سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

رافا نادال هنگام اعلام بازنشستگی خود از همسرش مری پرلو و پسرشان قدردانی می کند

خداحافظی رافا نادال از تنیس نشان دهنده پایان دورانی برای این ورزش است، زیرا یکی از نمادین ترین بازیکنان تاریخ تنیس از او خداحافظی می کند.

نادال با انعکاس احساسی سفر خود، به افراد بی‌شماری که نقش مهمی در زندگی حرفه‌ای او داشته‌اند ادای احترام کرد. از حمایت خانواده‌اش – والدینش، آنا ماریا پاررا و سباستین نادال، عمو و مربی قدیمی‌اش، تونی نادال، خواهرش، ماریا ایزابل نادال، تا همسر خواهرش مری پرلو، و پسر دو ساله‌شان، هر کدام نقش اساسی در موفقیت او داشتند.

او گفت: «خانواده برای من همه چیز است، نه؟ فکر می کنم مادرم تمام فداکاری هایی را که باید انجام می داد انجام داده تا ما همیشه همه چیز داشته باشیم.من و همسرم مری 19 ساله که با هم هستیم. بابت تمام کارهایی که انجام دادید متشکرم. شما در تمام این سال‌های زندگی حرفه‌ای من همسفرم بوده‌اید. هر روز به خانه آمدن و دیدن اینکه پسرم چگونه رشد می کند، نیرویی بود که مرا زنده نگه داشت و انرژی لازم برای ادامه کار را به من داد.»

او ادامه داد: «عمویم که باعث شد من تنیس بازی کنم. فکر می کنم به لطف او توانسته ام در دوران ورزشی خود بر بسیاری از شرایط سخت غلبه کنم.و به پدرم که برای من به تمام معنا منبع الهام بوده که نمونه تلاش و غلبه بوده است. از پدرم به شیوه ای بسیار بسیار خاص تشکر می کنم.»

نادال در کنار راجر فدرر و نواک جوکوویچ بخشی از سه تنیسور بزرگ  است. او یکی از موفق‌ترین بازیکنان نوجوان تاریخ ATP بود که شماره 2 جهان شد و 16 عنوان قهرمانی را قبل از 20 سالگی به دست آورد. در سال 2010، او جوانترین مردی در دوره اوپن شد که توانست گرند اسلم حرفه ای را تکمیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا