سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
دکوراسیونسبک زندگیگوناگونمجله خانوادهمطالب جالب
موضوعات داغ

انواع کالای خواب را بهتر بشناسیم

احتمالا شما هم این تجربه را داشته اید که در شب هایی که خواب خوبی داشته اید، روز بعد را با انرژی و نشاط بیشتری شروع کرده اید. به همین خاطر است که بسیاری از مردم می گویند، هر روزِ خوبی، از خواب خوش شب قبل شروع می شود.
بر اساس نظر بسیاری از محققان برخورداری از یک خواب آرام و با کیفیت، ضمن این که نقش بسیار زیادی در سلامتی دارد، باعث افزایش انرژی ما در طول روز شده و سبب می شود که احساس شادابی و نشاط بیشتری داشته باشیم.

بسیاری از ما انسان ها بیش از یک سوم از عمر خود را درخواب سپری می کنیم. تمامی اتفاقاتی که در طول روز پشت سر گذاشته ایم، در خواب شب ما اثر گذار بوده و به نحوی انعکاس خواهد داشت. این که چقدر در طول روزمان خوشحال بوده ایم، چه اندازه استرس تحمل کرده ایم، با چه کسانی برخورد داشته
اما خواب محل آرامشی برای زدودن خستگی ها، تنش ها، استرس ها، هیجانات و … است. بنابراین بسیار مهم است که بتوانیم همواره خوابی آرامش بخش را تجربه نماییم. یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود بتوانیم همواره خواب خوبی داشته باشیم، بهره مندی از یک کالای خواب خوب و با کیفیت است.

در ادامه همراه هم، با کالای خواب بیشتر آشنا خواهیم شد.

کالای خواب چیست؟

کالای خواب به مجموعه ای از وسایل گفته می شود که برای تجربه ی خوابی آرامش بخش مورد استفاده قرار گرفته و می تواند راحتی، حال خوب و احساس شادابی را برای ما به ارمغان بیاورد.

با نگاهی به تاریخچه ی کالای خواب، متوجه می شویم که سابقه ای بسیار طولانی داشته و انسان ها از صدها و هزاران سال پیش از وسایل مختلفی به عنوان کالای خواب خود استفاده می کرده اند. اما استفاده از کالای خواب در شکل امروزی آن به چند دهه اخیر باز می گردد. به خصوص در کشور ما که با تغییر سبک زندگی افراد، کالاهای خواب نیز از شکل سنتی خود خارج شده و چهره و ماهیتی مدرن به خود گرفتند.

کالای خواب امروزی از بخش های مختلفی تقسیم می شود که معمولا مصرف کنندگان، همه ی آن ها را به صورت  یکجا خریداری کرده و مورد استفاده قرار می دهند.

در ادامه به تفکیک به معرفی هریک از این اقلام خواهیم پرداخت.

معرفی اقلام مختلف کالای خواب

حالا که به طور کلی با کالای خواب و کاربردهای آن آشنا شدید، نوبت به آن رسیده است که اقلام مختلف کالای خواب را به شما معرفی نماییم.

روتختی و سرویس روتختی

احتمالا شما هم قبول دارید که یکی از مهم ترین اقلام موجود در هر کالای خوابی، رو تختی یا همان سرویس رو تختی است. رو تختی در واقع روکشی است که برای تشک تخت مورد استفاده قرار گرفته و در سرویس آن معمولا روکش بالشت هم قرار داده می شود.

رو تختی ها در دو نوع ملحفه ای یا آزاد و همچنین رو تختی های دور کش دار، در بازار عرضه می شوند. رو تختی های آزاد بدون هیچ گونه گیره یا کش، روی تشک تخت قرار می گیرند، اما رو تختی های دور کش دار به نحوی طراحی شده اند که کش آن ها دور تشک تخت افتاده و باعث می شود رو تختی برای مدت زمان زیادی، به صورت فیکس و ثابت بر روی تشک باقی بماند.

بنابراین مرتب کردن آن کار چندان دشواری نخواهد بود. از آنجایی که روتختی ارتباط مستقیمی با پوست بدن انسان دارد، جنس و بافت آن بسیار مهم است. به عنوان مثال استفاده از رو تختی های بی کیفیتی که از پارچه های پلی استر تهیه شده اند، می تواند باعث تعریق بدن شما در هنگام خواب شده و احساس نا مطلوبی را به شما منتقل نماید.

یکی دیگر از بخش های سرویس  روتختی که اتفاقا کاربرد آن هم در نوع خود بسیار زیاد و مهم است، کاور لحاف است. کاور لحاف به روکشی کیسه مانند گفته می شود که لحاف را درون خود جای می دهد. کاور لحاف به وسیله ی بند و یا دکمه به لحاف متصل می شود و اجازه نمی دهد که لحاف درون کیسه ی کاور زیاد تکان خورده و جا به جا شود.

در حال حاضر سرویس های رو تختی مختلف و متنوعی از نظر جنس، رنگ و طرح در بازار وجود دارد. شما می توانید رو تختی مورد نظرتان را بر اساس نیاز خود و با توجه به مشخصاتی که برایتان مطرح کردیم، انتخاب نمایید.

توصیه می شود، در هنگام سفارش رو تختی، ثبت سفارش خود را از میان برندهای برتر و معتبر موجود در بازار انجام دهید.

لحاف یا سرویس لحاف

لحاف ها یکی از مهم ترین بخش های کالای خواب هستند که از گذشته های بسیار دور تا امروز، توانسته اند کارکرد خود را به خوبی حفظ نمایند.

جنس لحاف معمولا از پنبه، پشم، پشم شیشه و مواردی از این دست است که تاثیر بسزایی در گرم کردن بدن انسان دارند. به دلیل کارآیی همیشگی لحاف، بسیار مهم است که لحافی را انتخاب نماییم که از جنس و کیفیت مرغوبی برخوردار باشد.

یک لحاف خوب و با کیفیت علاوه بر این که از جنس، کیفیت و گرمای مناسبی برخوردار است، لطافت قابل توجهی هم دارد. متاسفانه لحاف هایی که سطح زبری دارند، باعث ایجاد حساسیت در پوست شده و گاها باعث ایجاد خارش نیز می شوند. طبیعتا این موضوعات باعث می شود که شما در هنگام شب، نتوانید خواب راحتی را تجربه نمایید.

بنابراین توصیه می کنیم در هنگام سفارش کالای خواب مورد نظرتان، محصولی را انتخاب نمایید که دارای یک لحاف ایده آل و مناسب باشد.

بالش

بالش یا همان بالشت، یکی دیگر از مهم ترین بخش های کالای خواب به شمار می آید. بالشت ها این روزها طیف بسیار متنوعی دارند. بالشت های پشم، بالشت های پر، باشت های طبی، بالشت های پلی استر و ….

این که شما در هنگام خوابیدنتان چه عاداتی دارید، موضوعی است که در انتخاب نوع بالش ایده آل برای شما بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال اگر در هنگام خواب تعریق زیادی دارید، اگر مبتلا به گردن درد یا دیسک گردن هستید، اگر به خوابیدن روی بالشت سفت و یا بالشت خیلی نرم علاقه دارید و بسیاری از موارد این چنینی، حتما در هنگام خرید، این موضوعات را با فروشنده در میان بگذارید.

کوسن

یکی از تکه های کالای خواب که چند سالیست استفاده ی گسترده ای در میان خریداران این محصول پیدا کرده است، کوسن تخت خواب است. کوسن ها معمولا استفاده ی تزئینی برای روی تخت خواب شما دارند. اما برای آن دسته از کسانی که عادت دارند در هنگام خواب، پای خود را روی یک سطح بلندتر از تخت بگذارند و یا برای کسانی که عادت به بغل کردن بالشت دارند، بسیار کارآمد است.

معمولا در هر سرویس کالای خواب بین 2 تا 4 عدد کوسن و روکش کوسن قرار داده می شود. طرح های جذاب و شکل هندسی کوسن ها معمولا باعث می شود که به عنوان یک دکور عالی برای اتاق خوابتان بتوانید از آن ها استفاده نمایید.

سخن پایانی:

در این نوشتار تلاش کردیم شما را با کالای خواب و تمام مطالبی که بایستی برای شناخت بیشتر کالای خواب بدانید، آشنا نماییم. امیدواریم مجموع این مطالب توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا