سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار اجتماعی

خانه‌های جوانان هیچگونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی ندارند

1433598588979_abdolvahed mirzazadeh-11-th3

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تا پایان سال گذشته ۱۹ خانه جوانان را در مراکز استان‌ها افتتاح کردیم و در سایر استان‌ها نیز تا پایان اردیبهشت ماه این خانه‌ها به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

محمدرضا رستمی  افزود: در تمام استان‌ها خانه‌های جوانان در حال فعالیت هستند البته در برخی از آنها این خانه‌ها به طور رسمی افتتاح نشده‌اند، علاوه بر آن در ۱۴ شهرستان نیز خانه‌های جوانان را راه‌اندازی کرده‌ایم. به عنوان نمونه پنج خانه جوان در استان بوشهر و سه خانه جوان در استان فارس تاسیس شد.

وی درباره دلایل راه‌اندازی خانه‌های جوانان در شهرستان‌های برخی از استان‌های کشور، گفت: آمادگی برخی از استان‌ها و مدیران استانی برای تشکیل خانه‌های جوانان بیشتر بود، به همین علت در بعضی از استان‌ها در شهرستان‌ها نیز اقدام به راه‌اندازی این خانه‌ها کردیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: امیدواریم خانه‌های جوانان این فرصت را فراهم کند تا با تجمیع گروه‌های مختلف جوانان و به اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها و منابع آنان بتوان از ظرفیت‌های جامعه جوان بهره برد تا آنان بتوانند در زمینه توسعه اجتماعی و طی فرآیند رشد اجتماعی بهتر گام بردارند.

رستمی تصریح کرد: راه‌اندازی خانه جوانان در شهرستان‌ها در حال حاضر اولویت کاری ما نیست بلکه تلاش می‌کنیم ابتدا این خانه‌ها در همه مراکز استان‌ها تشکیل شود.

وی با اشاره به نتایج ارزیابی بین‌المللی شاخص توسعه جوانان، گفت: بر اساس نتایج به دست آمده ایران از متوسط جهانی بالاتر است. ما امیدواریم با فعالیت گسترده سمن‌ها و راه‌اندازی خانه‌های جوانان در چهار سال آینده در این شاخص به بالاترین سطح دست پیدا کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در دوره چهار ساله ریاست جمهوری آقای روحانی، مشارکت اجتماعی و سیاسی ارتقاء و فعالیت‌های خیریه و عام‌المنفعه بین جوانان افزایش یافت از سوی دیگر در دولت قبل میزان اشتغال‌زایی خالص سالانه ۱۴ هزار بود اما در دولت یازدهم به ۷۰۰ هزار رسید.

وی در پاسخ به این موضوع که اهتمام وزارت ورزش و جوانان در ساخت خانه‌های جوانان ممکن است به تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان به منظورانجام تبلیغات ریاست جمهوری تلقی شود، گفت: راه‌اندازی خانه‌های جوانان یک روزه اتفاق نیفتاده است بلکه از ابتدای سال گذشته آغاز شده و در سال جاری ادامه می‌یابد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهارکرد: دولت نمی‌تواند برنامه‌های خود را شش ماه پیش از انتخابات تعطیل کند تا شائبه‌ فعالیت‌های انتخاباتی به وجود نیاید بلکه برنامه‌های خود را باید پیش ببرد و فرصت‌های قابل توجه برای توسعه اجتماعی جوانان فراهم آورد.

رستمی در پایان گفت: خانه‌های جوانان هیچگونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی ندارند و صرفا در جهت جلب مشارکت اجتماعی جوانان فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا