سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

دیوید پروس ، بازیگر نقش دارت ویدر در جنگ ستارگان ، در 85 سالگی درگذشت.

دیوید پروس ، که در سه گانه اصلی جنگ ستارگان  نقش  دارت ویدر را بازی می کرد ، درگذشت. او 85 ساله بود. نماینده او ، توماس بوینگتون ، به BBC News گفت که پروس پس از یک بیماری کوتاه درگذشت. در سال 2018 ، CNN گزارش داد که پروس به خاطر سرطان پروستات تحت درمان است.  بازمانده های این بازیگر همسرش ، نورما ، و سه فرزندشان هستند.

بوینگتون مرگ او را “فقدانی واقعاً عمیق و آزار دهنده برای میلیون ها هوادار در سراسر جهان” خواند. او همچنین در بیانیه خود به بی بی سی نیوز گفت: “نیرو همیشه با او باشد! گرچه به خاطر بازی در بسیاری از مانسترها-  ، مشهور بود ، اما او در زندگی ما یک قهرمان بود.”

پروسس که یک بدنساز  بود ، به دلیل داشتن اندام مناسب به عنوان Darth Vader انتخاب شد و شخصاً  نقش شخص شرور نقابدار را بازی می کرد. با این حال ،  از صدای جیمز ارل جونز  برای این نقش استفاده شد، زیرا لهجه انگلیسی  پروس برای  این قسمت نامناسب تشخیص داده شد. 

جورج لوکاس ، خالق و کارگردان اصلی جنگ ستارگان در بیانیه ای به هالیوود ریپورتر گفت: “دیوید جسمانیتی را برای دارت ویدر به ارمغان آورد که برای  این شخصیت بسیار ضروری بود.، “دیوید برای هر کاری آماده بود و در موفقیت آنچه که به شخصیتی غم انگیز و خاطره انگیز تبدیل می شد ، کمک کرد. روحش در آرامش.”

علاوه بر جنگ ستارگان ، پروس در سال 1971 در فیلم Stanley Kubrick’s A Clockwork Orange حضور داشت ، همان جایی که لوکاس برای اولین بار او را دید.

پروس در سالهای اخیر تا حد زیادی از کانون توجهات دور مانده بود. در سال 2015 ، او در پیش نمایش فیلم مستند  درباره زندگی خودش به نام ” من پدر تو هستم ” به کارگردانی مارکوس کابوتا در مادرید حضور پیدا کرد.

سال بعدش ، پروس در مراسم خاکسپاری کنی بیکر ، که نقش خواننده R2-D2 ،  C-3PO را داشت ، شرکت کرد. او در سن 81 سالگی درگذشت. همچنین در آن سال ، کری فیشر بازیگر اصلی جنگ ستارگان ، که پرنسس لیا را به تصویر می کشید ، در 60 سالگی درگذشت. همبازی آنها پیتر میهیو ، بازیگر نقش شوباکا ، در 74 سالگی در سال 2019 درگذشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا