سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامتمطالب جالب

آیا کره برای کلسترول خوب است یا بد؟

کره مملو از چربی های اشباع شده و ترانس است که هر دو ممکنه لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را افزایش دهند. با این حال، طبق دستورالعمل‌های غذایی USDA در سال 2015، شواهدی بین کلسترول رژیم غذایی و سطح کلسترول خون وجود ندارد. همچنین، طبق گفته انجمن قلب آمریکا، افراد مبتلا به بیماری های قلبی نباید بیش از 2 قاشق غذاخوری کره در روز مصرف کنند. در نتیجه، زمانی که افراد بیش از مقدار مناسب روزانه مصرف کنند، کره می تواند بر کلسترول تأثیر بگذارد.

کره هم کالری و هم چربی بالایی دارد. مصرف بیش از حد ممکن است دور کمر و همچنین سطح کلسترول خون شما را افزایش دهد. مگر اینکه پزشکتان به شما بگوید، اگر در حال خوردن یک تغذیه سالم برای قلب هستید، هر از گاهی از کره لذت ببرید.

کره حاوی سطوح بالایی از چربی اشباع شده است که می تواند برای سطح کلسترول شما مضر باشد. خوردن کره در حد اعتدال اشکالی ندارد یا می‌توانید بجاش از  غذاهای غنی از چربی غیراشباع مانند ماهی‌های روغنی، روغن زیتون، آووکادو، و مغزها و دانه‌ها استفاده کنید.

کره ممکن است برای کلسترول مضر باشد. کره به عنوان منبع چربی حیوانی شناخته شده که سرشار از چربی های اشباع و ترانس است. اکثر تحقیقات نشان می دهد که کره به دلیل چربی، اثر افزایش کلسترول دارد. مقاله ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، مطالعه ای را برای تعیین تأثیر کره در مقابل روغن زیتون بر کلسترول تام و کلسترول LDL «بد» شرکت کنندگان انجام داد.

مصرف معمولی کره منجر به افزایش سطح کلسترول تام و کلسترول LDL شد، در حالی که هیچ افزایش کلسترولی در بین شرکت‌کنندگانی که به طور معمول روغن زیتون مصرف می‌کردند، مشاهده نشد. تأثیر روغن زیتون به طور بالقوه می تواند به این واقعیت نسبت داده شود که این روغن یک روغن گیاهیه که به میزان قابل توجهی کلسترول و چربی های اشباع شده کمتری دارد. روغن‌های گیاهی گزینه‌های سالم‌تری هستند زیرا حاوی چربی‌های  غیراشباع هستند که اثر محافظتی بر کلسترول دارند. مصرف کره باید به حداقل برسد، مخصوصاً در افرادی که کلسترول بالا دارند. انتخاب روغن ها و چربی های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن کانولا قطعا گزینه بهتر و سالم تری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا