سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینمای ایران

باران کوثری با دفاع از جعفر پناهی به محمدحسین مهدویان طعنه زد

image_13960531487_97443345600

پس از خودداری جعفر پناهی از اهدای جایزه به محمد حسین مهدویان در جشن انجمن منتقدان، بسیاری از رسانه‌ها از عملکرد پناهی در مواجهه با کارگردان «ماجرای نیمروز» انتقاد کردند و حتی مهدویان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مسبب اتفاقاتی که برای پناهی در طول این سال‌ها افتاده، او نبوده است. اما امروز باران کوثری با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به دفاع از جعفر پناهی پرداخته و «ماجرای نیمروز» را فیلمی دانسته که نگاهی «ناقص و سطحی» به وقایع دهه 1360 داشته است.

پس از حواشی که جعفر پناهی با عدم اهدای جایزه به محمد حسین مهدویان در جشن انجمن منتقدان ایجاد کرد، برخی از سینماگران و رسانه‌ها واکنش‌های مختلفی به این موضوع نشان دادند. باران کوثری امروز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، به دفاع از اقدام جعفر پناهی پرداخت و از مهدویان به عنوان شخصی یاد کرد که با نگاه ناقص‌اش درباره وقایع دهه شصت، آتش به جان نسل قبلی انداخته است.

کوثری در یادداشت امروز خود خطاب به محمد حسین مهدویان می‌نویسد: «جناب مهدویان! شاید من و شما کمى جوان باشیم براى آن که کاملا درک کنیم، نگاه ناقص و سطحى به وقایع سیاسى اجتماعى دهه شصت ، چه طور آتش به دل نسل قبل ترمان مى زند. نسلى که در آن سال ها به دلیل موج سیاسى موجود و نوجوانان و جوانانى که به درست یا غلط جذب گروه هاى مختلف مى شدند ، دوست و رفیق و خواهر و برادر از دست داده اند. موضوع فراتر از «مشکلات آقاى پناهى در سینما» ست.»

باران کوثری در ادامه از محمد حسین مهدویان خواسته جالبی را مطرح می‌کند: «حتما خودتان متوجه ابعاد موضع گیرى تان فارغ از فیلمسازى هستید پس ابعاد دلخورى بزرگترها از خودتان را کوچک نکنید.»

این بازیگر در ادامه خود و جعفر پناهی را از طلبکارانی می داند که قدرت قصد حذف آنها را دارد: «آقاى پناهى و امثال ایشان ، طلب فیلم هاى نساخته شان را از من و شما  ندارند ، امثال من که طرفدار ایشان و کسانى هستیم که قدرت مذبوحانه تصمیم به حذفشان دارد ، طلبکاریم. طلبکار آثارى که در گنجه تفکر پناهى ها ماندند، آن هم نه از کسى که از تاریخ!»

او در پایان یادداشت خود با انتقاد از عوامل برگزاری جشن انجمن منتقدان، در انتخاب اهدا کنندگان جوایز، می‌نویسد: «حتما اگر در میانسالى من هم ، (اگر) جوانى فیلمى درباره وقایع دهه ٨٠ بسازد و همه واقعیت را تصویر نکند ، برایش دست نمى زنم…»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا