سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان ترکیه

آغاز برداشت اسطوخودوس در بوردور ترکیه

مراسم برداشت گل اسطوخودوس در مزرعه وسیع آکچاکوی از توابع شهرستان یشیل‌اوا در استان بوردور ترکیه آغاز شده است.

thumbs_b_c_6e5c2038b7be1bd8017318628668b6ec (1)

این مکان بزرگترین مزرعه اسطوخودوس در ترکیه به شمار می رود و محصول مذکور در چارچوب پروژه مرکز طبیعت «لیسیینا» در 370 هکتار و در یک طرح واحد کاشته شده است.

حسن شیلداک استاندار بوردور طی سخنانی در این مراسم در بین خبرنگاران گفت:

«این مزرعه بزرگ اسطوخودوس در یک طرح واحد کاشت شده است. این منطقه در بسیاری از فعالیت های کشاورزی پیشگام است.

اسطوخودوس گیاهی نادر است که در تولید عطر، صنایع پزشکی و صابون استفاده می شود. از ویژگی های اسطوخودوس این است که یک گیاه چند ساله است.

یکی دیگر از ویژگی هایش این است که به آب نیاز ندارد و می تواند در یک محل سنگی و خشک رشد و نمو کند. این گیاه بسیار پربار است.

تولیدات منطقه نشان نشانگر گسترش اقدامات در این زمینه است. چون مردم از درآمد حاصل از این محصول آگاهی دارند روز به روز تولید اسطوخدوس نیز گسترش می یابد.
از این گیاه چندین محصول مختلف به دست می آید. دلیل این که امروز ما اینجا هستیم نیز افزایش آگاهی مردم است تا تولید این محصول در منطقه ما گسترش یابد».
– اوزتورک ساریجا، مؤسس مرکز طبیعت «لیسیینا» و دامپزشک نیز اظهار داشت:
«اسطوخودوس بدون آب هم می تواند رشد کند. این مزرعه 3 ساله است. از مساحت کل مزرعه، زمینی به مساحت 2300 هکتار را برای پرورش گیاهان آروماتیک پزشکی اختصاص داده ایم.
از کل این مساحت 1500 هکتار را به پرورش اسطوخودوس اختصاص داده ایم. برداشت آن 2 ماه ادامه خواهد داشت، اما برای گرفتن عکس تا پایان ماه اوت امکانات به علاقمندان و گردشگران ارائه خواهد شد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا