سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

انجام این کار فقط برای چند دقیقه در روز می تواند کلسترول شما را کاهش دهد.

فهمیدن اینکه کلسترول بالایی دارید می تواند ترسناک و طاقت فرسا باشد ، خصوصاً اگر با معنای دقیق آن و چگونگی مبارزه با آن مطمئن نباشید. تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی خاص وجود دارد که می توانید همین حالا ایجاد کنید تا سطح کلسترولتان را کاهش دهید. اما اول ، درک بهتر معنی کلسترول بالا مهم است.  

چگونه کلسترول نرمال را ایجاد کنیم؟
کلسترول ماده مومی است که در خون شما وجود دارد. به ساخت سلولهای سالم کمک می کند اما مقدار زیاد آن می تواند منجر به رسوب چربی در جریان خون شود. طبق کلینیک مایو ، کلسترول بالا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد. هیچ علامتی از کلسترول بالا وجود ندارد و هیچ راهی برای دانستن اینکه به آن مبتلا هستید جز آزمایش خون نیست.

روش های زیادی برای کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) وجود دارد که معمولاً کلسترول “بد” نیز نامیده می شود. یکی از بهترین راه های مبارزه با کلسترول بالا شروع فعالیت هوازی به مدت 15 دقیقه در روز است. اگر تا به الان فعالیتی نداشتید، می توانید با این کارها شروع کنید:

پیاده روی.
شنا کردن.
دوچرخه سواری.
آهسته دویدن
 

تمرین مداوم برای دیدن نتایج مهم است. تری گلیسیریدها در مشخصات کلسترول وجود دارند و برای مصرف انرژی استفاده می شوند. هنگام ورزش ، تری گلیسیرید می سوزد و سطح کلسترول شما پایین می آید. طبق گزارش کلینیک کلیولند ، با ورزش منظم قلب و عروق ، سطح تری گلیسیرید شما می تواند به طور متوسط ​​24٪ کاهش یابد. ثابت شده است که ورزش و داشتن یک رژیم غذایی سالم باعث افزایش لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول “خوب” شما می شود.

به این برنامه ورزشی پایبند باشید:
اگر در حال حاضر فعال نیستید و رژیم غذایی دارید که انتظارات زیادی را برای شما می آورد ، ممکن است بیشترین سود را از تمرین جدید ورزشی خودتان ببرید. دکتر راجر بلومنتال ،از دانشگاه جان هاپکینز اظهار داشت ، “ما دریافتیم که افرادی که بیشترین سود را می برند کسانی هستند که از اول بدترین رژیم غذایی و ورزش را داشتند. برخی از این افراد LDL خود را 10-15٪ کاهش می دهند و HDL آنها را 20٪ افزایش دهند. “

وقتی که به تمرین روزانه 15 دقیقه ای خودتان متعهد شدید ، آن را یک درجه بالا ببرید. کمی سریعتر پیاده روی کنید ، یک مایل دیگر به دوچرخه سواریتان اضافه کنید. افزایش میزان ورزش یا زمانی که به آن اختصاص می دهید نتایج چشمگیرتری را فراهم می کند.

این روش در صورت همراه بودن با یک سبک زندگی سالم و یک رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات ، بهترین عملکرد را دارد. همچنین رعایت توصیه ها و دستورالعمل های پزشک برای سلامتی شخصیتان بسیار مهم است. بروید قدم بزنید و با کلسترول بالای خودتان مبارزه کنید! و برای گذراندن زندگی در سالم ترین شرایط اولین نشانه های بیماری جدی را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا