتامین

، که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند ، از بیماری های چشمی جلوگیری می کند و از تخریب ماکولا

مربوط به افزایش جلوگیری می کند.

به گفته این متخصص ، دانه های آفتابگردان برای قلب نیز مفید است. او گفت: “دانه های آفتابگردان فقط

خوشمزه نیستند ، بلکه به ویژه از نظر اسیدهای چرب اشباع نشده نیز بسیار غنی هستند. این

اسیدهای چرب می تواند برای قلب مفید باشند و خطر حمله قلبی را کاهش دهد. 

اگر می خواهید عضلات قدرتمندی داشته باشید ، این دانه های ریز  می توانند در این کار به شما کمک

کنند. ظاهراً دانه های آفتابگردان حدود 20٪ پروتئین دارند، بنابراین می توانند به حمایت و رشد عضلات

قوی بدن کمک کنند. به همین ترتیب ، افزودن دانه ها به رژیم غذایی شما می تواند به شما در مسیر

تناسب اندام کمک کند.

گذشته از ویتامین E ، دانه های آفتابگردان همچنین سرشار از روی و سلنیوم هستند ، دو ماده مغذی که

به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. بنابراین ، هنگامی که دانه آفتابگردان می خورید ، فقط از

طعم خوشمزه آن لذت نمی برید ، بلکه به ارتقاء سلامت کلی خودتان هم کمک می کنید.

سرانجام ، دانه های آفتابگردان منبع خوبی از پروتئین و فیبر هستند. اگر می خواهید پوند اضافه کنید یا

وزن سالمتان را حفظ کنید ، این دو مورد بسیار مهم هستند. میزان فیبر و پروتئین دانه ها باعث می شود

سریع احساس سیری کنید. فیبر همچنین باعث هضم خوب می شود و حتی به تنظیم قند خون نیز کمک

می کند. از این رو ،  اضافه کردن دانه‌های آفتابگردان به رژیم غذایی تان،  دستیابی و حفظ وزن سالم را

تضمین می کند. 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن