سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

10 نکته ای که باید قبل از استفاده از فیلرهای پوستی بدانید.

بدن ما به طور طبیعی با افزایش سن تغییر می کند و این تفاوت ها ممکن است با ایجاد چین و چروک های جدیدی در صورت یا استخوان های گونه ما باشد که پوست ما دیگر شبیه گذشته نیست. اگر از این علائم پیری ناراضی هستید ، فیلرهای پوستی این تغییرات را به حداقل می رسانند.

با این حال ، این تغییرات کاملا طبیعی است و هنگامی اتفاق می افتد که مقداری از چربی زیر پوستی که از پوست ما پشتیبانی می کند را از دست بدهیم. مری استیونسون ، MD ، متخصص پوست در NYU Langone Health توضیح می دهد که با گذشت زمان ، پوست صورت ما نیز به سمت پایین می افتد و باعث می شود گونه های ما کمی آویزان شود. او به SELF می گوید: “از فیلرهای پرکننده می توان برای کمک به بالا بردن پوست استفاده کرد.” دکتر استیونسون می گوید: همچنین می تواند چین و چروک ها را کمتر کند.

انواع مختلفی از فیلرها وجود دارد و همه آنها به طور معمول به یک روش تجویز می شوند. قبل از انتخاب هر نوع روش آرایشی یا پزشکی ، مهم است که درک کنید این فرآیند برای چیست و هرگونه خطرات احتمالی بعد از آن چیه. ممکن است نگرانی در مورد مراجعه به مطب پزشک در طول بیماری همه گیر کرونا داشته باشید.صحبت ما در مورد ویزیتهای پزشکی در طول بیماری COVID-19 می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا زمان مناسبی برای انجام آن است یا خیر.

چیزهایی که باید درباره فیلرها بدانید:

1.فیلرهای پوستی دقیقاً چیست؟
اول اینکه فیلرها را نباید با بوتاکس ، داروهای تزریقی مورد تأیید سازمان غذا و دارو برای صاف کردن خطوط و چین و چروک ها اشتباه گرفت. دوم اینکه  آنها عضلات را فلج می کند تا چین و چروک ها را کاهش دهد ، در حالی که فیلرهای پوستی ایمپلنت های تزریقی مورد تایید FDA برای کمک به صاف شدن پوست و پر کردن چین و چروک هستند و با استفاده از سوزن به زیر پوست شما تزریق می شود.

طبق FDA ، چهار ماده پرکننده وجود دارد. هر یک از آنها با موادی که ساخته شده اند نامگذاری شده است:

اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و در پوست و غضروف نیز  وجود دارد. به طور کلی ، مواد پرکننده ساخته شده با اسید هیالورونیک بین 6-12 ماه دوام می آورند.
کلسیم هیدروکسیلاپاتیت ماده معدنی است که در استخوان های ما یافت می شود. پرکننده هایی که با این ماده ساخته می شوند تا 18 ماه دوام می آورند.
اسید پلی-ال-لاکتیک یک ماده مصنوعی قابل تجزیه است که برای ساخت محصولات پزشکی مثل بخیه های محلول نیز استفاده می شود. این مواد پرکننده ممکن است تا دو سال دوام بیاورند.

مهره های پلی متیل متاکریلات تنها ماده پر کننده ای هستند که نمی توانند جذب بدن شوند ، به این معنی که نتایج دائمی هستند. آنها فقط در اطراف دهان استفاده می شوند.
 

جنی کیم ، دکتر تغذیه در دانشکده پزشکی David Geffen در UCLA گفت: از آنجا که به پوست در حفظ رطوبت کمک می کند ، اسید هیالورونیک می تواند صورت شما را توپر و مرطوب نشان دهد. همچنین در لوسیون ها به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود ، اما هیچ کرم نمی تواند حجم از دست رفته را بازیابی کند – فقط اسید هیالورونیک تزریقی می تواند این کار را انجام دهد. Juvéderm و Restylane دو ماده پرکننده هیالورونیک با نام تجاری معروف هستند که شاید نام آنها را شنیده باشید.

2. چگونه متوجه شوم کدام فیلر را امتحان کنم؟
یک پزشک خوب برنامه ایده آل درمانی را برای شما توضیح خواهد داد ، اما بدانید که طبیعی ترین نتایج ممکن است به بیش از یک نوع ماده پرکننده نیاز داشته باشد. دکتر کیم توضیح می دهد که مارک های مختلفی از مواد پرکننده در هر گروه وجود دارد و محصولات از نظر نحوه استفاده – مانند پر کردن گونه ها – و غلظت ماده فعال متفاوت هستند. به عنوان مثال ، Restylane ، یک مارک پرکننده هیالورونیک ، دارای پنج لاین مختلف است – و هر یک به دلایل مختلفی استفاده می شود. ویتنی بوو ، MD ، متخصص پوست با مجوز هیئت مدیره در شهر نیویورک، می گوید: “Restylane Lyft دارای ذرات بزرگتری است.” این ذرات بزرگتر قدرت “بازسازی” استخوان نازک گونه ها را دارند ، در حالی که اندازه ذرات کوچکتر ، همانند Restylane Silk ، برای پر کردن خطوط ریز و پر شدن لب ها بهتر عمل می کند.

3. چرا مردم از فیلرها استفاده می کنند؟
دکتر کیم میگوید که بیماران بدون مراجعه به جراحی زیبایی به او می گویند “آنها فقط می خواهند کمی بهتر به نظر برسند”. او می گوید ، از مواد پرکننده پوستی برای افزایش حجم و صاف شدن چین و چروک ها استفاده می کند ، که به طور معمول بیمارانش از آن راضی هستند.

دکتر کیم می گوید ، پرکننده های پوستی از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا بیماران قبل از ترک مطب تفاوت های ظاهری دارند. به طور کلی ، افراد بعد از چند روز متوجه تغییرات مطلوب سایر اقدامات غیر جراحی مانند بوتاکس می شوند.

یک نکته باید توجه داشت: پرکننده های پوستی برای روش های کانتورینگ بدن مورد تأیید FDA نیستند. به عبارت دیگر ، نباید از آنها برای افزایش سایز پستانها یا باسن شما استفاده شود.

4- قبل از تهیه مواد پرکننده چه اقدامات احتیاطی را باید انجام دهم؟

احتمالاً ناگفته نماند ، اما هنگام بررسی هر روش پزشکی ، ایمنی باید اولویت اصلی شما باشد. دکتر کیم می گوید مراجعه به یک متخصص پوست و یا یک جراح پلاستیک دارای مجوز یکی از روش های اطمینان از تجربه پزشک شما است. گواهینامه اضافی نشان می دهد که دکتر آموزشهای تکمیلی را در تخصص خاص آنها به پایان رسانده است. حتی اگر مواد پرکننده پوست در اسپا وجود دارد ، برای هرگونه درمان تزریقی باید فقط به پزشکان مجاز و آموزش دیده مراجعه کنید. در صورت تزریق نادرست ، مواردی مانند عفونت ، تغییر رنگ و توده ها خطراتی به همراه دارد.

با توجه به اینکه این یک عمل زیبایی است ، شما می توانید از نتایج راضی باشید. یکی از راه های یافتن پزشکی که کارش را دوست دارید این است که از دوستانی که این کار را انجام داده اند بپرسید. آوا شمبان ، MD ، متخصص پوست با تاییدیه هیئت مدیره در لس آنجلس ، به SELF می گوید: “مردم در مورد داروهای تزریقی شروع به پرس و جو بیشتری می کنند.”

5- هنگام مشاوره باید از پزشک بپرسم؟
دکتر کیم می گوید: “من فکر می کنم به عنوان یک بیمار شما همیشه باید ابتدا یک مشاوره بخواهید و سپس واقعاً در مورد هدفتان صحبت کنید و اینکه چگونه دکتر می توانند به شما کمک کنند.” ممکن است فکر کنید که فقط فیلرهای پوستی می خواهید ، اما یک متخصص می تواند درمان دیگری را – یا ترکیبی از درمان ها – بر اساس نوع پوست و اهداف خاص شما ، توصیه کند. به گفته او ، به عنوان مثال ، در صورت داشتن رنگدانه های زیاد ، ممکن است پزشک از لیزر درمانی استفاده کند.

دکتر Shamban توصیه می کند از مطب پزشک عکس های قبل و بعد از بیماران را درخواست کنید. هر کسی ، تکنیک ها و سطح متفاوتی از تجربه را دارد. و از مشاوره درمورد آموزش و گواهینامه پزشکتان نترسید.

سرانجام ، شما و پزشک باید در مورد نتایج واقع بینانه و انتظاراتتان با یکدیگر ارتباط بگیرید – بالاخره کار روی چهره شماست.

6. عوارض جانبی احتمالی فیلرها چیست؟
حتی اقدامات غیر جراحی نیز خطرات خود را دارد. بر اساس FDA ، شایعترین عوارض جانبی شامل کبودی ، قرمزی ، درد یا تورم است که همه آنها باید طی دو هفته برطرف شوند. بر اساس FDA ، کمتر ممکن است افراد زیر پوستشان برجستگی هایی داشته باشند که باید با تزریق ، دارو یا حتی با جراحی برطرف شوند.

اگرچه این نادر است ، می توان به طور تصادفی ماده پرکننده را به داخل رگ تزریق کرد و منجر به تاری دید یا کوری دائمی شد. اگر رنگ پوست شما کبود شده و احساس درد زیادی دارید ، باید با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید – این دو علامت عوارض احتمالی فیلرها در جریان خون شماست. باز هم ، به همین دلیل است که شما می خواهید به یک پزشک باتجربه مراجعه کنید که در انجام این عمل مهارت دارد.

7. چه کسی باید انجام فیلرهای پوستی اجتناب کند؟

طبق FDA ، هیچ تحقیقی نشان نداده است که پرکننده های پوستی برای افراد باردار یا شیرده بی خطر هستند ، بنابراین اگر در انتظار بچه دار شدن هستید یا اخیراً صاحب فرزند شده اید ، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید. و یک نکته دیگر نیز باید در نظر گرفته شود: دکتر Shamban می گوید قبل از تمیز کردن دندان یا سایر درمان های دندانپزشکی از استفاده از فیلر خودداری کنید. این روش ها نیاز به فشار و کشش صورت دارند که به طور بالقوه می تواند مواد پر کننده را بد جا بگذارد. می توانید در مورد مشکلی که برای انجام هرگونه کار دندان پزشکی که در آینده انجام می دهید در طول مشاوره از دکترتان نظر بگیرید.

8. هزینه فیلرها چقدر است؟
 قیمت برای اصل بودن بالا به نظر می رسد ، احتمالاً همینطور است. اگر  ارزان قیمت دید ، تردید داشته باشید. دکتر Shamban با بیان اینکه پرکننده تقلبی و رقیق شده وجود دارد ، می گوید: “شما باید مراقب باشید.” “از آنها بخواهید جعبه را ببینید و به دنبال مهر و موم ایمنی روی آن باشید.” قیمت این مواد پرکننده بسته به مقدار محصول مورد نیاز متفاوت است. طبق اعلام انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، در سال 2019 ، متوسط ​​هزینه پرکننده های اسید هیالورونیک 652 دلار برای هر سرنگ بود. آنها تخمین می زنند که بیشتر بیماران به بیش از یک سرنگ نیاز دارند تا به نتیجه ای که می خواهند برسند.

9. آیا فیلرها ماندگار هستند؟
اگر از نوع فیلر راضی نیستید ، وحشت نکنید – در بیشتر موارد ، می توانید آن را تنظیم کنید. یک متخصص پوست ممکن است ماده پرکننده اضافی برای تعادل تزریق کند ، یا بسته به نوع آن می تواند آن را به طور کامل حل کند. دکتر Shamban می گوید: “نکته جالب در مورد پرکننده های اسید هیالورونیک وجود آنزیمی است که می تواند به داخل محل تزریق شود تا مواد را حل کند.” “این فقط از بین می رود.”

اما هنگام تزریق ماهرانه ، ماده پرکننده باید طبیعی به نظر برسد. دکتر Shamban می گوید: “تغییراتی که می توانیم ایجاد کنیم بسیار ظریف هستند که هیچ کس متوجه آنها نمی شود.”

10. نتایج چه مدت میماند؟
از آنجا که اکثر فیلرها دائمی نیستند ، اگر نتایج بعد از عملتان را دوست دارید ، باید به مطب دکتر برگردید. بعد از حدود شش ماه ، بدن شما به طور طبیعی پرکننده های اسید هیالورونیک را تجزیه می کند. بنابراین ، برای حفظ ظاهر باید سالی یک یا دو بار تمدید کنید. با این حال ، اگر می خواهید یک یا دو بار فیلر را امتحان کنید ، این خبر خوبی است ، زیرا اثرات آن بدون هیچ گونه خطر طولانی مدت محو می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا