سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار اجتماعیاخبار رسانه خارجیاخبار رسانه و تلویزیوناخبار سینمااخبار فرهنگی و هنریاخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیخبر های داغسینمای جهان

بازیگر ستاره ی «ماموریت غیرممکن ، «مارتین لاندا» در سن هشتاد و نه سالگی درگذشت….

مارتین لاندا بازیگر هشتاد ونه ساله که بازیگری رو از دهه ی ۱۹۶۰ از مجموعه ی تلویزیونی «ماموریت غیرممکن» آغار کرد و برنده ی اسکار برای بازی در فیلم «اِد وود» در روز شنبه درگذشت اما روزنامه دیک گات من خبر رو در یکشنبه شب بیان کرد.
اونها بیان کردن که این بازیگر به دنبال یک عارضه غیر منتظره در مرکز پزشکی یو سی اِل آ در لوس آنجلس بستری شده بود .
لاندا در بیست و هشتم ژوئن سال ۱۹۲۸ در بروکلین متولد شده بود و به عنوان کاریکاتوریست در روزنامه ی روزانه ی نیویورک فعال میکرده و بعد از اون به حرفه بازیگری روی آورد.
لاندا بیشتر برای بازی در نقش سرپرست یکی از تیم های مخفی مهم جاسوسی به نام «رولین هَند» در مجموعه ی «ماموریت غیرممکن» به شهرت رسید که در اون سریال با «باربارا باین» که بعد ها همسرش شد همبازی بود.
اون برای سه فصل این مجموعه برای جایزه اِمی نامزد شد و برنده ی بهترین بازیگر مرد تلویزیون سال ۱۹۶۸ شد.
لانداو و باین هردو در سال ۱۹۶۹ برای مسائل دستمزد و حقوق از این سریال خارج شدن .
و بعد از یک دهه مجبور به بازی در فیلم در حال حاضر فراموش شده ی «هارلم گلوبتروترس در جزیره ی گیلانس» شد.
لاندا با پذیرفتن نقشی در مجموعه ی کمدی شبکه ان بی سی به نام «بیل بافالو»
به استعداد و حرفش برگشت.
اون برای بازی سه نقش مکمل بازیگر مرد کاندیدای سه جایزه انتخاب شد .
برای بازی در نقش «اَبه کاراتز» برای فیلم «Tucker» در سال ۱۹۸۸، برای فیلم «Crime and Misdemeanors» در سال ۱۹۸۹و برای فیلم «اِد وود» در سال ۱۹۹۴ برنده ی اسکار شد.
اولین نقش بزرگ فیلم لاندا به نقش آلفرد هیچکاک در فیلم«North by Northwest» بود و در فیلم های از جمله «Cleopatra» و «The twilight Zone» به عنوان بازیگر مکمل ایفای نقش کرد.
در آخرین سال های حرفه ی خود در سریال شبکه ی اِچ بی اُ به نام «Entourage» بازی کرد .
منبع اعلام کرد مراسم خاکسپاری خصوصی برگزار خواهد شد و مراسم یادبود و بزرگداشتی در ماه آگوست یا سپتامبر برای این هنرمند گرفته میشه.

96Actor Landau waves at a ceremony for director Tim Burton to place his handprints and footprints in cement in the forecourt of the TCL Chinese theatre in Hollywood33111012

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا