سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله خانوادهمجله روانشناسی و اجتماعیمطالب جالب
موضوعات داغ

رابطه زناشویی سالم

رابطه زناشویی سالم ؛ یکی از ارکان‌های مهم و اصلی رابطه زناشویی برای داشتن خانواده‌ای پایدار، وجود رابطه جنسی خوب در بین زوجین است.

شاید با خود بگویید این موضوع چندان اهمیتی ندارد و رابطه جنسی به هر صورتی که انجام شود، لذت‌بخش است. نوع ارتباط یک زوج با یکدیگر، آموزش نادرست، انتظارات غیر واقعی و مواردی از این دست از جمله آسیب‌هایی هستند که در پی آموزش اشتباه زناشویی پیش می‌آیند. به همین دلیل با به دست آوردن شناخت کافی نسبت به سکس و همسر خود و داشتن رابطه جنسی زناشویی سالم ، می‌توانید مشکلات خود را حل کنید.

1_ برای رابطه جنسی زناشویی سالم عشق و اعتماد را نشان دهید

هر دو طرف باید همیشه تلاش کنند تا مطمئن شوند طرف مقابل تجربه جنسی رضایت بخشی دارد و باید تلاش کنند تا یکدیگر را به اوج برسانند.

وقتی شما و همسرتان یک ازدواج عالی که سرشار از عشق، محبت و اعتماد است را انجام داده اید، این به ایجاد یک زندگی جنسی سالم کمک می کند. همسرتان باید باعث شود که شما هم در زندگی جنسی و هم در خارج از آن احساس جذابیت، دوست داشتن و احترام داشته باشید.

2_ به طور منظم کنار هم باشید

زوج های خوشبخت باید به طور منظم رابطه جنسی داشته باشند تا ارتباط خوبی برقرار کنند.

توجه داشته باشید که داشتن یک رابطه جنسی زناشویی سالم  به این معنی نیست که شما باید در طول هفته رابطه جنسی داشته باشید.

اگر متوسط روال جنسی شما به معنای صمیمی بودن یک بار در هفته یا فقط در تعطیلات آخر هفته است، فوق العاده است. فقط مطمئن شوید که مرتب با هم تنها هستید. با شریک زندگی خود، هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی، در فعالیت های صمیمی شرکت کنید.

3_ برای رابطه جنسی زناشویی سالم  اعتماد به نفس داشته باشید

داشتن اعتماد به نفس کلید اصلی این است که واقعاً بتوانید رابطه جنسی خود را تقویت کنید.

وقتی احساس می کنید که شریک زندگی تان که دوستش دارید و از او قدردانی می کنید، در کنار شماست احساس بهتری خواهید داشت. شما از بدن خود یا صدایی که ممکن است در طول عشق ورزی اتفاق بیفتد خجالت نکشید زیرا به همسرتان اعتماد دارید.

4_ به همسر خود اطمینان داشته باشید

حسادت در روابط طبیعی است. از این گذشته، اگر شریک زندگی خود را دوست دارید، به سختی می خواهید تصور کنید که او با شخص دیگری صمیمی است. با این حال، حسادت سالم و حسادت ناسالم وجود دارد.

داشتن یک رابطه جنسی زناشویی سالم  به این معنی است که از سوی همسر سابق یا زندگی جنسی او در گذشته تهدید نمی شوید. در عوض، مطمئن هستید که شما و همسرتان یکدیگر را دوست دارید و از زمان تنهایی با هم لذت می برید.

5_ محترم باشید

اگر همسرتان به چیزی که به نظر شما هیجان انگیز است علاقه ای ندارد، احترام بگذارید. هرگز نباید سعی کنید همسرتان را متقاعد کنید یا مجبور کنید کاری را انجام دهد که با آن راحت نیست. برقراری ارتباط آشکار با شریک زندگی خود در مورد رابطه جنسی، انتظارات و خواسته های خود به هر دوی شما کمک می کند تا به مرزهای یکدیگر احترام بگذارید.

6_  برای رابطه جنسی زناشویی سالم منظورتان را بگویید

شما می خواهید که شریک زندگی تان شما را راضی کند و بالعکس، اما نمی توانید این کار را انجام دهید مگر اینکه هر دو بدانید طرف مقابل چه چیزی را دوست دارد. داشتن رابطه جنسی عالی در زندگی مشترک به معنای درک یکدیگر است.

بنابراین، چگونه یک رابطه جنسی زناشویی سالم  داشته باشیم؟ این کار از طریق آزمون و خطا و همچنین با ارتباط صادقانه انجام می شود.

هر دو طرف باید تمایل داشته باشند که در مورد تمایلات، نیازها و خیالات جنسی خود صحبت کنند. در این گفتگو نباید قضاوت کرد. این نه تنها منجر به یک رابطه جنسی رضایت بخش تر می شود، بلکه باعث ایجاد اعتماد بین شرکا نیز می شود.

7_ حتی زمانی که ناخوشایند است با یکدیگر ارتباط برقرار کنید

یکی از ویژگی های عالی یک رابطه جنسی سالم برقراری ارتباط است، حتی زمانی که ناراحت کننده است. اگر چیزی در رختخواب شمارا ناراحت میکند، آن را به همسرتان بگویید. در مورد موضوع در مورد چگونگی داشتن یک رابطه سالم و فعال از نظر جنسی ملایم، بازیگوش و سبک دل باشید. شما نمی خواهید کاری انجام دهید که باعث لغزش یا آزار همسرتان شود.

8_ برای رابطه جنسی زناشویی سالم  برنامه ریزی کنید

یک مشکل رایج در روابط بلندمدت ناشی از وقت گذاشتن برای رابطه جنسی است. برنامه ریزی رابطه جنسی خیلی رمانتیک به نظر نمی رسد، اما برای زوج هایی که هر دو به طور تمام وقت کار می کنند یا بچه ها را بزرگ می کنند، ضروری است. اگر می‌خواهید بعد از ازدواج از زندگی جنسی سالم لذت ببرید، برنامه‌ریزی رابطه جنسی را بالینی تلقی نکنید.

9_ چیزهای جدید را امتحان کنید

یکی از نشانه های یک رابطه جنسی زناشویی سالم این است که هر دوی شما مایلید چیزهای جدیدی را با هم امتحان کنید.

بنابراین، اگر اخیراً خیلی هیجان زده نبوده اید، چگونه می توان از رابطه جنسی در یک رابطه لذت برد؟ ایده‌هایی برای چیزهای جدید شامل استفاده از اسباب‌بازی‌ها، امتحان کردن تکنیک‌های جدید، شهوانی مشترک، لمس کردن خود در مقابل همسرتان، صحبت‌های تحریک کننده یا ارسال بسته‌های جنسی به صورت ماهانه است.

زوج ها وقتی چیزهای جدید را چه در داخل و چه در خارج از زندگی جنسی خود امتحان می کنند، به هم نزدیک تر می شوند.

امتحان کردن چیزهای جدید برای روابط جنسی درازمدت عالی است زیرا احساسات جدید را در بر می گیرد، روال های روزمره را از بین می برد و به جلوگیری از خسته کننده شدن رابطه کمک میکند.

10_ همیشه برای رابطه جنسی زناشویی سالم  برنامه داشته باشید

پاسخ به این سوال چیست که چگونه یک رابطه جنسی زناشویی سالم  داشته باشیم و شور و اشتیاق را در اتاق خواب دوباره برافروزیم؟ پاسخ در داشتن یک برنامه عمل خوب نهفته است.

یک راه عالی برای داشتن یک رابطه جنسی سالم این است که برای نیازهای عاطفی و فیزیکی خود وقت بگذارید، اگر شما یا شریک زندگیتان به خارج از شهر می روید، برنامه ای آماده برای هنگام برگشت داشته باشید.

11_ رعایت اصول بهداشتی

مهم‎ترین مرحله از نظر اصول رابطه جنسی، این مرحله است. در این مرحله شما با شریک جنسی خودتان یک رابطه لذت‎بخش را تجربه می‌کنید که قطعا تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی شما دارد.استفاده از محصولات جنسی مختلف همچون محصولات تاخیری از قبیل اسپری تاخیری و … و یا روان کننده هایی مثل ژل لوبریکانت برای یک رابطه لذتبخش بی تاثیر نیستند. برای اینکه در حین رابطه جنسی، به سلامت خودتان و شریک جنسی خود ضرری وارد نکنید بهتر است اصول بهداشتی و سلامت جنسی را رعایت کنید. برای پیشگیری از بیماری‌های جنسی و همچنین جلوگیری از بارداری ناخواسته، حتما از کاندوم‌های زنانه یا مردانه استفاده کنند. در حالی که کاندوم‌ تاخیری مردانه با سهولت بیشتری قابل استفاده‌اند، شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان از انواع کاندوم‌ های زنانه نیز استفاده کنید. شستشوی ناحیه تناسلی پس از برقراری رابطه جنسی بسیار مهم است. پس سعی کنید که اگر فرصت دوش گرفتن ندارید و یا ترجیح می‌دهید که فورا ناحیه تناسلی خود را تمیز کنید، از دستمال‌های مرطوب تمیز و یا ژل‌ های مناسب استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا