سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار رسانه خارجیاخبار رسانه و تلویزیون

ساخت سریال های مستقل Loki و Scarlet Witch با حضور بازیگران دنیای مارول توسط دیزنی (Disney)

سرویس استریم دیزنی (Disney) نیروی انفجاری بزرگی از قدرت های مارول (Marvel) دریافت کرد. در حالی که دیزنی به صورت مخفیانه در حال تهیه محتوا برای سرویس استریم خودش است که در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز به کار می کند، اما صحبت های زیادی درباره محتواهای اریجینال مارول را شامل نمی شود. جان فاورو (Jon Favreau) کارگردانی یک سریال لایواکشن جنگ ستارگان (Star Wars) را برعهده داشته و یک سریال اقتباسی از کمپانی هیولاها (Monsters Inc) نیز ساخته می شود، اما مارول سال ها پیش یک همکاری با شبکه نتفلیکس (Netflix) به راه انداخته و دنیای سریالی مرتبط خودش را در یک سرویس استریم دارد، که شامل دردویل (Daredevil) و جسیکا جونز (Jessica Jones) می شود.

Marvel-series

اما حالا مارول برنامه هایی برای ساخت مینی سریال هایی مستقل در سرویس استریم دیزنی با استفاده از شخصیت های محبوب دنیای سینمایی مارول (MCU) دارد. سریال های مجزایی براساس شخصیت های Loki و Scarlet Witch در حال تولید هستند، در حالی که احتمالا تام هیدلستون (Tom Hiddleston) و الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) دوباره در نقش های خودشان ظاهر می شوند – بله در این سریال های مستقل هم بازیگران سری فیلم ها حضور دارند. در دیگر سریال ها نیز ابرقهرمانانی حضور دارند که هنوز فیلم مستقل خود را نداشته اند.

marvel-universe-loki-tom-hiddleston-scarlett-witch-elizabeth-olsen-650x365

این سریال ها با سریال های کنونی مارول مثل ماموران شیلد (Agents of S.H.I.E.L.D) و مشت آهنین (Iron Fist) از جهاتی کاملا متفاوت هستند، مهم تر از همه اینکه سریال های سرویس استریم دیزنی توسط مارول استودیوز (Marvel Studios) تولید می شوند، نه بخش تلویزیونی مارول (Marvel TV) و کوین فایگی (Kevin Feige) نقش مستقیمی در تولید آن ها دارد. مدیریت بخش تلویزیونی مارول برعهده Jeph Loebاست که زیرنظر Ike Perlmutter رییس بخش محتوایی مارول قرار دارد. اما مشکلات ساختاری با Perlmutter بود که باعث شد فایگی چند سال قبل جایگاه خودش را در این کمپانی تغییر دهد. فایگی حالا مستقیما زیرنظرAlan Horn عضو هیئت مدیره دیزنی قرار دارد. فیلم هایی که پس از این کار جاه طلبانه ساخته شدند شامل ثور: راگنراک (Thor: Ragnarok) و پلنگ سیاه (Black Panther) می شوند.

این سریال های مستقل در سرویس استریم دیزنی فقط شامل ۶ تا ۸ قسمت می شوند، اما انتظار می رود مارول و دیزنی سرمایه گذاری زیادی روی این سریال ها برای رقابت با استودیوهای بزرگ انجام دهند. این کار به شخصیت هایی که هنوز فیلم مستقل خود را نداشته اند اجازه می دهد شانسی برای درخشش داشته باشند، و انتظار نمی رود کاپیتان آمریکا (Captain America) و مرد آهنی (Iron Man) در این سریال ها حضور داشته باشند. اما ممکن است شخصیت هایی مثل Falcon (با بازی آنتونی مکی (Anthony Mackie)) و Hawkeye (با بازی جرمی رنر (Jeremy Renner)) و Mantis (با بازی پام کلمنتیئف (Pom Klementieff)) و خیلی دیگر از شخصیت ها شانس حضور در این سریال ها را داشته باشند، و اگر مارول این کار را به درستی انجام دهد، شاهد سریال های مستقل جذاب، جاه طلبانه و خلاقانه ای برای این شخصیت ها خواهیم بود.

Elizabeth-Olsen-Scarlet-Witch-Civil-War-650x325

این کار بخشی از تلاش دیزنی برای رقابت با غولی مثل نتفلیکس است. دیزنی از هم اکنون اعلام کرده هزینه سرویس استریم آن ها کمتر از نتفلیکس خواهد بود،‌ و همچنین شامل فیلم های اریجینالی مثل بازسازی بانو و ولگرد (Lady and the Tramp) و کمدی کریسمسی نوئل (Noelle) با بازی بیل هیدر (Bill Hader) و آنا کندریک (Anna Kendrick) می شود. ظاهرا همکاری مارول با این سرویس به صورت مینی سریال (سریال محدود)هایی اقتباس شده از شخصیت های آشنای MCU باشد، که کاملا حرکت هوشمندانه ای است. امروزه سریال های محدود ۸ قسمتی می توانند از جنبه های خلاقیت، قدرت بازیگران بزرگ و ارزش تولید با فیلم های بزرگ استودیوهای فیلمسازی رقابت کنند. همچنین با حضور کوین فایگی رییس مارول استودیوز به عنوان ناظر، کیفیت این سریال ها به همان اندازه ای خواهد بود که در فیلم های MCU دیده ایم.

مارول و دیزنی هیچ یک از این ها را تایید کرده اند، اما تا زمانی که به تاریخ آغاز به کار این سرویس استریم در اواخر سال ۲۰۱۹ نزدیک می شویم خبرها و برنامه های آن ها کم کم شروع به لو رفتن می کنند. آن ها قصد ساخت برنامه های اختصاصی مختلفی برای سرویس استریم دیزنی دارند، و آن ها قصد دارند از همان ابتدا این سرویس را با مقدار زیادی محتواهای مختلف به راه بیاندازند.

این خبرها همچنین از این نظر خوب هستند که سریال های نتفلیکسی مارول کم کم جذابیت خود را از دست داده اند. آن ها از هم اکنون اعلام کرده اند فصل دوم مدافعان (The Defenders) ساخته نخواهد شد، و فصل های جدید مشت آهنین (Iron Fist)، لوک کیج (Luke Cage) و حتی جسیکا جونز (Jessica Jones) آن چنان خوب نبودند و واکنش های مثبتی نسبت به آن ها صورت نگرفت. باید دید پس از اینکه سریال های سرویس دیزنی با بودجه های بیشتر و ستارگان فیلم ها پخش شوند چه اتفاقی برای سریال های قبلی خواهد افتاد. همچنین این حقیقت را در نظر بگیرید که قرار است فصل پایانی سریال ماموران شیلد پخش شود و Inhumans نیز کنسل شده است.

خب نظر شما چیست؟ آیا این سریال ها برای جذب مخاطب برای سرویس استریم دیزنی کافی است؟ شما دوست دارید کدام شخصیت های مارول سریال مستقل خود را داشته باشند؟ چه نویسنده ها و کارگردان هایی باید ساخت این سریال ها را برعهده بگیرند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا