کریستیانو رونالدو 149 میلیون فالوور
کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی تیم یوونتوس در مقام اول پرفالوورترین سلبریتیهای اینستاگرام قرار دارد. «رونالدو» در پیج اینستاگرام خود عکس هایی از بازیهای مهم، تمرینها، زندگی خانوادگی، پرترههای جذاب و پستهای تبلیغاتی ارسال میکند.
«رونالدو» در ابتدای سال ۲۰۱۸ در مقام دوم پرفالوورترین سلبریتیها قرار داشت، ولی در مدت چند ماه توانست بـه جایگاه اول برسد.
سلنا گومز 144 میلیون فالوور
سلنا گومز هنرمند جوانی اسـت کـه در مدت کوتاهی توانسته بـه شهرت و محبوبیت فراوانی دست پیدا کند. اگرچه درسالهای اخیر، بحثهای فراوانی پیرامون بیماری او و تأثیرات روانی و جسمانیاش وجود داشت، ولی سلنا گومز همان گونه در صدر محبوبترین سلبریتیهای اینستاگرام قرار دارد.
البته در ابتدای سال، عنوان اول را در اختیار داشت. سلنا گومز در پیج اینستاگرام خود، گوشههایی از زندگی شخصیش رابه طرفدارانش نشان می دهد و البته بعنوان سفیر برند Coach، پستهای تبلیغاتی هم دارد.
آریانا گرانده 136 میلیون فالوور
سال 2018 سال سختی برای «آریانا گرانده» بودو در کنسرت او در منچستر، بمبگذاری شده بود. آریانا گرانده هنوز در فهرست پرفالوورترین سلبریتیهای اینستاگرام قرار دارد و عکسهایی از سفرها و گوشههایی از زندگی شخصی خودرا منتشر می کند.
دواین جانسون 123 میلیون فالوور
«دواین جانسون» ملقب بـه «راک»، درسال ۲۰۱۷ بعنوان یکی از جذابترین مردهای دنیا انتخاب شد. «دواین جانسون» در پیج اینستاگرام خود کلیپهای انگیزشی و ویدئوهای تمرینات ورزشی منتشر میکند.
بیانسه 120 میلیون فالوور
بیانسه سال گذشته خبر بارداری خودرا اعلام کرد؛ خبری کـه در اینترنت، غوغای زیادی بپا کرد. بیانسه در پیج اینستاگرام خود عکسهایی از زندگی شخصی، بنرهای تبلیغاتی، عکسهای مرتبط با مد پست می کند.
کیم کارداشیان 120 میلیون فالوور
«کیم کارداشیان» علاوهبر پرترههای تبلیغاتی، اینروزها عکس هایی از زندگی شخصی خودرا منتشر میکند و عکسهایی از اعضای خانواده، همسر و فرزندانش را برای طرفداران میلیونی خود پست می کند.
کایلی جنر 120 میلیون فالوور
کایلی جنر مدل آمریکایی در آغاز سال ۲۰۱۸ صاحب دختری بنام «استورمی وبستر» شد. «کایلی جنر» در پیج اینستاگرامش، پرترههای تبلیغاتی و عکسهایی از فرزندش را منتشر می کند.
تیلور سوئیفت 113 میلیون فالوور
«تیلور سوئیفت» بعد از انتشار آلبوم Reputation، مرز صد میلیون فالوور را رد کرد و همان گونه در فهرست پرفالوورترین سلبریتیهای اینستاگرام قرار دارد.
نیمار 106 میلیون فالوور
فوتبالیست 26 سالۀ برزیلی، فعالیت حرفهای خودرا از ۱۷ سالگی آغاز کرد و اکنون در پست مهاجم برای تیم ملی برزیل بازی میکند.
سلفیهای جذاب، پرترههای حرفهای، پستهای تبلیغاتی، عکس هایی از بازیها و تمرینها و عکسهای جذابی کـه نیمار از خانوادهاش منتشر می کند، فالوورها رابه پیج نیمار میکشاند.
جاستین بیبر 103 میلیون فالوور
جاستین بیبر خوانندگی رابه طور رسمی از سال 2009 آغاز کرد. این خوانندۀ محبوب کانادایی، با انتشار پستهای جذاب با کپشنهای مرموز و گاهی طنز، توجه فالوورهای خودرا جلب میکند.
اگرچه تا پیش از این در فهرست پرفالوورترین سلبریتیهای اینستاگرام، در جایگاه بالاتری قرار داشت، ولی هنوز طرفداران سرسختی دارد. «جاستین بیبر» در پیج اینستاگرام خود عکسهایی از خود و اعضای خانوادهاش منتشر میکند.
و در ادامه نکاتی برای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی
هر چـه تعداد افرادی کـه بطور موثر و از طریق تبلیغات، جذب شبکهی اجتماعی شـما می شوند بیشتر باشد، راهاندازی استارتاپ و فروشِ مستمر و مداوم آن بهتر خواهد بود. در این جا بـه ۱۵ نکته برای افزایش مخاطب استارتاپ شـما در سه شبکهی اجتماعی برتر میپردازیم.
پروفایل های اجتماعی و صفحات قدرتمندی ایجاد کنید
نقطهی شروع برای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی، داشتن پروفایل و صفحات قوی برای حسابهای اجتماعی شماست. اینکار نیازمند استفاده از عکسهای نمایه و عکسهای پروفایلِ دارای برند اسـت. هم چنین باید تمام اطلاعات مربوط بـه خودرا وارد کنید. در توییتر اینکار بـه سادگی و فقط با وارد کردن بیوگرافی ۱۶۰ کاراکتری، لینک وبسایت، و مکان انجام میشود.
در فیسبوک باید شرحی کوتاه، لینک وبسایت، آدرس و عدد تلفن را وارد کنید. بطور خلاصه، تا جاییکه می توانید، فیلدهای موجود در پروفایلها و صفحات اجتماعی خودرا پر کنید. پس از پر کردن فیلدها و پیش از شروع جستوجو برای جذب مخاطب، چند «پنج تا ده» مطلب رابه اشتراک بگذارید. اینکار موجب می شود تا افرادی کـه از حسابهای اجتماعیتان بازدید میکنند، شـما را دنبال کنند.
محتوای باکیفیت به اشتراک بگذارید
حتی قبل از آنکه استارتاپتان کاملا شروع بکار کند، با بـه اشتراکگذاری محتوای مورد پسندِ مخاطب هدفتان، جذب مخاطب در بیشتر شبکه های اجتماعی را شروع کنید.
برای نمونه، اگر استارتاپ شـما مربوط بـه وسیلهای برای بازاریابی در فیسبوک اسـت، مطالبی در مورد فیسبوک رابه اشتراک بگذارید. این مطالب می تواند شامل محتوای وبلاگ، پادکست، ویدئو، پاورپوینت، اینفوگرافیک و غیره باشد کـه توسط شـما یا دیگران ایجاد شده اسـت.
از امکانات دوست یابی استفاده کنید
بیشترِ شبکه های اجتماعی، برای اتصال شـما با افرادی کـه میشناسید، راهی دارند. توییتر بشما امکان می دهد تا در بین مخاطبین ایمیل جستوجو کنید، فیسبوک نیز بشما امکان می دهد تا در بین مخاطبین ایمیل خود جستوجو کنید و از جستجوی پیشرفتهی افراد استفاده کنید.
اینستاگرام در اپلیکیشن خود، شـما رابه سمتِ دوستان فیسبوکتان کـه در اینستاگرام نیز حساب دارند، راهنمایی میکند. لینکدین بشما امکان میدهد تا در بین مخاطبین ایمیل خود جستوجو کنید و بر اساس اطلاعات پروفایلتان، همکلاسیها، همکاران فعلی و سابقتان رابه شـما پیشنهاد می دهد.
در وب سایت تان لینک برترین حساب های اجتماعی خود را وارد کنید
میتوانید اینکار رابا اضافه کردن آیکونهای کوچکِ مربعیشکلِ شبکه های اجتماعی بـه هدر «header»، پانوشت «فوتر»، و نوار کناری «سایدبار» سایت، انجام دهید. هم چنین می توانید دکمههای رسمی هر یک از شبکه های اجتماعی را در وبسایت خود قرار دهید.
میتوانید داراییهای برند «brand assets» رسمی، دکمه، نشان «badge» و ابزارکها «widget» را در فیسبوک «داراییهای برند و دکمهساز «button generator»»، توییتر، اینستاگرام و لینکدین پیدا کنید. میتوانید آیکونهای شبکه های اجتماعی را در وبسایتهای دانلود عکسهای استوک «آماده»، مانند DepositPhotos نیز بیابید.
در امضای ایمیل تان به برترین حساب های اجتماعی خود لینک بدهید
با اضافه کردن لینک حسابهای اجتماعی برتر خود در امضای ایمیلتان، تمام کسانی کـه از طریق ایمیل با شـما در تماس هستند از استارتاپ شـما اطلاع مییابند.
اینکار را میتوانید با استفاده از آیکونهای کوچکِ مربعیشکلِ شبکه های اجتماعی یا لینکهای متنی استاندارد انجام دهید. میتوانید از سرویسهایی مانند WiseStamp برای ایجاد امضاهای حرفهای و دارای لینک بـه صفحات خود در شبکه های اجتماعی، استفاده کنید.
حساب هایتان در شبکه های اجتماعی را ترویج متقابل «Cross-promote» کنید
آیا در گذشته حسابی ایجاد کرده اید کـه دارای مخاطبان بسیار زیادی اسـت؟ از اعضای آن حساب بخواهید تا در حساب دیگر شـما نیز عضو شوند. میتوانید اینکار رابه سادگی و مثلاً با ارسال یک توییت بـه دنبالکنندگان حساب توییترتان انجام دهید ودر آن از آن ها بخواهید کـه اگر در پینترست «Pinterest» نیز عضو هستند، در آنجا نیز شـما را دنبال کنند.
می توانید از یک حساب اجتماعی، بـه حساب اجتماعی دیگر نیز لینک بدهید. برای نمونه، پینترست بشما اجازه میدهد تا بـه توییتر و فیسبوک لینک بدهید. Woobox کـه اپلیکیشنسازِ فیسبوک اسـت، اپلیکیشنهایی دارد کـه بشما امکان میدهد تا بـه صورت رایگان، بـه صفحهی فیسبوک خود تبهایی را برای توییتر، اینستاگرام و پینترست، اضافه کنید.
در اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید
زمانی کـه عکس یا ویدئویی رابه اشتراک می گذارید، حتماً در شرح عکس «کپشن» از هشتگ استفاده کنید. کاربران اینستاگرام، برای یافتن عکسهای مربوط بـه موضوعات خاص، از هشتگ استفاده می کنند.
وقتی کاربران با استفاده از هشتگ، عکس یا ویدئوی شـما را مشاهده کرده و وارد صفحهی شـما می شوند، میتوانند با کلیک بر روی دکمهای نزدیک نامتان، شـما را دنبال کنند.
سعی نکنید سبک و سیاق خاصی را در حلق خلق بچپانید
آدمهای مختلف «کارمندان» مخاطبان «مشتریان» متفاوتی را درگیر میکنند، اما هیچ کس با یونیفرم یکدست حال نمی کند. زور نزنید کـه همه ی بـه سبک یکسانی محتوا تولید کنند. بگذارید کارمندانتان بـه شیوههای خودشان با موضوع ارتباط برقرار کنند.
آدمهای واقعی میخواهند با آدمهای واقعی سر و کله بزنند. با این کـه حواس تان هست کـه کارمندانتان محتوای حرفهای تولید کنند، اما اجازه بدهید واقعی باشند.
زمین بازی را کوچک نکنید
در خیلی از شرکتها فقط رئیس «اجازه» دارد نوع ارتباط با مخاطبان را تعیین کند. بعضی جاها هم هستند کـه این امتیاز ویژه را برای دپارتمان بازاریابی هم قائل می شوند. اما ایرادش چیست کـه سایر دپارتمانها – نظیر خدمات مشتریان، مهندسی، فنی، توسعهی محصول – هم دراین امر مشارکت داشته باشند؟ آدمهای مختلف، سلیقههای مختلف دارند.
هر چـه آدمهای بیشتری در ارتباط برقرار کردن دخیل باشند، شانس بیشتری برای برطرف کردن نیازهای متفاوت و درگیر کردن مخاطبان متفاوت دارید.
بر روی شخصیت مخاطبان تان تحقیق کنید
برای ایجاد یک برنامهی موفق، لازم اسـت بـهخوبی، مخاطبِ هدف محتوای خودرا شناسایی کنید. این موضوع مخصوصا برای کسانیکـه تازه شروع کردهاند، بسیار مهم اسـت. شـما با شناختن مخاطب هدف میتوانید محتوای ارزشمندتر و مرتبطتری تولید کنید. اگر شـما یک بازاریاب باتجربه هستید، ممکن اسـت هدفتان تغییر کرده باشد.
آیا می خواهید بازار جدیدی را انتخاب کنید یا این کـه همین بازار هدف فعلی را گسترش دهید؟ آیا می خواهید همان مخاطب هدف را حفظ کنید؟ شـما بایستی هرسال ازطریق تحقیقات بازار ویژگی های مخاطبانتان را مورد بازبینی قرار دهید.