سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونگوناگون

10‌ تریلر برتر تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی

[ad_1]

بازاریابی و به ویژه تریلر‌ها بخش عمده‌ای از  تبلیغات موثر فیلم‌های کمیک‌بوکی هستند. تریلرها فقط تکه‌هایی از فیلم، قبل از اکران نیستند بلکه نگاهی اجمالی دارند به آن‌چه که قرار است پس از سال‌ها حدس و گمان، در معرض نمایش قرار بگیرد.

در بهترین حالت، تریلر‌های فیلم‌های کمیک‌بوکی می‌توانند تجربیات هیجان‌انگیزی به وجود آورند که حتی از خود فیلم اصلی جالب‌تر باشد.

با این حال، اکثریت آن‌ها به مرور زمان از یاد می‌روند. همیشه یک فیلم جدید کمیک بوکی در حال پخش است که توجه را از فیلم‌های قدیمی منحرف می‌کند. اگرچه یک تریلر با کیفیت حتی اگر دیگر در فرهنگ عامه خبرساز نباشد، باز هم ماندگار است اما سوالی که پیش می‌آید این است که چه چیزی باعث می‌شود این تریلر‌ها تا این حد دیده و ماندگار شوند.

نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

نگهبانان کهکشان

امروزه معمولا مشاهده می‌شود که تریلرهای فیلم‌های ابرقهرمانی با آهنگ‌های کلاسیک راک از دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی همراه هستند اما در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۴، اولین تریلر نگهبانان کهکشان که آهنگ در احساسم گره خورده‌ام (Hooked on a Feeling) از گروه بلو سوئد روی آن تنظیم شده بود، برای مخاطبان بسیار غیر‌منتظره بود. جالب این‌جاست که یک کاور آرام از خود آهنگ نبود بلکه خود قطعه اصلی روی تریلر قرار گرفته بود.

این انتخاب آهنگ، به نوعی اعتماد به نفس و استواری شخصیت‌های این فیلم ابرقهرمانی را تکمیل کرد و در نگاه اول، کاملا جذاب به نظر می‌رسید. این حرکت آن‌قدر جسورانه بود که پس از آن بسیاری دیگر از تریلر‌ها از این شیوه تقلید کردند.

جوخه انتحار (Suicide Squad)

جوخه انتحار

فیلم جوخه انتحار کاملا آشفته بود و سعی داشت با بی‌نظمی تمام، شش فیلم مختلف کمیک‌بوکی را با هم ترکیب کند اما از طرف دیگر، اولین تریلر آن از لحاظ خلاقیت بسیار متمایز بود. این تریلر که با آهنگ بوهمین راپسودی از گروه کوئین تنظیم شده بود، از تمام پتانسیل خود استفاده کرد تا زندگی درونی شخصیت‌های فوق شرور خود را برجسته کند. قسمت‌های ابتدایی متن آهنگ، تنهایی شخصیت‌های ددشات (ویل اسمیت) و ال دیابلو (جی هرناندز) را کاملا نشان می‌دهد و سطح انرژی آهنگ، هماهنگی خوبی با پوچی تصاویر تریلر دارد.

جوخه انتحار به قدری خوب بود که حتی با وجود استفاده اندک از جرد لتو در نقش جوکر، پیشنهاد شد که یک فیلم مستقل برای این نسخه از این شخصیت شرور ساخته شود.

مرد عنکبوتی (Spider-Man)

مرد عنکبوتی

اولین فیلم لایو‌اکشن مرد عنکبوتی، فقط یک فیلم پرفروش ابرقهرمانی نبود، بلکه به قدری بزرگ بود که لازم بود کارزار بازاریابی خود را با سر و صدا آغاز کند. بنابراین تریلر تبلیغاتی آن، از تصاویری ساخته شد که در خود فیلم‌ وجود ندارد. در این تریلر گروهی از سارقین بانک به تصویر کشیده شده است که به همراه پول‌های دزدیده شده در یک هلی کوپتر، در یک تار بزرگ بین برج‌های دوقلو مرکز تجارت جهانی گیر افتاده‌اند.

کاملا قابل درک است که چرا باید این تریلر پس از وقوع حملات ۱۱ سپتامبر پخش شود. با این حال، این یک تیزر تبلیغاتی خارق العاده به خصوص از نظر زمان‌بندی است. حضور نصفه و نیمه مرد عنکبوتی که در اکثر زمان تریلر نشان داده نمی‌شود، باعث شده که این تصاویر حتی جذاب‌تر به نظر برسند. در آخر، مرد عنکبوتی در اطراف شهر نیویورک در حال پرسه زدن نمایش داده می‌شود که با جلوه‌های صوتی و موسیقی مهیجی همراه است که فقط در فرهنگ عامه و زیبای سال ۲۰۰۱ قابل مشاهده است.

پلنگ سیاه (Black Panther)

پلنگ سیاه

۲CFAW8F LUPITA NYONG’O, CHADWICK BOSEMAN, LETITIA WRIGHT, BLACK PANTHER, 2018

پس از سال‌ها ساخت فیلم به عناوین مختلف در دنیای سینمایی مارول، اولین تریلر تبلیغاتی پلنگ سیاه تایید کرد که سرانجام شاهد یک فیلم لایواکشن با محوریت پادشاه واکاندا خواهیم بود. این تریلر ابتدایی دو دقیقه‌ای شامل تصاویر بسیار زیادی است، کیلمونگر (مایکل بی جوردن) ماسکش را روی صورت خود قرار داد، دورا میلاجه درگیر یک جنگ است و نمای بسته‌ای که پلنگ سیاه (چادویک بوزمن) را در حال پرواز نشان می‌دهد و او در نهایت صحیح و سالم بر روی یک اتومبیل فرود می‌آید. به علاوه، تصاویر واکاندا و فناوری آن، این مکان را به عنوان جایی تداعی می‌کند که مطابق با توصیفات ارائه شده توسط اولیس کلائو (اندی سرکیس) است. اگر قبلا پلنگ سیاه را تماشا نکرده‌اید، باید گفت که این تیزر، تماشاگران سینما را به همان اندازه طرفداران سرسخت این فیلم‌، برای تماشا هیجان‌زده می‌کند.

نگهبانان (Watchmen)

نگهبانان

فیلم‌های زک اسنایدر همیشه تریلرهایی باورنکردنی دارند. تمایل فیلم‌ساز به داستان‌نویسی جمع و جور که ریشه در تجربه او در کارگردانی تبلیغات دارد، به شکل یک تریلر بسیار خوب نمایش داده می‌شود. این تریلر برای فیلم نگهبانان در سال ۲۰۰۹، دلایل کافی را به طرفداران سرسخت کمیک و تماشاگران عادی داد تا برای دیدن فیلم به سینماها بروند.

تصاویر باشکوه در این تیزر فراوان بود و به حدی خوب بودند که نیازی به دیالوگ نبود و خود تصاویر با مخاطب حرف می‌زدند. به عنوان تکمیل‌کننده این تیزر عالی، آهنگ پایان آغاز است از گروه اسمشینگ پامپکینز روی تیزر تنظیم شده بود که خود این آهنگ به عنوان قطعه اصلی فیلم بتمن و رابین تولید شده بود. قرار دادن این آهنگ از یک فیلم کاملا کمیک‌بوکی در کنار تصاویر کاملا واقع‌گرایانه این تیزر، جذاب بود و ریتمی زیبا به تصاویر بخشیده بود.

مردی از فولاد (Man of Steel)

مردی از فولاد

هیچ فیلمی سوپرمنی در قرن ۲۱ از نظر کیفیت با تریلر نهایی مردی از فولاد برابری نمی‌کند. در عرض سه دقیقه، آخرین تریلر فیلم زک اسنایدر در سال ۲۰۱۳ لحنی افسانه‌ای به همراه یک دنیای مدرن از امکانات جدید را نمایش می‌دهد. هم‌چنین این تریلر برای وقت شما ارزش قائل است، زیرا به جای این‌که درگیر برش سریع تصاویر برای جلب توجه بیننده شود، سرعت خود را کم می‌کند تا سوپرمن (هنری کاویل) از یخ عبور کند و سخنان پدرش را جذب نماید.

استفاده از این رویکرد سنجیده باعث می‌شود که روایت فیلم سوپرمن برای اولین بار بیشترین تاثیر ممکن را بر مخاطب بگذارد. موسیقی هانس زیمر نیز روی تریلر به همان اندازه تصاویر، هیجان‌انگیز است. عجیب است که فیلم نهایی مردی از فولاد درباره ضربه زدن به انسانیت است، در صورتی که این تریلر به خوبی باعث آرامش روح آدم هاست.

جوکر (Joker)

جوکر

چشم‌گیرترین قسمت تریلر دوم جوکر این است که به خوبی احساس دیوانه شدن را شبیه‌سازی می‌کند. پس از یک شروع عادی، با مواجه جوکر با یک کودک و مادرش در قطار در ادامه تریلر، اوضاع آرام آرام ناخوشایندتر می‌شود. در اواسط تریلر، وقتی می‌بینیم توماس وین (برت کالن) با مشت به صورت فلک می‌زند، جایی است که آشوب و آشفتگی شکل می‌گیرد. صدای سازهای زهی روی تصویر بسیار موثر است و خود تصاویر این تاثیر را بیشتر نیز می‌کنند. گویی این تریلر، ما را در چارچوب فکری شخصیت اصلی جوکر قرار می‌دهد.

بسیاری از تریلرهای دیگر فیلم‌های کمیک، قدرت خود را با نمایش انفجار شهرها یا موجودات عظیم از طریق کارهای گرافیکی نشان می‌دهند. در حالی که تریلر دوم جوکر ماندگاری خود را از طریق به تصویر کشیدن یک احساس ناخوشایند و خردکننده، بر مخاطب دیکته می‌کند.

شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

شوالیه تاریکی

اولین تیزر شوالیه تاریکی یک سال قبل از این‌که فیلم اکران شود، منتشر شد. در نتیجه هیچ فریمی از فیلم اصلی در آن وجود ندارد و بعدها معلوم شد که واقعا نیازی به آن نبود. تصاویر تریلر با روشن شدن آرم بتمن با نور شدید پشت آن شروع می‌شود و بروس وین (کریستین بیل) و آلفرد پنی وورث (مایکل کین) در مورد چگونگی پیشرفت اخیر شهر گاتهام صحبت می‌کنند. با پخش صدای جوکر، ناگهان نور شروع به متلاشی کردن آرم می‌کند.

در این‌جا برای اولین بار صدای هیث لجر را در نقش جوکر می‌شنویم و این صدای متفاوت و بی‌سابقه او نوید یک شخصیت شرور کاملا منحصر به فرد را در فیلم‌های کمیک‌بوکی می‌دهد. حتی لازم نیست ببینیم که جوکر یک ترفند جادویی انجام دهد تا بفهمیم او تهدیدی برای بتمن است. فقط ادغام این تصاویر با صدای جوکر برای انجام این کار، کافی است.

لوگان (Logan)

لوگان

لوگان بینندگان را در قالب فیلم ابرقهرمانانه جذاب خود محدود نکرد و حتی بازاریابی این فیلم نیز دارای کیفیات منحصر بفرد است. تریلر فیلم ریتمی جذاب ارائه کرد که نه تنها از سایر فیلم‌های مردان ایکس بلکه از بیشتر فیلم‌های کمیک‌بوکی فراتر بود. ترکیب مونولوگ‌های هیو جکمن با آهنگ درد از جانی کش، گویای جذابیت تریلر است.

این ریتم حتی در زمان نشان دادن صحنه‌های اکشن نیز ثابت ماند. دید منحصر به فرد کارگردان فیلم، جیمز منگولد، حالا بیش از هر زمان دیگری قابل درک است. در قلمرو تریلر‌های تبلیغاتی، این تریلر لوگان اثری متفاوت و تاثیرگذار بود.

ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok)

بیشتر دنباله‌های دنیای سینمایی مارول به لحن و سبک فیلم‌های قبلی خود پایبند هستند ولی فیلم ثور: رگناروک در جهتی متفاوت حرکت کرد و این موضوع به راحتی از طریق تیزر تبلیغاتی باورنکردنی آن معلوم بود. این تیزر از طریق پالت رنگی پر جنب و جوش، لباس‌های کاملا جدید برای شخصیت‌های قبلی و استفاده  از آهنگ مهاجر لد زپلین سنت‌های گذشته را تغییر داد.

به عنوان بخش نهایی تیزر می‌بینیم که ثور، هالک را دوست کاری خود خطاب می‌کند و این نشان دهنده حس شوخ‌طبعی است که کارگردان، درون فیلم جای داده است.

منبع: Collider

[ad_2] منبع:دیجی کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا