سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سبک زندگیمجله پزشکی و سلامتمجله خانواده

8 روش زیرکانه برای کاهش وزن در خواب

اگر فکر می‌کردید کاهش وزن تنها از طریق تمرینات پر از عرق و رژیم‌های بی‌پایان امکان‌پذیر است، اشتباه می کردید. ما با متخصصان تغذیه و تناسب اندام صحبت کردیم که در مورد 8 روش ساده برای کاهش وزن در خواب صحبت کردند. با این حال، فکر نکنید که اینها ترفندهای کاهش وزن هستند. ما  با کارشناسان مشورت کرده‌ایم و اطلاعات علمی را جمع‌آوری کرده‌ایم.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ در مجله بین‌المللی Obesity منتشر شد، خواب بهتر با افزایش کاهش وزن و کاهش چربی و کاهش نرخ چاقی مرتبط بود.

برای مطالعه ادامه اسلاید را به طرفین ورق بزنید

1/ خواب کافی داشته باشید

اول از همه، خواب کافی برای مدیریت وزن سالم ضروری است. مطالعات نشان می دهد که حداقل هفت ساعت خواب در هر شب می تواند به کنترل هورمون های گرسنگی و فعال نگه داشتن متابولیسم کمک کند.

نادیا مرداک، درمانگر رفتاری شناختی و مربی شخصی می گوید: “وقتی به اندازه کافی استراحت نمی کنید، بیشتر غذا می خورید و باعث اختلال در هورمون ها می شوید. این می تواند میزان سیری یا سیر بودن را تغییر دهد. ممکنه در طول روز احساس گرسنگی کنید و ممکنه هوس غذاهای خاصی داشته باشید که به احتمال زیاد کالری، کربوهیدرات و چربی بالاتری دارند.

2/ قبل از خواب حرکات کششی انجام دهید.

قبل از خوابیدن ، کمی حرکات کشسانی  انجام دهید. طبق یک مطالعه منتشر شده در Frontiers in Psychology، کشش می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. همچنین ممکن است گردش خون و ریکاوری عضلانی شما را تقویت کند و باعث شود صبح روز بعد احساس فوق العاده ای داشته باشید.

3/ محیط خواب سالمی ایجاد کنید.

اتاق خواب خود را خنک، تاریک و عاری از عواملی مانند ابزارهای الکترونیکی برای خواب مطلوب نگه دارید. یک محیط خواب آرام  می تواند به شما کمک کند طولانی تر و بهتر بخوابید و به کاهش وزن کمک کند.

4/ در طول روز هیدراته بمانید

در طول روز هیدراته بمانید تا از بسیاری از عملکردهای بدن خود پشتیبانی کنید، متابولیسم خود را افزایش دهید و از مصرف میان وعده های غیر ضروری جلوگیری کنید. بر اساس یک مطالعه در سال 2021، حتی کم آبی خفیف می تواند باعث سیگنال های کاذب گرسنگی شود.

5/ از خوردن قبل از خواب خودداری کنید

هوس های آخر شب وسوسه انگیز است، اما سعی کنید در مقابل میل به خوردن درست قبل از خواب مقاومت کنید. تحقیقات نشان می دهد که دیر غذا خوردن می تواند بر هضم شما تأثیر منفی بگذارد و باعث شود کالری بیش از حد مصرف کنید و منجر به افزایش وزن شود. درعوض، از یک شام سبک و زودهنگام لذت ببرید تا به بدنتان فرصت کافی برای هضم بدهید.

6/ از یک برنامه خواب خوب اطمینان حاصل کنید

یک برنامه خواب ثابت برای کاهش وزن سالم ضروری است. یافته‌های یک مطالعه در سال 2020 نشان می‌دهد که با رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک ساعت مشخص هر روز، حتی در تعطیلات آخر هفته، یک برنامه خواب منظم داشته باشید.

[/tie_slide]

۷/ در اتاق خنک بخوابید
برای خواب بهتر اتاق خواب خود را خنک و راحت نگه دارید. مطالعات نشان می‌دهد که خوابیدن در دمای پایین‌تر می‌تواند به آرامش بدن شما کمک کند و به استراحت عمیق ترمیمی کمک کند.

8/سطوح استرس را مدیریت کنید

استرس و خواب ارتباط نزدیکی با هم دارند و هر دو در مدیریت وزن نقش دارند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله بیوشیمی مولکولی منتشر شده است، شرکت‌کنندگان دارای اضافه وزن یا چاقی که تکنیک‌های مدیریت استرس را تمرین می‌کردند در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که این کار را نمی‌کردند، کاهش وزن قابل‌توجهی را تجربه کردند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دکمه بازگشت به بالا