سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپاسبک زندگی

رژیم غذایی غنی از قهوه ، سبزیجات زرد باعث کاهش التهاب و خطر بیماری های قلبی می شود

محققان به رهبری Harvard T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان به مدت 30 سال هست که اطلاعات مربوط به رژیم غذایی 210 تا 145 آمریکایی را مورد بررسی قرار داد تا ارزیابی کند که برخی از مواد غذایی تا چه اندازه بر بیماری های قلبی و سکته مغزی  تأثیر می گذارند.

آنها دریافتند که یک رژیم غذایی حاوی مواد التهاب ساز ، مانند گوشت فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده ، می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در افراد تا 46٪ و سکته مغزی را تا 28٪ افزایش دهد. 

در مقابل ، این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به بیماری قلبی در شرکت کنندگانی که مقدار زیادی غذای ضد التهاب مصرف کردند ، کمتر است.

به طور خاص ، غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار ، سبزیجات نارنجی و زرد مانند هویج و فلفل ، غلات سبوس دار ، قهوه ، چای و شراب قرمز ، همگی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هستند که طبق مطالعات انجام شده دارای فواید قابل توجهی برای سلامتی هستند.

این مطالعه از آن جهت منحصر به فرد است که محققان تأثیر تجمع مواد غذایی التهاب ساز بر خطر بیماری های قلبی را بررسی کردند – به عبارت دیگر: چرا بعضی از غذاها با گذشت زمان برای سلامتی قلب مضرتر هستند؟

دکتر جون لی ، نویسنده اصلی این مطالعه و یک محقق تغذیه در هاروارد در بیانیه ای گفتند : ” مطالعه ما از اولین مطالعه هایی است که شاخص التهاب غذایی مبتنی بر غذا را با خطر طولانی مدت بیماری های قلبی عروقی مرتبط می کند. “

ایجاد تعادل بین غذاهای ضد التهاب و التهاب زا:

بر اساس مطالعه منتشر شده در شماره 10 نوامبر مجله کالج قلب و عروق آمریکا ، غذاهای التهاب زا که مواد شیمیایی استرس زا را در بدن افزایش می دهند ، با میزان بالاتری از مشکلات قلبی مرتبط هستند. 

آنها پس از کنترل فاکتورهای زندگی ، دریافتند که افرادی که گوشت قرمز ، گوشت فرآوری شده ، غلات تصفیه شده و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه شیرین می خورند ، در معرض حمله قلبی یا بیماری قلبی هستند.

طبق تحقیقات قبلی این گروه های غذایی همه با نشانگرهای زیستی نشان دهنده فشار روحی در بدن هستند.

تحقیقات قبلی همچنین ارتباط این غذاها با ضعیفی قلب را نشان می داد. مطالعه ای در ماه فوریه خوردن دو وعده گوشت در هفته را با خطر بالاتر بیماری قلبی مرتبط دانست و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کم خوردن گوشت با نتایج بهتر قلب و عروق همراه است. همچنین تحقیقات گسترده ای انجام شده است که غذاهای فرآوری شده ، از جمله شکر و سایر کربوهیدرات های تصفیه شده ، از همه لحاظ برای سلامتی مضر است.

در مقابل ، تحقیقات نشان می دهد ، مصرف بیشتر غذاهای فرآوری نشده و گیاهی می تواند به کاهش التهاب کمک کند. مطالعات نشان داده است که میزان التهاب در افرادی که به رژیم غذایی گیاهی روی می آورند کاهش یافته است.

همچنین شواهدی وجود دارد که برخی ترکیبات و مواد مغذی موجود در غذاهای گیاهی به کاهش التهاب کمک می کند. به طور خاص ، به نظر می رسد مواد مغذی گیاهی به نام پلی فنول به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند (و پاسخ استرس بدن را کاهش می دهد) و به کاهش خطر بیماری کمک می کند.

افرادی که عادات به زندگی کردن با قهوه ، نوشیدنی و سبزیجات برگ دار دارند:

بر اساس سرمقاله مربوط به مطالعه ، این یافته ها با شواهد قبلی مبنی بر محافظت رژیم های گیاهی در برابر بیماری های قلبی مطابقت دارد. 

رژیم های  حاوی این مواد غذایی در میان رژیم های سالم  جهان قرار می گیرند. این رژیم ها شامل رژیم مدیترانه ای است که چربی های سالم و محصولات تازه را نسبت به گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده در اولویت قرار می دهد و از رژیم غذایی مناطق آبی (Blue Zones) که براساس مناطقی از جهان که مردم بیشترین و سالم ترین عمر را دارند ، الگوبرداری شده است.

با این حال ، یک محدودیت این مطالعه این است که همبستگی بین الگوی غذا خوردن ، التهاب و خطر بیماری قلبی را نشان می دهد. برای تعیین اینکه آیا این الگوی غذایی و التهاب مربوط به آن باعث بیماری قلبی می شود ، به اطلاعات بیشتری نیاز است.

به گفته دکتر رامون استروچ ،  تحقیقات بیشتر در مورد چگونگی تأثیر غذاها بر التهاب می تواند به ما کمک کند تا درک کنیم که این الگوها چگونه سالم تر هستند و چگونه می توانیم رژیم های غذایی خود را برای سلامتی بهینه کنیم. 

Estruch در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “دانش بهتر در مورد حفاظت از سلامتی که توسط غذاهای مختلف و الگوهای غذایی ارائه می شود ، عمدتا خاصیت ضد التهابی آنها ، باید زمینه را برای طراحی حتی الگوهای غذایی و رژیم غذایی سالم برای محافظت در برابر بیماری های قلبی فراهم کند.” “هنگام انتخاب مواد غذایی در رژیم غذایی خود ، ما باید از خاصیت التهاب زایی و ضد التهابی آنها مطلع باشیم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا