سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

آنجلینا جولی در بحبوحه حمله به اوکراین از یمن بازدید می کند: «همه سزاوار یک نوع همدلی هستند»

آنجلینا جولی در بحبوحه جنگ اوکراین , برای کمک به پناهجویان و جنگ زدگان یمنی به یمن رفت.

برنده جایزه اسکار، 46 ساله،  روز یکشنبه به 12.4 میلیون فالورش خبر از ورود به شهر عدن پایتخت یمن، جایی که با آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) برای ارائه کمک همکاری می کند،داد.

جولی در توضیح این عکس نوشت: «من به عدن آمدم تا با خانواده‌های آواره ها و پناهندگان  ملاقات کنم و حمایتم را از مردم یمن نشان دهم. من تمام تلاشم را می کنم تا با گذشت روزها ارتباط برقرار کنم.”در حالی که ما به تماشای  جنگ وحشتناک در حال وقوع در اوکراین ادامه می دهیم و خواستار پایان فوری درگیری و صلح بشردوستانه هستیم، من اینجا در یمن هستم تا از افرادی که به شدت به صلح نیز نیاز دارند حمایت کنم. وضعیت اینجا یکی از بدترین بحران های انسانی است. در جهان، در سال 2022 هر ساعت یک غیرنظامی کشته یا مجروح می شود. اقتصاد ویران شده از جنگ، و بیش از 20 میلیون یمنی برای زنده ماندن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند. ”

جولی که مدت‌ها حامی مردم یمن بوده است، بحران انسانی  این کشور را به ویرانی‌های کنونی در اوکراین تشبیه کرد و خواستار کمک از کسانی شد که تحت تأثیر هر دو جنگ قرار گرفته‌اند.

او گفت: “این هفته یک میلیون نفر مجبور به فرار از جنگ وحشتناک اوکراین شدند. اگر از این وضعیت تکان دهنده چیزی یاد بگیریم این است که نمی توانیم در مورد اینکه چه کسی سزاوار حمایته و از حقوق چه کسی دفاع می کنیم انتخابی باشیم. همه سزاوار همدردی هستند.” جان قربانیان غیرنظامی حنگ در همه جا از ارزش یکسانی برخوردار است. پس از هفت سال جنگ، مردم یمن هم به کمک، حمایت و بالاتر از همه به صلح نیاز دارند.”

از سال 2014، یمن درگیر یک جنگ داخلیه و هم دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی و هم جنبش حوثی شورای عالی سیاسی مدعی اداره کشور هستند. میلیون‌ها غیرنظامی یمنی به دلیل قحطی با گرسنگی مواجه هستند، در حالی که بنا بر گزارش‌ها، بیش از 100000 نفر در بحبوحه درگیری‌ها از جمله بمباران‌های مورد حمایت عربستان سعودی جانشون را از دست داده‌اند.

حمله سال 2022 روسیه به اوکراین پس از اینکه نیروهای این کشور حمله گسترده ای را در 24 فوریه آغاز کردند – اولین حنگ زمینی بزرگ در اروپا در دهه های اخیر است.  جزئیات جنگ روز به روز تغییر می کند، اما تاکنون صدها غیرنظامی از جمله کودکان کشته یا زخمی شده اند. سازمان ملل می گوید بیش از یک میلیون اوکراینی هم فرار کرده اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا