سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینمای جهان

شعار «واینستین بی‌گناه است» روی فرش قرمز جشنواره ونیز جنجالی شد

یک کارگردان ایتالیایی با پوشیدن پیراهنی که روی آن شعار «واینستین بی‌گناه است» همراه با عکس این تهیه کننده بدنام آمریکایی نقش بسته بود، در جشنواره ونیز جنجال به پا کرد. لوچیانو سیلینی گارانانی این پیراهن را روی فرش قرمز فیلم «سوسپیریا» ساخته هموطنش به تن داشت.

12254-47577-5

این فیلمساز ایتالیایی پیراهن را زیر کت سیاهش به تن داشت و روی فرش قرمز با باز کردن کت خود، تصویر و شعار حمایت از واینستین را برای عکاس‌ها آشکار کرد. در عکس‌های منتشر شدن پائولو ریوا بازیگر ایتالیایی دیده می‌شود که در کنار او با لبخند به پیراهن گارانانی اشاره می‌کند.

هالیوود ریپورتر نوشته که ریوا قرار است در فیلم جدید گارانانی نقش سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین و جنجالی ایتالیا را بازی کند. این فیلم بر اساس کتاب زندگینامه برلوسکونی با عنوان «یکی از ما» ساخته خواهد شد.

واینستین ۶۶ ساله در حال حاضر با چند پرونده آزار و تجاوز جنسی در نیویورک روبه‌رو شده و تحقیقات دیگری در لس آنجلس و لندن با موضوع مشابه درباره او در جریان است. اگر او محکوم شود، ممکن است حتی به مجازات حبس ابد محکوم شود.

فعالان جنبش زنان نگران‌اند که جنبش #MeToo که در واکنش به نقض حقوق زنان در سینما به شکل جدی راه اندازی شد، در ایتالیا با واکنش‌های متقابل علیه زنان مواجه شود.

نبود نگهبان‌هایی که گارانانی را از روی فرش قرمز کنار ببرند، انتقادهایی برانگیخته، بخصوص که برگزار کنندگان جشنواره اجازه تجمع به فعالان حقوق زنان روی فرش قرمز ندادند. جشنواره ونیز به دلیل انتخاب فقط یک فیلم از کارگردانان زن در بخش مسابقه تحت فشار بود. هرچند که مسئولان جشنواره روز جمعه عهدنامه برابری جنسیتی را امضا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا