سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین الملل

کنگره آمریکا، خروج این کشور از افغانستان را زیر ذره‌بین می‌برد

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در تلاش مصاحبه با ۹ مقام بایدن در زمینه خروج «فاجعه‌بار» آمریکا از افغانستان است.

این عضو جمهوریخواه از این مقام‌ها خواست تا در تاریخ هفتم سپتامبر با آن کمیته تماس گیرند، زیرا کمیته به تحقیق در مورد خروج بی‌برنامه و مرگبار بایدن از افغانستان ادامه خواهد داد.

مک‌کال گفت:

از طریق تحقیق‌ های فعلی به این نتیجه رسیدیم که این افراد اطلاعات مهمی برای روشن شدن زوایا و چگونگی و چرایی خروج بایدن دارند که به تسلیم ننگین افغانستان به طالبان منجر شد.

او افزود که در جریان خروج نظامیان آمریکایی و دیگر متحدان از فرودگاه کابل در اوت ۲۰۲۱، سیزده نظامی آمریکایی کشته و چهل و پنج تن دیگر زخمی شدند. مک‌کال معتقد است که از این خروج فاجعه‌بار به کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی منجر شد، و امکان جلوگیری از آن بود.

او تاکید کرد تا زمانی‌ که مردم آمریکا پاسخ شایسته و روشن دریافت نکند به تحقیق خود ادامه خواهد داد. این مقامات شامل راس ویلسون، سفیر اسبق آمریکا در افغانستان، برایان مک‌کئون، معاون پیشین وزیر امور خارجه در امور مدیریت و منابع، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح افغانستان، کارول پرز، معاون سابق وزیر امور خارجه، جان‌ بس، سفیر پیشین آمریکا در افغانستان، درک شولت، مشاور وزیر امور خارجه، سوزی جورج، رئیس دفتر وزیر خارجه، و سلمان احمدو دین تامپسون، سفیر آمریکا در نپال.

مایکل مک‌کال از زمان تصدی مسئولیت کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا بایدن را پیرامون خروج از افغانستان و کنترل مجدد طالبان در آن کشور زیر فشار گذاشته و گفته که در پیام‌هایی که پیش‌تر میان پرسنل آمریکا رد و بدل شده بود درباره خروج آمریکا از افغانستان هشدار داده شده بود.

هفته گذشته، برخی از خانواده‌های سربازان جان‌باخته در فرودگاه کابل از بایدن انتقاد کردند و گفتند به آنها اطلاعات ناقص یا نادرست داده‌اند و طبق گزارش‌ها آنها با کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا نیز دیدار داشتند.

چندی پیش مایک والتز، رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا، ضمن محکوم کردن شیوه خروج از افغانستان افزود این حرکت دشمنان آمریکا را گستاخ کرده است و همچنین افزود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، قصد داشت تا بخشی از سربازان آمریکایی را در پایگاه نظامی بگرام نگه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا