سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگون

دسترسی به استعلام مدرک تحصیلی به‌صورت اینترنتی امکان‌پذیر می‌شود

[ad_1]

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش دولتی، غیردولتی- غیرانتفاعی، فنی و حرفه‌ای، پیام نور و جامع علمی کاربردی، از دسترسی اینترنتی دستگاه‌های اجرایی به استعلام مدرک تحصیلی خبر داد. صدیقی اعلام کرد که سازمان امور دانشجویان با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات وزارت علوم، دو سرویس الکترونیکی را راه‌اندازی کرده است.

این سرویس‌ها که در راستای اجرای مصوبات جلسه سیزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و به دستور رئیس جمهور راه‌اندازی شده است، به شرح زیر است:

  • سرویس استعلام مدارک تحصیلی که به‌منظور پاسخگویی الکترونیک به استعلام دستگاه‌های اجرایی و در بستر شبکه دولت ایجاد شده است.
  • سرویس صدور گواهی اشتغال به تحصیل که در بستر اینترنت راه‌اندازی شده و ازطریق سامانه سجاد دردسترس عموم دانشجویان قرار گرفته است. این سرویس به‌زودی در بستر شبکه دولت نیز ارائه خواهد شد.

اجرای سرویس‌های فوق در بستر اینترنت، این امکان را برای دانشجویان و دانش‌آموختگان فراهم می‌کند تا بدون مراجعه حضوری به دانشگاه، به بررسی وضعیت اشتغال به تحصیل و استعلام دانش آموختگی بپردازند. درگاه وزارت علوم در بهره‌برداری از این سرویس‌ها نقش مهمی داشته است، زیرا این درگاه داده‌ها را به‌صورت مستقیم از سامانه‌های آموزش دانشگاه‌ها دریافت می‌کند.

از طرفی به دلیل اینکه در بعضی از موارد، اطلاعات و داده‌های دریافتی از دقت کافی برخوردار نیستند، لازم است که دستوراتی جهت بررسی اطلاعات و به‌روزرسانی مداوم وضعیت دانشجو در سامانه دانشگاه صادر شود. به منظور پاسخگویی به کلیه استعلام‌ها، ضرورت دارد که پرونده‌های قدیمی و غیرالکترونیکی نیز در سامانه آموزشی دانشگاه‌ها وارد شوند.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا