سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

به گفته یک متخصص تغذیه ، بهترین مکمل ها برای شکم تخت را بشناسید.

هیچ چیز جادویی وجود ندارد که بتواند شکم شما را تخت کند ، اما این مکمل های طبیعی می توانند به شما کمک کنند تا شکم صاف تری داشته باشید.
 

 گرچه بهترین راه های داشتن شکم صاف ، ورزش ، کاهش مصرف نمک ، حفظ سلامت روده و داشتن یک رژیم غذایی متعادل است ، مکمل هایی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند تا سریعنر به شکم صاف برسید. اگرچه آنها چیزهای جادویی برای شکم تخت نیستند ، اما اگر با یک سبک زندگی سالم ترکیب شوند ، می توانند کمک کننده باشند.

1_ عصاره چای سبز:

اگر شما چایی خور نیستید ، اگر می خواهید یک دوز EGCG یا یک ترکیب گیاهی موجود در این نوع چای برای صاف کردن شکمتان استفاده کنید ، مکمل عصاره چای سبز گزینه خوبی است.

سوزاندن کالری بیشتر می تواند به کاهش وزن و در نتیجه از دست دادن چربی شکم کمک کند. و از آنجا که مطالعات نشان می دهد مصرف عصاره چای سبز یا مکمل های EGCG می تواند به شما در سوزاندن کالری بیشتر کمک کند – حتی در زمان استراحت ، این قرص ها می توانند به بدن شما انرژی مورد نیاز را بدهند.  مصرف این ترکیب می تواند منجر به کاهش وزن شود.

به علاوه ، مصرف کاتچین چای سبز (یک فلاونوئید طبیعی) با کاهش چربی شکم در بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاقی مرتبط با ورزش ارتباط دارد. 

2_ روغن کریل:

ممکن است برای کاهش وزن و داشتن شکم صاف ،مصرف اسیدهای چرب خنده دار به نظر برسد ، اما مصرف منابع DHA و EPA ، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در غذاهای دریایی (از جمله روغن کریل) ممکن است به شما کمک کند تا شکم صافی داشته باشید که شما می خواهید.

روغن ماهی با بسیاری از مزایا از جمله کنترل قند خون ارتباط دارد. وقتی قند خون بالا می رود ، بدن شما انسولین بیشتری ترشح می کند. و وقتی سطح انسولین به طور مداوم بالا باشد ، دستیابی به کاهش وزن دشوار است و بنابراین شکم صاف شما دور از دسترس خواهد شد.

روغن کوری کریل جذب بیشتری نسبت به روغن ماهی فراهم می کند زیرا امگا -3 EPA و DHA را به شکل فسفولیپید طبیعی ارائه می دهد. این امر همچنین هضم غذا را تسکین می دهد و اوره ماهی هایی را که بسیاری از افراد با روغن ماهی تجربه می کنند از بین می برد.

3_ زنجبیل:

زنجبیل فقط دارویی برای مقابله با حالت تهوع نیست. این ریشه که حاوی آنزیمی گوارشی به نام زینگ بیاین است ، ممکن است به مقابله با نفخ و گاز ناشی از برخی غذاها کمک کند. از آنجا که شکم نفخ متضاد شکم صاف است ، مصرف زنجبیل ممکن است به شما کمک کند – خصوصاً وقتی بعد از غذا که حاوی پروتئین است مصرف شود.

4_ پروبیوتیک:

روده شما می تواند محل زندگی انواع باکتری های زنده باشد. باکتری های خاصی – در بسیاری از موارد تولید گاز می کنند و می توانند باعث نفخ شکم در افراد شوند.

یکی از راه های مبارزه با این باکتری ها ایجاد محیطی در روده است که PH کمتری داشته باشد یا محیط اسیدی تری داشته باشد. چرا؟ بسیاری از این باکتریها در محیطی که اسید کمتری دارد (خنثی تر) رشد می کنند.

برای رسیدن به این هدف ، ممکن است مصرف پروبیوتیک یا باکتری زنده که در واقع فوایدی برای سلامتی ما دارند ، کمک کند. برخی از فشارها ، به ویژه فشارهای لاکتوباسیلوس ، می توانند به کاهش pH روده کمک کنند ، در نتیجه روده شما اسیدی تر می شود. شکمی که پر از گاز نباشد ، می تواند یک معنی داشته باشد – شکم صاف!

5_ لاکتاز:

خواه یک بستنی ، شیر یا سوپ غلیظ باشید ، به دلایل زیادی غذاهای لبنی مورد علاقه طرفداران هستند. اما متأسفانه ، قند طبیعی موجود در بسیاری از غذاهای لبنی به نام لاکتوز هضم افراد را به چالش می کشد – خصوصاً با افزایش سن.

برای تجزیه قند لاکتوز ، آنزیمی به نام لاکتاز مورد نیاز است. با افزایش سن ، خطر نداشتن آنزیم لاکتاز به اندازه کافی در بدن برای تجزیه قند لاکتوز وجود دارد – ترک قند هضم نشده در روده و در برخی موارد باعث نفخ شکم می شود.

اگر کمبود لاکتاز دارید ، مکمل لاکتاز (مانند Lactaid) هنگام خوردن غذاهای لبنی حاوی لاکتاز می تواند به شما در تجزیه قندهای لبنی طبیعی کمک کند ، به شما این امکان را می دهد که یک بار دیگر از یک لیوان شیر سرد استفاده کنید.

6_ گل ختمی:

اگر مایعات زیادی را در قسمت میانی نگه دارید ، ممکن است ختمی به شما کمک کند بدن را از شر مقدار اضافی خلاص کنید بدون اینکه بر میزان الکترولیت تأثیر منفی بگذارد. اگرچه مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است ، اگر چالش شما احتباس آب است ، افزودن گل ختمی ممکن است به داشتن شکم صاف شما کمک کند.

7_ بربرین:

سالهاست که از بربرین در طب سنتی چین استفاده می شود. و اخیراً ، به شیوه ای قدرتمندانه به دنیای غرب راه یافته است.

از جمله مزایای پیشنهادی آن ، بربرین ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کرده و از رشد ذخایر چربی جلوگیری کند.

مصرف بربرین با عصاره انگور اورگن ممکن است با ترکیب مزایای بربرین و فواید تقویت گوارشی که انگور اورگان ارائه می دهد ، به مبارزه با چربی شکم کمک کند.

8_ مکمل بدنسازی:

پروتئین به بدن شما کمک می کند احساس رضایت بیشتری داشته باشد و به نوبه خود می تواند به شما کمک کند تا در طولانی مدت کمتر غذا بخورید.

و به ویژه پروتئین ممکن است اشتهای طولانی مدت و کوتاه مدت را کاهش دهد و در زنان با افزایش توده بدون چربی بدون تأثیر بر تغییر در توده چربی ، باعث بهبود ترکیب بدن شود. و مصرف بیش از 500 میلی لیتر لبنیات که از پروتئین تشکیل شده است می تواند سیری را با توجه به نتایج یک متاآنالیز افزایش دهد.

یک مکمل مبتنی بر پروتئین ، مانند پودر پروتئین Quest Nutrition ، یک افزودنی ساده به زندگی روزمره شما است که می تواند به شما احساس رضایت بیشتری دهد و احتمالاً خطر پرخوری را کاهش می دهد ، که ممکن است منجر به نفخ شکم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا