سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارپیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

هنگام خوردن جو دو سر چه اتفاقی برای بدن شما می افتد.

جو دوسر  یکی از اصلی ترین موارد در وعده های صبحانه بسیاری از افراد است قیمت آن ارزان است ، تهیه آن چند ثانیه طول می کشد و می توان طعم آن را با ادویه جات ، میوه ها و آجیل ها استفاده کرد. 

  

1_ شما مدت بیشتری سیر خواهید ماند:

oatmeal

اگر متوجه شدید که بین وعده های غذایی دچار گرسنگی می شوید ، سعی کنید صبحانه معمولیتان را با یک کاسه جو دوسر فوری جایگزین کنید.

مری ویرتز ، MS ، RDN ، CSSD ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: جو دوسر فوری ، در میان بسیاری از اشکال دیگر جو دوسر ، برای سیری مناسب است.

طبق مطالعه ای که در سال 2015 در ژورنال کالج تغذیه آمریکا منتشر شد ، محققان دریافتند افرادی که صبحانه جو دوسر می خورند احساس سیری بیشتری دارند، و میل کمتری به خوردن دارند و در وعده ناهار کالری کمتری نسبت به افرادی که جو دو سر می خورند مصرف می کنند.  

با این حال ، ویرتز در مورد خوردن انواع جو دوسر شیرین که می تواند باعث افزایش قند خون شود و بعداً منجر به احساس گرسنگی شود ، احتیاط می کند.  

2 ممکن است خطر بیماری قلبیتان را کاهش دهید:

آیا می خواهید قلب خود را سالم تر کنید؟ سعی کنید برخی از جو ها را به برنامه صبحگاهیتان اضافه کنید.

ویرتز می گوید جو دو سر “برای کمک به جلوگیری از بیماری های قلبی عالی است”. در حقیقت ، یک مطالعه در سال 2019 که در Scientific Reports منتشر شد نشان داد که مصرف جو دوسر با کاهش LDL یا کلسترول “بد” و کاهش مارکرهای التهابی همراه است که ممکن است در خطر بیماری قلبی فرد نقش داشته باشد. 

3_ممکن است کوتاه مدت انرژی زیادی داشته باشید:

به جای اینکه به یک نوشیدنی انرژی زا در صورت نیاز مصرف کنید ، مقداری بلغور جو دوسر میل کنید.

گریس گودوین دویر ، متخصص تغذیه می گوید: “یک وعده جو دوسر فوری حدود 18 گرم کربوهیدرات تأمین می کند ، که انرژی سریع مغز ، عضلات و سلامتی شما را تأمین می کند.”  

4 ممکن است هضمتان منظم شود:

مکمل ها تنها راه برای بهبود  هضم نیستند – بلغور جو دوسر  راهی عالی برای کاهش نفخ و تقویت سلامت روده است.

گودوین دویر توضیح می دهد:”جو دوسر  منبع خوبی از فیبرهای غذایی است و خوردن آنها به کمک حرکات طبیعی روده کمک می کند. جو دو سر حاوی فیبرهای نامحلول است که به شما کمک می کند تا مدفوع شما بیشتر شود و فیبرهای محلول نیز که به نرم شدن مدفوع کمک می کند ، باعث سهولت در خروج آن می شود.”

مطالعه ای که در سال 2015 در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد ، شواهدی را نشان داد که جو دوسر همچنین دارای خواص پری بیوتیک است ، به این معنی که می تواند باکتری های مفید روده شما را تغذیه کند ، و در برخی از افراد مورد مطالعه که بلغور جو دوسر مصرف کردند ، سطح مارکرهای التهابی “به طور قابل توجهی کاهش یافت”. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا