سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونمجله سینمایی

دنباله ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما در دست ساخت قرار دارد

[ad_1]

یونیورسال با پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیون دلار، حق ساخت یک سه‌گانه از فیلم جن‌گیر که از آن به عنوان ترسناک‌ترین فیلم تاریخ یاد می‌شود را، به دست آورده است.

کمپانی یونیورسال در اقدامی غافلگیر کننده و با کمک شبکه استریم پیکاک، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار را برای گرفتن حق ساخت و پخش یک سه‌گانه از یکی از مطرح‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما، پرداخت کرده است.

فیلم جن‌گیر (The Exorcist) که نسخه اصلی آن در سال ۱۹۷۳ منتشر شد، به موفقیت عظیمی دست یافت و علاوه بر فروش خارق‌العاده ۴۴۱ میلیون دلار با وجود بودجه ۱۲ میلیون دلاری، نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال نیز شد.

تاثیر این فیلم بر این ژانر باعث شد تا بسیاری از منتقدین، ژانر وحشت را به قبل و بعد از این فیلم تقسیم کنند و بسیاری از علاقه‌مندان سینما، از فیلم جن‌گیر به عنوان ترسناک‌ترین فیلم تاریخ هنر هفتم، یاد می‌کنند.

دیوید گوردون گرین (David Gordon Green‎)؛ کارگردان آمریکایی که اخیرا نسخه‌های بازسازی فیلم ترسناک هالووین (Halloween) را کارگردانی کرده است، علاوه بر حضور به عنوان تهیه‌کننده، وظیفه کارگردانی و  نویسندگی هر ۳ اثر را عهده دار شده است.

نکته جالب این است که این سه گانه قرار نیست یک بازسازی از این شاهکار کلاسیک باشد و قرار است ادامه دهنده داستان آن باشد. در نسخه اصلی، شیطانی با نام پازوزو (Pazuzu) وارد بدن یک دختر بچه شده بود و خانواده وی برای رهایی وی از شر این شیطان، دست به دامان یک کشیش شدند تا عملیات جن‌گیری را برای آنها انجام دهد.

در نسخه جدید، الن برستین (Ellen Burstyn) که در نسخه اصلی در نقش مادر این بچه که کریس نام داشت، بازی کرده بود، مجددا ایفاگر همین نقش خواهد بود. اما بازیگر نقش اول این سه‌گانه، لسلی اودم جونیور (Leslie Odom Jr.) خواهد بود که امسال نامزد ۲ جایزه اسکار شده بود.

اودوم جونیور در این فیلم در نقش یک پدر بازی خواهد کرد که فرزند وی دچار جن‌زدگی شده است و وی که نمی‌داند باید چه کاری انجام دهد، به دنبال کریس می‌گردد که سال‌ها قبل فرزند وی دچار مشکلی مشابه شده بود (اشاره به داستان قسمت نخست فیلم).

دلیل پرداخت چنین رقم سنگینی از سمت کمپانی یونیورسال برای به دست آوردن حق ساخت این فیلم، رقابت شدیدی است که شبکه‌های استریمی چون نتفلیکس با پرداخت ارقامی چون ۴۶۵ میلیون دلار برای ساخت دو دنباله از فیلم چاقوکشی (Knives Out) ایجاد کرده‌اند.

لازم به ذکر است که هنوز زمان دقیق انتشار این سه فیلم مشخص نشده است اما کمپانی یونیورسال قصد دارد تا قسمت نخست این سه‌گانه را در سال ۲۰۲۳ منتشر کند. مطابق قراردادی که بین یونیورسال و پیکاک منعقد شده است، قسمت دوم و سوم این سه‌گانه نیز ممکن است از طریق این شبکه استریم منتشر شوند.

منبع: نیویورک تایمز

.
نقل از سینما-فارس

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا