سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونگوناگون

8 دنباله‌ی انیمیشن‌های پیکسار از بدترین تا بهترین

[ad_1]

در حالی که فیلم‌های پیکسار مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار می‌گیرند، دنباله‌های آن‌ها همیشه هم به اندازه‌ی قسمت اول خوب از آب در نمی‌آیند. اینجا ۸ دنباله از انیمیشن‌های پرطرفدار کمپانی پیکسار را از بدترین تا بهترین نام بردیم.

پیکسار از سال ۱۹۹۵ با انیمیشن داستان اسباب‌بازی (Toy Story)، بینندگان و طرفداران این ژانر را محسور خود کرده است، فیلمی که نه تنها انقلابی در دنیای انیمیشن‌های رایانه‌ای ایجاد کرد، بلکه استانداردی را برای این استودیو تعیین کرد که تا به امروز همچنان ادامه دارد. تا سال ۲۰۲۱، پیکسار بیش از بیست فیلم سینمایی منتشر کرده که چندین جایزه‌ی اسکار را برایش به ارمغان آورده و در مناسبات و مراسمات معتبر دیگری هم از آن‌ها تقدیر شده است.

پیکسار با وجود شهرت خود با فیلم‌های تحسین شده و مورد استقبال منتقدان، وقتی صحبت از دنباله‌ها می‌شود به مشکل برمی‌خورد. بسیاری از آن‌ها به اندازه‌ی فیلم‌های اصلی شایسته‌ نیستند و اکثر آن‌ها هم از نظر منتقدین و مخاطبان به سطح موفقیت مورد انتظار نرسیده‌اند.

۸. ماشین‌ها ۲ (Cars 2) سزاوار است که بدترین محصول پیکسار در همه‌ی زمان‌ها خوانده شود

ماشین ها 2

  • کارگردان: جان لستر
  • صداپیشه‌ها: اوون ویلسون، لری دی‌کیبل‌گای، مایکل کین
  • محصول: ۲۰۱۱
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۱ از ۱۰

ماشین‌ها ۲ نه تنها به عنوان بدترین دنباله‌ی پیکسار در نظر گرفته می‌شود، بلکه به عنوان بدترین فیلم پیکسار در تمام دوران هم شناخته می‌شود. این فیلم همان چیزی را از دست داد که بیننده‌ها در قسمت اصلی این انیمیشن از آن لذت می‌بردند و در نهایت برای افراد بالای شش سال غیرقابل تحمل بود.

تمرکز بر شخصیت کمدی امدادگر ماتر، طرح گنگ و احمقانه و تاکید بر اکشن و سرگرمی بر سر قصه‌های صمیمی شناخته شده‌ی پیکسار، همگی عناصری هستند که استقبال ضعیف اتومبیل ۲ را در میان مردم و منتقدان توضیح می‌دهند. همچنین معروف بودن تنها فیلم پیکسار در تاریخ به دریافت نمره‌ی «پوسیده» در راتن تومیتوز، باعث از بین بردن یک رکورد عالی برای این استودیوی مشهور انیمیشن است.

۷. ماشین‌ها ۳ (Cars 3) بازگشت به اصول اولیه و نتایج بهتر بود

ماشین ها 3

  • کارگردان: برایان فی
  • بازیگران: اوون ویلسون، لری دی‌کیبل‌گای، چیچ مارین
  • محصول: ۲۰۱۷
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

ماشین‌ها ۳ با درس گرفتن از اشتباهات قسمت قبل، بار دیگر با در کانون توجه قرار دادن قهرمان اصلی، لایتنینگ مک‌کویین، داستانی را تداعی کرد که یادآور اولین فیلم این مجموعه بود. ماشین‌ها ۳ با طرح بسیار بهتر و کاوش در مضامینی مانند پیر شدن و یادگیری و فرصت دادن به نسل جدیدتر، بلافاصله به عنوان بهترین دنباله‌ی اتومبیل تاکنون شناخته شد.

منتقدان این انیمیشن را تحسین کردند و بازگشت به روایت پیچیده‌تر پیکسار را به تمرکز بر روی شخصیت‌های دوست‌داشتنی و مبارزات درونی آن‌ها دلیل موفقیت این قسمت دانستند. این فیلم علی‌رغم بهتر بودن از ماشین‌ها ۲، هنوز هم خیلی عالی نیست و وقتی در کنار بهترین آثار پیکسار قرار می‌گیرد، اغلب اوقات یک پروژه‌ی میانه‌رو و خنثی خوانده می‌شود.

۶. دانشگاه هیولاها (Monsters University) همان چیزی نبود که هواداران می‌خواستند، اما خیلی هم بد نبود

دانشگاه هیولاها

  • کارگردان: دن اسکنلون
  • صداپیشه‌ها: جان گودمن، بیلی کریستال، استیو بوشمی
  • محصول: ۲۰۱۳
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰

طرفداران ناامید شدند وقتی پیکسار پیش درآمد شرکت هیولاها (Monsters, Inc.) را اعلام کرد زیرا اکثر آن‌ها انتظار داشتند دنباله‌ای از جمله دیدار مجدد مایک، سالی و شخصیت محبوب طرفداران بو در انتظارشان باشد. در عوض، دانشگاه هیولاها بر روی اولین ملاقات مایک و سالی و همکاری بعدی متمرکز شد و با معرفی شخصیت‌های جدید هیولاها و در نهایت پل زدن به داستان فیلم اول، دنیای این فرنچایز را گسترش داد.

در حالی که این فیلم به شکل ساده‌ای سرگرم کننده و درخشان است، اما به دلیل عدم اصالت و برتری آن در بین دیگر فیلم‌های پیکسار برجسته نیست. این بازگشت به اندازه‌ی کافی برای روی پا برگشتن پیکسار پس از انیمیشن فاجعه‌بار ماشین‌ها ۲ خوب بود، اما هنوز هم جذابیت و گرمای مشخصه‌ی استودیوی پیکسار را نداشت.

۵. در جست‌و‌جوی دوری (Finding Dory) محافظه‌کارانه بود، خیلی محافظه‌کارانه!

در جست و جوی دوری

  • کارگردان: اندرو استنتون
  • صداپیشه‌ها: الن دی‌جنرس، آلبرت بروکس، اد اونیل
  • محصول: ۲۰۱۶
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰

سیزده سال پس از اینکه در جست‌و‌جوی نمو (Finding Nemo) به پدیده‌ای بین‌المللی تبدیل شده بود، سرانجام در جست‌و‌جوی دوری داستان دوری را هنگام جستجوی اقیانوس‌ها برای یافتن والدین و خاطرات فراموش شده‌ی خود، مرور می‌کند. این فیلم بخاطر انیمیشن و کمدی خود مورد ستایش قرار گرفت و بسیاری بار دیگر الن دی‌جنرس را در نقش دوری به عنوان یکی از بهترین عناصر فیلم معرفی کردند.

علی‌رغم اینکه دنباله‌ی خوبی محسوب می‌شود، در جست‌و‌جوی دوری به دلیل اینکه به اندازه‌ی قسمت اصلی تازه نبود و به دلیل تکیه‌ی بیش از حد بر ضربات احساسی در جست‌و‌جوی نمو مورد انتقاد قرار گرفته است. هنوز هم، محافظه‌کاری کارگردان باعث شد قطعا فیلم آنقدر خوب ساخته شود که بتواند از بین مخاطبانی که به وضوح از ماجراجویی‌های دوری لذت می‌بردند، یک امتیاز بالا بدست بیاورد.

۴. شگفت‌انگیزان ۲ (Incredibles 2) به اندازه‌ی کافی خوب است، اما عالی نیست،

شگفت انگیزان 2

  • کارگردان: برد برد
  • صداپیشه‌ها: کریگ تی نلسن، هالی هانتر، سوموئل ال جکسون
  • محصول: ۲۰۱۸
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۶ از ۱۰

شگفت‌انگیزان ۲ از همان ابتدا مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته بود. این فیلم به عنوان یکی از مورد انتظارترین دنباله‌های یک فیلم انیمیشن، بلافاصله توجه گسترده‌ی طرفداران را جلب کرد که از لحن بالغ و الهام گرفته از کتاب کامیک نسخه‌ی اصلی لذت برده بودند. خوشبختانه، شگفت‌انگیزان ۲ با کمدی خنده‌دار و اکشن عالی پر شده است تا آن را به دنباله‌ای به اندازه‌ی کافی قابل قبول تبدیل کند.

این فیلم علی‌رغم اینکه جنبه‌های پیچیده‌تری داشت و ریسک بیشتری هم کرده بود، به خاطر داستان قابل پیش‌بینی‌اش جذابیت زیادی نداشت. از طرف دیگر، خانواده‌ی آقار پار بهترین چیز در مورد شگفت‌انگیزان ۲ است و وقتی فیلم در اطراف آن‌ها و بازی‌های خانوادگی‌شان متمرکز شود، در بهترین حالت است.

۳. داستان اسباب بازی ۴ (Toy Story 4) ثابت کرد که دنباله‌ها می‌توانند عالی باشند

اسباب بازی 4

  • کارگردان: جاش کولی
  • صداپیشه‌ها: تام هنکس، تیم الن، دان ریلکش
  • محصول: ۲۰۱۹
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

به عنوان چهارمین دنباله‌ی داستان تحسین شده و محبوب اسباب‌بازی، ممکن است تصور شود که داستان اسباب‌بازی ۴ بسیار کوچک و اضافه باشد، اما واقعیت کاملا برعکس است. این فیلم با شخصیت‌های جذاب و جدید و طرح هوشمندانه‌ی خود نشان می‌دهد که چرا داستان اسباب‌بازی تا به امروز نمادین‌ترین محصول پیکسار است.

سرعت فیلم و کمبود تصاویر بصری غیرضروری مورد ستایش قرار گرفت و بر خلاف سایر فیلم‌های انیمیشن با همان درجه‌ی G که بیشتر بر روی اکشن‌های روی صحنه متمرکز هستند، مانور بیشتری بر داستان فیلم داشت. با این وجود، منتقدان همچنین به این نکته اشاره کردند که علی‌رغم وفادار ماندن به احساسات داستان اسباب‌بازی، این فیلم همچنان موقعیت ضعیف‌ترین قسمت این سری انیمیشن را دارد.

۲. داستان اسباب‌بازی ۳ (Toy Story 3) از نوستالژی به نفع خود استفاده کرد

داستان اسباب بازی 3

  • کارگردان: لی آنکریچ
  • صداپیشه‌ها: تام هنکس، تیم آلن، جون کیوسک
  • محصول: ۲۰۱۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۹۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۲ از ۱۰

گزینه‌های پیکسار برای داستان اسباب‌بازی ۳ همان چیزی است که فیلم را از یک محصول نوستالژیک ساده اما موثر به یک ترن هوایی کامل و احساسی تبدیل کرد. پیری اندی گذر عمر طرفداران داستان اسباب‌بازی که در زمان اکران فیلم اول و دوم کودک بودند را منعکس می‌کند و پیوستن مضامین ناپایداری و پشت سر گذاشتن دوران کودکی باعث می‌شود این فیلم یک موفقیت سریع و ملموس باشد.

داستان اسباب‌بازی ۳ در دنیای دنباله‌های فیلم نادر است، یک دنباله‌ی بسیار مورد توجه که به اندازه‌ی دو قسمت اول محبوب و لذت‌بخش است. این فیلم توسط افرادی چون مجله‌ی تایم و کوئنتین تارانتینو به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۰ معرفی شد و علی‌رغم طرح ساده‌تری که داشت، به دلیل روایت احساسی و شخصیت‌محورش مشهور است. بعد از اکران آن، حتی یک نفر با چشمان خشک سالن سینما را ترک نکرد.

۱. داستان اسباب بازی ۲ (Toy Story 2) یک شاهکار نمادین است

داستان اسباب بازی 2

  • کارگردان: جان لستر
  • صداپیشه‌ها: تام هنکس، تیم آلن، جون کیوسک
  • محصول: ۱۹۹۹
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۹ از ۱۰

داستان اسباب‌بازی ۲ همه‌ی اینها را دارد: ارجاعات کمدی خنده‌دار و شناخته شده، شخصیت‌های جذاب و شایان ستایش و ماجراهای جذاب که همه بدون توجه به سن می‌توانند لذت ببرند. این فیلم که اغلب به عنوان بهترین فیلم پیکسار تمام دوران‌ از فرنچایز داستان اسباب‌بازی فراتر رفته، از معدود دنباله‌هایی است که با موفقیت تجاری نسخه‌ی اصلی برابر بوده و از نظر بسیاری از لحاظ کیفیت از آن پیشی گرفته است.

این مجموعه به عنوان یک فیلم ویدیویی آغاز شد، اما به سرعت به یک پروژه‌ی سینمایی تبدیل شد که به نظر می‌رسید بزرگتر از آن چیزی است که پیکسار در آن زمان می‌توانست اداره کند. خوشبختانه، تیم توانست مشکلات تولید و ساعات طولانی کار را کنار بزند و یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های تمام دوران را ارایه دهد. داستان اسباب‌بازی ۲ با گذشت بیش از بیست سال از آغاز فعالیت خود، همچنان یک شاهکار انیمیشن و فیلمنامه‌نویسی محسوب می‌شود و در حال حاضر رتبه‌ی ۱۰۰٪ را در راتن تومیتوز دارد که به ندرت نصیب کسی می‌شود و دست یافتن به آن آرزوی هر کمپانی و فیلمسازی است.

منبع: cbr

[ad_2] منبع:دیجی کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا