سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار رسانه خارجیاخبار رسانه و تلویزیون

واکنش منتقدان به فصل اول سریال Chilling Adventures of Sabrina

سریال Chilling Adventures of Sabrina یا «ماجراجویی های ترسناک سابرینا» یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که توسط شبکه نتفلیکس (Netflix) تهیه، تولید و پخش شده و توسط روبرتو آگویر ساکاسا، نویسنده سریال Riverdale (ریوردیل) و خالق شخصیت سابرینا، ساخته شده است. در سریال ماجراجویی های ترسناک سابرینا که سبکی درام، ترسناک و ماوراء طبیعی دارد، بازیگران بااستعداد و خوبی از جمله کرنان شیپکا در نقش نوجوانی نیمه انسان و نیمه جادوگر به نام سابرینا اسپلمن، روس لینچ در نقش هاروی کینکل (دوست سابرینا)، لوسی دیویس در نقش هیلدا اسپلمن، اچنس پردومو در نقش امبروس اسپلمن، میشل گومز در نقش مری واردل/مادام ساتان (معلم و مربی مورد علاقه سابرینا)، جز سینکلر در نقش روزالیند «روز» واکر، تاتی گابریل در نقش Prudence Night، ادلین رادولف در نقش آگاتا، ریچارد کویل در نقش پدر فاوستون بلک وود و میراندا اوتو در نقش زلدا اسپلمن از جمله هنرمندان ثابت بوده‌اند و از بازیگران مقطعی و مکمل می‌توان به ابیگیل کوئن در نقش دورکاس، برانسن پینچوت در نقش جورج هاوثورن، سارا جین رادموند در نقش خانم کمپر، لاچلن واتسون در نقش سوزی پوتنام، پیتر باندیک در نقش کارل تپر، تای وود در نقش بیلی مارلین، آدرین هیو در نقش فارمر پوتنام، جاستین دوبیز در نقش تامی کینکل، کرت مکس رانته در نقش آقای کمپر و ال. اسکات کالدول در نقش نانا روث واکر اشاره کرد.

5547

این مجموعه تلویزیونی ۱۰ قسمتی که هر قسمت آن تقریبا و به طور میانگین ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد، در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان ماه ۱۳۹۷) سال جاری میلادی در شبکه نت فلیکس به طور رسمی پخش شد و تاکنون امتیاز ۷۳ را از بین ۲۶ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. روبرتو آگویر ساکاسا علاوه بر اینکه وظیفه گسترش و توسعه این سریال را بر عهده داشت، نویسندگی فیلمنامه آن و همچنین تهیه کنندگی اجرایی آن را هم انجام داده است. علاوه بر خودِ روبرتو آگویر ساکاسا، راس مکسول (قسمت سوم و دهم)، دانا ثورلند (قسمت چهارم)، متیو بری (قسمت پنجم)، جاشوا کونکل (قسمت ششم)، ام جی کافمن (قسمت ششم)، اون لی (قسمت هفتم)، لیندزی کالهون (قسمت هشتم)، کریستیان هدتک (قسمت هشتم)، اکسل کارولین (قسمت نهم) و کریستینا هام (قسمت نهم) هم نویسندگی بخش‌های دیگر را بر عهده داشتند. از طرف دیگر، لی تونالد کریگر، راب سیدنگلانز، مگی کایلی و ریچل تالالای از جمله کارگردانان این فصل از سریال ماجراجویی های ترسناک سابرینا بودند.

از آنجا که مدتی است که از پخش سریال Chilling Adventures of Sabrina در شبکه Netflix می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این سریال منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد سریال ماجراجویی های ترسناک سابرینا از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این سریال را که منتشر شده هم بخوانید:

ما در سریال ماجراجویی‌های ترسناک سابرینا قرار است شاهد حضور شخصیتی باشیم که هویتی دوگانه دارد و نیمی انسان و نیمی جادوگر است. این شخصیت تا حد زیادی با زندگی خود در کشمکش و درگیری است. در عین حال او باید علاوه بر مشکلاتی که در زندگی شخصی‌اش وجود دارد، با نیروهای شیطانی مختلفی که خانواده‌اش، انسان‌ها و دنیایش را تهدید می‌کند، به مبارزه بپردازد. او در حال شروع یادگیری قدرت‌ها و توانایی‌هایی که دارد، است. با این حال او اصلا قصد ندارد که زندگی عادی خود را در دبیرستان بکستر رها کند؛ بلکه دوست دارد آن را هم ادامه دهد و تعادلی بین این دو زندگی برقرار کند.

ba81ac2d-5775-4353-8a22-83a53e692988

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از سریال Chilling Adventures of Sabrina بیندازیم:

کولایدر | الیسون کین

۱۰۰ از ۱۰۰

موارد جذاب و جالب بسیار زیادی درباره سابرینا وجود دارد. می‌توان گفت که این سریال، اولین مجموعه جدید واقعا ارزشمند و زیبایی به حساب می‌آید که در پاییز پخش شده است. این سریال را می‌توان یک مجموعه زیبا و لذت‌بخش دانست.

یو اس ای تودی | کلی لاولر

۸۸ از ۱۰۰

کلیف هنگرهای مکرر و روند سریع داستان باعث می‌شود که این مجموعه یک سریال معتاد کننده به حساب بیاید. اما چیزی که در این میان بسیار مهم محسوب می‌شود، این است که نویسنده‌ها هنوز توانایی این را دارند که از قسمت‌های تودار و جامع به طور هوشمندانه استفاده می‌کنند؛ چیزی که در خیلی از سریال‌های سرویس‌های استریم ما شاهد این موضوع نیستیم.

مارک ای. پریگارد | بوستون هرالد

۸۳ از ۱۰۰

بالاخره سریالی پخش شد که می‌توان آن را با دوستان به اشتراک گذاشت و هنگام تماشای آن تا حد زیادی لذت برد.

رابرت لیوید | لس آنجلس تایمز

۸۰ از ۱۰۰

زمانی که جنبه انسانی و فانی سابرینا روی کار قرار دارد و محوریت داستان را در دست می‌گیرد، کرنان شیپکا در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد و عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد؛ زمانی که کارهای احمقانه انجام می‌دهد، با دوستانش هیجان‌زده می‌شود یا سیستم شیطانی را مورد تمسخر قرار می‌دهد و با آن مخالفت می‌کند. او یک سبکی و اندام ریزنقش خاصی دارد که تا حد زیادی بیننده را به یاد بازیگر اصلی نقش سابرینا اسپلمن یعنی ملیسا جون هارت می‌اندازد. من اصلا نمی‌توانستم با شخصیت‌های تاریکی که فیلمنامه آنها را در مسیر زندگی سابرینا قرار می‌داد، ارتباط برقرار کنم. با این حال، من آنقدر نسبت به این سریال حس خوبی داشتم و در آن غرق شده بودم که از انتخاب‌های بد سابرینا احساس خشم می‌کردم؛ من می‌خواستم که او همیشه درست باشد؛ نه فقط برای برنده شدن بلکه در هر زمینه‌ای.

a02e99d1-787c-4121-ad9a-7ecd6edcbf7c

راب شفیلد | رولینگ استون

۸۰ از ۱۰۰

کرنان شیپکا جذابیت و جدیتی در وجودش دارد که باعث می‌شود بهترین و سرسخت‌ترین سابرینا تا به امروز شناخته شود؛ یک زن خشن که درست همانند ژان دارکوارد داستان می‌شود و در سریالی که سبک آن ترکیبی از هری پاتر و فیلم The Craft (حیله) است، تا حد زیادی می‌درخشد. این سریال نتفلیکسی که مفهوم «من عاشق تو هستم اما تاریکی را انتخاب کرده‌ام» را دارد، در تمام لحظاتش فریاد می‌زند که چیزی بیشتر از یک سفر ترسناک دبیرستانی عالی و هیجان‌انگیز است.

ورنه گای | نیوزدی

۷۵ از ۱۰۰

سریال The Chilling Adventures of Sabrina یک مجموعه تلویزیونی هوشمندانه، درگیر کننده و با داستانی کاملا به‌روز به حساب می‌آید.

مارگارت لیونز | نیویورک تایمز

۶۰ از ۱۰۰

سریال The Chilling Adventures of Sabrina اغلب اوقات جذاب و ترسناک است اما به ندرت می‌توان اسم اتفاقات این مجموعه را ماجراجویی گذاشت.

ویلا پاسکین | اسلیت

۵۰ از ۱۰۰

این سریال تلاش می‌کند تا تعبیری عبوسانه و نوجوان پسند از داستان اصلی باشد. حرفه‌ای بودن درخشان شیپکا باعث می‌شود که هرگونه تنش واقعی‌ای دفع شود و از بین برود.

لازم به ذکر است که سریال Chilling Adventures of Sabrina تا به این لحظه توانسته رتبه پنجاه و ششم در لیست بهترین فصل و رتبه‌ی سی و نهم را در لیست مورد بحث‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که سریال ماجراجویی‌های ترسناک سابرینا نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای جذاب و نسبتا بی‌نقص بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فصل نسبتا خوب و زیبایی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار تلویزیونی و بینندگان اینگونه کارها، از آن راضی خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا