سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار سینماسینمای جهان

پیشنهاد جدید ۷۱٫۳ میلیارد دلاری Disney بالاتر از Comcast برای کمپانی ۲۱st Century Fox

جنگ پیشنهادها بر سر ۲۱st Century Fox  بالا گرفته است. هفته پیش، Comcast  قیمت ۶۵ میلیارد دلار وجه نقد را برای Fox پیشنهاد داد ولی حالا Disney  به این قیمت جواب دندان شکنی داده است. Variety گزارش داده که Disney  قیمت ۷۱٫۳ میلیارد دلار به صورت وجه نقد و سهام پیشنهاد داده است.

به گزارش نسیم ورد ، Disney  گفته است که حاضر است برای خرید Fox مبلغ ۳۸ میلیارد دلار بیشتر از پیشنهاد قبلی خود که ۲۸ میلیارد دلار بود بپردازد و قرار است ۵۰ درصد آن وجه نقد و ۵۰ درصد آن هم به صورت سهام باشد. به رغم این پیشنهاد اغواکننده، مدیران Fox گفته اند که آنها این حق را برای خودشان محفوظ میدارند تا برای افزایش قیمت پیشنهادی همچنان دست به اقدامی نزنند. Comcast که قیمت ۳۵ میلیارد دلار را پیشنهاد داده بود هنوز جواب درخوری به این پیشنهاد Disney  نداده است.

اینکه کدامیک از اینها برنده مزایده بشوند فرقی نمی کند ولی مسئله اصلی این است که این موضوع خبر خوبی برای مصرف کنندگان و علاقمندان این کمپانی ها نیست. می دانیم که هدف اصلی Disney  وComcast  از این خرید، رقابت با Netflix است تا عرصه را بر او  هر چه بیشتر تنگ تر کنند، ولی چیزی که در این میان اتفاق خواهد افتاد این است که با بزرگ تر شدن Disney  وComcast ، انتخاب های چندان زیادی برای مخاطبان آنها باقی نخواهد ماند.

Gotham-Disney-21st-Century-Fox-Comcast

با این حال به نظر می رسد که بین این دو شرکت، خود Fox  بیشتر متمایل به Disney  است تا Comcast.

Rupert Murdoch مدیر اجرایی Fox گفته است که ما به آنچه که در مجموعه Fox ساخته ایم بسیار می بالیم و باور عمیق داریم که ادغام ما با Disney  ارزش واعتبار ما را دوچندان خواهد کرد، چرا که Disney  پویایی لازم را برای رونق  بخشیدن به اعضای Fox  را داراست. او در ادامه گفته که: ما معتقدیم ادغام برند و دارایی های منحصربه فرد Fox و فرانچایزهای آن با Disney ، سرآغاز ایجاد بزرگترین کمپانی فیلمسازی دنیا خواهد بود.

البته هرچه پیشنهادها بالاتر برود Fox  از این بابت خوشحال تر و راضی تر خواهد شد، اما باید قبول کنیم که بازنده اصلی این گونه خریدها، مخاطبان و مصرف کنندگان فیلم های این کمپانی های بزرگ هستند که با بزرگتر شدن این شرکتها انتخاب های پیش روی مخاطبان روز به روز کمتر و کمتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا