سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای جهان

شکست سخت مایکل مور در گیشه

هرچند این هفته فیلم «خانه‌ای با ساعت در دیوارهایش» با فروشی فراتر از انتظار صدرنشین گیشه آمریکای شمالی شد، اما آغاز ضعیف فیلم‌های جدید یکی از بدترین آخر هفته‌های سال را رقم زد. بخصوص استقبال سرد از «فارنهایت ۱۱/۹» مستند جدید مایکل مور که دونالد ترامپ را هدف قرار داده، دور از انتظار بود.

13940211203629435216604

فروش ۲۶.۸ میلیون دلاری «خانه‌ای با ساعت در دیوارهایش» این محصول کمپانی یونیورسال را بالاتر از سایر فیلم‌ها قرار داد. این فیلم در بیش از ۳۵۰۰ سینما روی پرده رفت و بیش از ۴۰۰ سالن آی‌مکس داشت.

فیلم هیجان انگیز «لطف ساده» ۳۵ درصد از مخاطبانش را نسبت به هفته قبل از دست داد، اما با ۱۰.۴ میلیون دلار درآمد از آخر هفته مجموع فروش داخلی خود را ۳۲.۵ میلیون رساند.

«راهبه» فیلم ترسناک برادران وارنر و کمپانی نیولاین این هفته ۱۰.۲ میلیون دلار فروخت و سوم شد. به این ترتیب درآمد این فیلم از گیشه آمریکا از ۱۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

«غارتگر» که صدرنشین گیشه هفته پیش بود، در این آخر هفته با افت ۶۵ درصدی مخاطب روبه‌رو شد و در سه روز آخر هفته ۸.۷ میلیون دلار فروخت.

پنجمین فیلم پرفروش هفته «آسیایی‌های پولدار دیوانه» بود که ۶.۵ میلیون دلار دیگر فروخت و درآمد کلش از آمریکا به رقم ۱۶۰ نزدیک شد. این فیلم در خارج از آمریکای شمالی هم تا به حال ۴۷ میلیون دلار فروخته است.

اما ناامید کننده‌های هفته همگی فیلم‌های جدید بودند؛ «فارنهایت ۱۱/۹» مایکل مور با وجود اکران در ۱۷۱۹ سالن سینما فقط ۳.۱ میلیون دلار کسب کرد و هشتم شد. این برای کارگردانش یک شکست تمام عیار است.

این در حالیست که «خود زندگی» محصول آمازون که در ۲۶۰۹ سالن روی پرده رفت، ۲.۱ میلیون دلار فروخت و رده دوم ضعیف‌ترین افتتاحیه فیلمی با بیش از ۲۵۰۰ سالن در تاریخ قرار گرفت. این فیلم بعد از نمایش در جشنواره تورنتو نقدهای منفی گرفت و همین مسأله بر فروشش تاثیر گذاشت.

«ملت ترور» بدترین رکورد فیلم‌های جدید هفته را به نام خود زد و بعد از سه روز اکران در ۱۴۰۳ سالن فقط یک میلیون دلار به دست آورد. استودیو نئون به عنوان پخش کننده از این فیلم حمایت کرده و آن را اثری جسورانه خوانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا