سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

ضررهای باور نکردنی کمبود اسید فولیک برای بدن انسان

کمبود فولات یا اسیدفولیک که ویتامین B9 هم خوانده می شود، ممکن است خطر بروز زوال عقل را در دوران سالمندی تا سه برابر افزایش دهد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پژوهشگران در کره جنوبی میزان طبیعی فولات را در 518 فرد سالمند، که هیچکدام نشانه ای از زوال عقل نشان نداده بودند، اندازه گرفتند و سپس این افرد را برای 2.4 سال دنبال کردند. در پایان این دوره 45 نفر از این افراد دچار زوال عقل شدند، از جمله در 34 نفر تشخیص آلزایمر داده شد. هنگامی که پژوهشگران به سرپرستی جین-سانگ یون از دانشگاه ملی چونام در شهر کوانگ یو در کره جنوبی میزان فولات دراین افراد را اندازه گرفتند، مشخص شد که رابطه ای قوی میان میزان آن و بروز زوال عقل وجود دارد.

3_57b07dbaa9571
ضررهای باور نکردنی کمبود اسید فولیک برای بدن انسان
این پژوهشگران نتیجه گرفتند که حتی پس از آنکه سایر عوامل مورد موثر – از جمله سن، معلولیت، مصرف الکل، تغییر وزن – مورد ملاحظه قرار گرفتند، «شروع زوال عقل به طور قابل توجهی با کاهش میزان فولات ارتباط داشت.» یک بررسی دیگر که نتایج آن در سال گذشته در نشریه لانست منتشر شد، نشان دهنده بهبود حافظه کوتاه مدت، حدت ذهنی و سیالی کلامی در افراد بالای 50سالی بود که روزانه 800 میکروگرم اسید فولیک یا فولات دریافت کرده بودند. مقدار توصیه شده فعلی برای فولات 400 میکروگرم است. بر اساس تحقیقات قبلی مصرف اسیدفولیک به وسیله زنان پیش از لقاح تخمک و در سراسر سه ماهه اول بارداری تضمین کننده عدم ابتلای کودک به برخی نقایص مغز و نخاع از قبیل اسپاینا بیفیدا(بیرون زدگی نخاع به علت بسته نشدن کانال نخاعی) است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا