سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامتمطالب جالب

مواد غذایی که برای سلامت روده شما ضرر دارد

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که غذا با روده شما چه می کند؟  ما 9 مواد غذایی کشف کرده ایم که می توانند برای سلامتی روده شما ضرر داشته باشند.

برای مطالعه ادامه اسلاید را به طرفین ورق بزنید

1. غذاهای فرآوری شده
غذاهای فرآوری شده پر از مواد افزودنی ، مواد نگهدارنده و شیرین کننده های مصنوعی هستند که رشد میکروب های مضر را تقویت می کنند. اگر از طرفداران فست فود ، میان وعده های بسته بندی شده و  شیرین هستید ، ممکنه به سلامت روده شما آسیب برساند

2. چربی ترانس
چربی ترانس ممکنه طعم خوبی داشته باشد اما برای سلامت روده شما بد است. آنها در غذاهای سرخ شده ، مارگارین ها هستند که به روده شما  آسیب می زند و منجر به بیماری های التهابی روده مزمن می شود. غذاهای سرشار از چربی ترانس حاوی سموم هستند که می توانند هنگام ورود به جریان خون شما را بیمار کنند.

3.گلوتن

افراد حساس به گلوتن باید از مواد غذایی پروتئین موجود در چاودار ، جو و گندم ، افراد حساس به گلوتن دوری کنند تا از ایجاد التهاب روده جلوگیری کنند. غذاهای حاوی گلوتن می توانند به روده شما آسیب برساند ، منجر به نفخ شود و بر نحوه جذب بدن مواد مغذی تأثیر منفی بگذارد.

4. چربی اشباع شده
چربی اشباع شده همیشه بد نیست ، اما بیش از حد آن در غذاهایی مانند نان ، گوشت و سوسیس  می تواند منجر به التهاب روده شود. چربی اشباع شده همچنین می تواند منجر به سندرم روده تحریک پذیر و نفوذپذیری روده شود، که ممکن است باعث نشانگر سموم و باکتری ها در جریان خون شما شود.

5. شکر تصفیه شده
قند تصفیه شده برای سلامت روده مضر است. غذاهای سرشار از شیرین کننده هایی مانند ساکارین ، سوکرالوز و آسپارتام قند تصفیه شده که رشد مخمر و سایر باکتریهای مضر را که ممکن است باعث اختلال در بدن شما گلوکز شود ، کاتالیز می کند ، که می تواند منجر به سطح انرژی کم و مه شکن مغز شود

[/tie_slide]

6. الکل
ممکن است یک یا دو پیک برای سلامتی شما مضر نباشد ، اما مصرف مداوم الکل می تواند باعث ایجاد التهاب روده شما شود و میکروبیوتای روده شما را تغییر دهد.

[/tie_slide]

7. محصولات لبنی
شیر و سایر محصولات لبنی از مزایای سلامتی بی نظیری برخوردار هستند اما در صورت عدم تحمل لاکتوز ممکن است به سلامت روده شما آسیب برساند. اسهال ، نفخ و ناراحتی گوارشی علائم روده بیمار به دلیل عدم تحمل غذاهای لبنی است. اگر این علائم را تجربه کردید ، ممکن است بخواهید آنچه را می خورید بررسی کنید.


     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دکمه بازگشت به بالا