سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومیمجله پزشکی و سلامت

مطالعه نشان می دهد که غذا خوردن در ساعتهایی از روز باعث افزایش وزن می شود.

همه ما می دانیم کالری بیشتر برابر با افزایش وزن است و کمتر به معنای کاهش وزن است. البته ، موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود مثلا انواع و مقدار غذای خورده شده نیز مهم است. اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که ساعتهایی در روز که بیشتر کالری مصرف می کنید نیز موضوعی است که باید بخاطر بسپارید. دیر غذا خوردن در روز در مقایسه با زودتر خوردن می تواند مقدار زیادی کالری به کل روزتون اضافه کند.

مطالعه اخیر ارائه شده توسط دانشمندان در کنفرانس بین المللی چاقی اروپا و بین المللی 2020 نشان داد که خوردن غذا در اواخر روز منجر به مصرف کالری بیشتری می شود. بیش از 1،170 بزرگسال در سال 2012 تا 2017 به بررسی ملی رژیم و تغذیه انگلیس پاسخ دادند. نتایج نشان می دهد که شرکت کنندگان 39.8٪ کالری روزانه خود را ، که به آن انرژی دریافتی (EI) نیز گفته می شود ، بعد از ساعت 6 عصر خوردند. افرادی که زودتر غذا می خورند نیز معمولاً کالری کمتری در طول روز مصرف می کنند.

اما این همه ماجرا نیست. محققان به بررسی غذاهایی که در نظرسنجی در اواخر روز داشتند ، پرداختند. سپس آنها را در برابر شاخص غذای غنی از مواد مغذی قرار دادند. آنها دریافتند که نه تنها غذاهای که دیر خورده میشود بیشتر هم مصرف می شود ، بلکه به همان اندازه سالم هم نیست.

نویسندگان طبق اخبار پزشکی امروز می گویند: “نتایج ما نشان می دهد که ممکنه مصرف نسبت پایین EI در عصر با مصرف انرژی روزانه کمتری همراه باشد ، در حالی که مصرف نسبت بیشتری از انرژی در شب ممکنه با نمره کیفیت پایین رژیم غذایی همراه باشد.”

طبق مطالعه سال 2013 ، نیمه شب گرسنه میشویم و به همین دلیله که تمایل داریم قبل از خواب ، بیشتر غذا بخوریم. بنابراین اگرچه یک پیش غذا ، شام و دسر (شاید حتی یک میان وعده نیمه شب) اشتها آور به نظر برسد ، اما بهتر است از غذاهای کم کالری و این 25 ماده غذایی که شما را گرسنه تر می کنند دور بمانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا