سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای جهان

ستایش کارگردان مشهور فرانسوی از رابرت پتینسون و کریستن استوارت

کلر دنی کارگردان سرشناس فرانسوی که فیلم جدیدش «حیات متعالی» را با بازی رابرت پتینسون ساخته، می‌گوید همه فیلم‌های سری عامه پسند «گرگ و میش» با بازی پتینسون و کریستن استوارت را دیده و کار این دو بازیگر در این مجموعه فیلم خون آشامی را «قهرمانانه» توصیف کرد.

5544522222

این فیلمساز که فیلم‌هایش در جشنواره‌هایی مثل کن و ونیز و لوکارنو موفق بوده، درباره پتینسون گفته است: «فکر می‌کنم او یک مرد جوان عالی و یک بازیگر جوان بی‌نظیر است. او باهوش و شاعر مسلک و برای من یک شوالیه است. من چهار قسمت از «گرگ و میش» را دیدم و از کار قهرمانانه دو بازیگر نقش اصلی حیرت کردم.»

«حیات متعالی» یک فیلم علمی-تخیلی است که داستانش در فضا می‌گذرد و پتینسون نقش خلافکاری را بازی می‌کند که برای مجازات و حبس به فضای بیرون از کهکشان فرستاده می‌شود. این اولین فیلم کلر دنی به زبان انگلیسی است و نخستین نمایش جهانی‌اش در جشنواره تورنتو رقم می‌خورد.

دنی گفته که ابتدا می‌ترسید پتینسون برای بازی در این نقش بیش از حد جوان باشد، اما هوش و استعداد این بازیگر نظرش را تغییر داد. او همچنین از تاثیر فیلم‌های استنلی کوبریک و آندره تارکوفسکی بر خود توضیح داده است.

به گفته دنی او «ادیسه فضایی ۲۰۰۱» و «سولاریس» تارکوفسکی را در ذهن داشته، اما بیشتر به فیلم‌های با موضوع زندان فکر می‌کرد: «فیلم من بیشتر شبیه فیلم‌های زندان است و رنگ آن فیلم‌ها را دارد. منبع اصلی الهام من، اگر بخواهم صادق باشم، بازیگرانم بودند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا