سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامتمطالب جالب

چه اتفاقی برای بدن شما می افتد اگر که هر روز غذای سالم بخورید..

کاهش وزن به کنار ، در اینجا متخصصان تغذیه می گویند که باید به طور منظم سالم غذا بخورید.

صادق باشید: چند بار تصمیم گرفته اید که برای کاهش وزن ، خوردن غذای سالم را شروع کنید ، بعداً تسلیم شدید و چیزهای شیرین یا شور خوردید؟ این فرایندی است که تحت عنوان رژیم غذایی یو-یو شناخته می شود ،  که افراد سعی می کنند با رژیم های تصادفی “سالم تر” شوند. سپس بعد از مدتی احساس گرسنگی و محرومیت می کنند و کاملاً از اهداف سلامتی منصرف می شوند. به همین دلیل مهم است که اگر می خواهید هر روز غذای سالم بخورید ، ذهنیتتان را تغییر دهید.

به عنوان مثال ، اگر انگیزه شما برای تغذیه سالم چیزی فراتر از کاهش وزن نباشد ، چه می کنید؟ اگرچه داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند به بدن شما در کاهش اضافه وزن کمک کند ، اما خوردن مرتبا غذاهای مغذی انواع مزایا را برای سلامتی بدن شما به همراه دارد. متخصصان  رژیم درمانی این موضوع را تأیید می کنند و بیان می کنند که اگر هر روز غذای سالم بخورید ، روند و عملکرد بدن شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد و باعث می شود در داخل و خارج احساس بهتری داشته باشید.

1 شروع به خوردن غذاهای سالم می کنید:

“وقتی تمرکز ما بر روی خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به طور منظم است ، به جای دوچرخه سواری از طریق رژیم های غذایی موثر ، بدن ما هوس غذاهای سالم را می کند که مصرف می کنیم”،Trista Best ، MPH ، RD ، LD از مکمل های Balance One.

“این به این دلیل است که بدن ما بهینه کار می کند ما آن را با مواد غذایی و مواد مغذی سوخت می کنیم که به سلامتی ما کمک می کند تا اینکه از آن بگیرد. ” 

Best اشاره می کند که این فرایند به دلیل نوروپلاستی اتفاق می افتد ،
فرآیندی که در آن مغز بعد از تکرار عادت های جدید در طی یک دوره زمانی ، می تواند عادت ها را تغییر دهد. یک مطالعه منتشر شده توسط مجله Neural Plasticity نشان می دهد که چگونه یک سبک زندگی سالم با داشتن فعالیت های بدنی سالم می تواند مغز را تربیت کند تا این الگوهای سالم زندگی را واقعاً دوست داشته باشد.

Best می گوید: “بنابراین ، هنگامی که ما به طور منظم از یک رژیم غذایی سالم استفاده می کنیم و تجربه مثبتی را از این شیوه زندگی تجربه می کنیم ، تمایل به این شیوه زندگی را اساساً مبتنی بر تغییراتی که در مغز ما ایجاد می کند ، شروع خواهیم کرد.”

2_کمتر به “غذای ناسالم” میل پیدا میکنید:

برعکس ، اگر بدن شما می تواند برای میل به غذاهای سالم عاد کند، می تواند برای میل به غذاهای  ناسالم نیز عادت کند.
Ricci-Lee Hotz ، MS ، RDN در A می گوید: “در واقع شما می توانید نسبت به غذاهای ناسالم که غذای کم طعم یا” خیلی شور / شیرین “مزه دارند ، بیزار باشید. 

3_ بدن شما مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد صحیح را خواهد داشت:

 “بدن ما مانند کارخانه های پیچیده ای است که به انرژی غذا ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، مایعات و آنتی اکسیدان ها متکی است.” “شگفت آور است که چگونه تغذیه مناسب همه این اجزای مهم را برای عملکرد در سطح بالایی فراهم می کند. هنگامی که شما سالم غذا می خورید ، بدنتان را به آنچه که برای عملکرد خوب داخلی و خارجی نیاز دارد عادت می دهید.”

خوردن انواع مواد مغذی نه تنها برای داخل بدن شما مفید است ، بلکه به ظاهر شما نیز کمک می کند.

براسلو می گوید: “تغذیه سالم می تواند در قسمت های خارجی با چشم ، پوست ، دندان ، ناخن و مو سالم ظاهر شود.” “متخصصان و دانشمندان همچنین مشاهده می کنند که تغذیه سالم از درون با قلب سالم ، عروق تمیزتر و رگهای خونی و دستگاه گوارش سالم نشان داده می شود.”

4 _احساس انرژی خواهید کرد:

Sarah Schlichter ، MPH ، RDN از Bucket List Tummy می گوید: “هنگامی که به طور منظم غذا می خورید ، احتمالاً متوجه تفاوت در بسیاری از جنبه های سلامتیتان خواهید شد ، از جمله داشتن سطح انرژی پایدار و ثابت ، خواب بهتر و بهبودی بهتر از تمرینات.” “یک رژیم غذایی سالم و متعادل شامل عناصر مغذی و ریز مغذی کافی برای کمک به عملکرد بهینه فرآیندهای بدن است.”

5_ التهاب را کاهش می دهید:

هر متخصص تغذیه ای که با او در مورد تغذیه سالم صحبت کردیم همین حرف را می زند – وقتی رژیم غذایی سالم تری می گیرید شاهد کاهش التهاب خواهید بود. این بدان دلیل است که بیشتر غذاهای “سالم” ضد التهاب در نظر گرفته می شوند ، در حالی که غذاهایی که از نظر مواد مغذی غنی نیستند ، التهاب آور شناخته شده اند. هاروارد هلث اشاره می کند که یک رژیم غذایی با غذاهای کمتر فرآوری شده به کاهش التهاب کمک می کند ، که ارتباط نزدیکی با خطر بالای بیماری های مزمن دارد.

6_ شما سلامت روده تان را بهبود می بخشید:

شانون هنری ، RD با کلینیک EZCare می گوید: “وعده های غذایی سالم از سیستم هضم شما پشتیبانی می کنند و از نفخ و ناراحتی جلوگیری می کنند و بدن شما لاغر به نظر می رسد.”

هاتز همچنین اشاره می کند که چگونه تغذیه سالم می تواند سلامت کلی روده شما را بهبود بخشد. مطالعه ای که توسط Nature Metabolism منتشر شد ، سلامت روده 9000 شرکت کننده را بررسی کرد و دریافت که داشتن یک رژیم غذایی سالم ارتباط تنگاتنگی با میکروبیوم روده سالم دارد.

 

7 _شما احساس سیری و رضایت خواهید کرد:

هیچ کس دوست ندارد بعد از خوردن یک وعده غذایی هنوز احساس گرسنگی کند. به همین دلیل اطمینان از اینکه سه ماده مغذی مهم را در بشقابتان قرار می دهید تا احساس سیری طولانی تر داشته باشید ، مفید است. با اطمینان از اینکه بشقاب شما مقدار کافی پروتئین ، کربوهیدرات های غنی از فیبر و چربی های سالم دارد ، بدن شما ساعت ها بعد از لذت بردن از وعده غذایی احساس سیری و رضایت می کند. به این دلیل که پروتئین ، فیبر و چربی های اشباع نشده سالم کلیدهای احساس سیری در بدن و خوب بدن دستگاه گوارش هستند.

ساده ترین راه برای اطمینان از دریافت تمام این عناصر مغذی در وعده های غذایی پیروی از دستورالعمل های USDA MyPlate مستقیماً از دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها است. نیمی از بشقابتان را با سبزیجات و / یا میوه ، یک چهارم بشقابتان را با یک پروتئین بدون چربی و یک چهارم بشقابتان را با یک کربوهیدرات غنی از فیبر یا غلات کامل پر کنید (در حالی که حاوی یک چربی سالم مانند روغن زیتون یا آووکادو است) ساده ترین راه برای اطمینان از وعده غذایی سالم ، احساس سیری در شما ایجاد می کند.

8_ روحیه شما بهتر می شود:

به آن روانپزشکی تغذیه ای می گویند. طبق گفته هاروارد هلث ، آنچه می خورید می تواند به طور مستقیم بر مغز شما تأثیر بگذارد ، در نتیجه بر روحیه شما تأثیر می گذارد. محققان در دانشگاه میشیگان سلامتی به پنج ماده غذایی مختلف اشاره می کنند که مستقیماً بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارند از جمله تریپتوفان (بوقلمون ، لبنیات ، آجیل) ، منیزیم (غلات کامل ، حبوبات) ، عناصر گیاهی (شکلات تلخ) ، اسیدهای چرب امگا 3 (ماهی ، دانه ها) ، و پلی فنول ها (انواع توت ها ، قهوه ، شراب).

با این وجود ، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مملو از غذاهای کامل مغذی تفاوت زیادی در خلق و خوی شما در طول روز ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا