سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

تام بروکا پس از 55 سال اجرا در اخبار NBC بازنشسته شد

پس از بیش از نیم قرن ، تام بروکا از تلویزیون کناره گیری می کند. NBC News روز جمعه اعلام کرد که این مجری خبر مشهور پس از 55 سال شبکه را ترک خواهد کرد.

بروکاو تنها مجری است که  اجرای هر سه برنامه شاخص NBC News را بر عهده داشته است: امروز ، اخبار شبانه و دیدار با مطبوعات.

بروکاو در بیانیه ای گفت: “طی یکی از پیچیده ترین و نتیجه گیرترین دوره ها در تاریخ آمریکا ، نسل جدیدی از روزنامه نگاران ، تولیدکنندگان و تکنسین های NBC News ، اطلاعات 24 ساعت و 7 ساعته بصورت به موقع ، بصیرت آمیز و مهم را در اختیار آمریکا قرار می دهند.” من خیلی بهشان افتخار می کنم.”

طی دهه های گذشته ، این روزنامه نگار 80 ساله موفق به کسب جوایز و افتخارات چشمگیر برای حرفه خود شده است. او برنده Peabodys ، DuPonts ، Emmy و جایزه Edward R. Murrow برای یک عمر موفقیت در تلویزیون شده است.

در سال 2014 رئیس جمهور باراک اوباما به او مدال آزادی اعطا کرد .  بروکاو همچنین تنها مجری شبکه آمریکایی بود که شب هنگام خراب شدن دیوار برلین از برلین گزارش تهیه کرد و همین امر موجب شد او نشان افتخار دولت آلمان را بدست آورد.

کل فعالیت بروکا در اخبار تلویزیون با NBC بوده و برای اولین بار در دفتر شبکه در لس آنجلس آغاز شده است. در آنجا بود که او گزارش اولین نامزدی رونالد ریگان برای مناصب عمومی ، ترور رابرت اف کندی و مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 1968 را گزارش داد.

در سال 1973 ، او به واشنگتن دی سی نقل مکان کرد تا خبرنگار کاخ سفید NBC News  در واتر گیت باشد ، سمتی که تا سال 1976 آن را داشت  و همزمان با میزبانی برنامه تودی شو بود . یک دهه بعد ، بروکا مجری و مدیر مجری NBC Nightly News With Tom Brokaw شد و 22 سال این نمایش را اجرا کرد. او بعداً پس از مرگ نابهنگام تیم روسرت ، به عنوان مجری دیدار با مطبوعات فعالیت کرد.

در حالی که او از تلویزیون بازنشسته می شود ، بروکا همچنان فعال است. NBC News در یک اعلامیه مطبوعاتی اعلام کرد که این روزنامه نگار “به فعالیت خود در زمینه روزنامه نگاری چاپی ، تألیف کتاب و مقاله و گذراندن وقت با همسرش ، مردیت ، سه دختر و نوه خود ادامه خواهد داد.”

بروکا پس از اعلام بازنشستگی از طرف همکاران ، هواداران و دوستانش آرزوهای خوبی را دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا