سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگون

قهرمان اصغر فرهادی در جمع 10 فیلم مورد انتظار جشنواره‌ی کن 2021

[ad_1]

رسانه‌ی معتبر هالیوود ریپورتر فهرستی از ۱۰ فیلم مهم و مورد انتظار جشنواره‌ی کن ۲۰۲۱ منتشر کرده که در میان آن‌ها اسم فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی نیز به چشم می‌خورد.

کم‌تر از ده روز تا آغاز هفتادوچهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم کن فاصله داریم و سینمادوستان بسیاری در سراسر چهان منتظر شروع این رویداد سینمایی مهم هستند. سال گذشته به خاطر دنیاگیری کروناویروس جشنواره‌ی کن برگزار نشد، اما مسئولان برگزاری این رویداد امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چراغ گرند لومیر کاخ را روشن می‌کنند تا فیلم‌سازان مطرحی از سراسر جهان برای دریافت نخل طلا با یکدیگر رقابت کنند.

سینمای ایران امسال در کنار قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی، فیلم‌ها و هنرمندان دیگری نیز در جشنواره‌ی کن دارد که از میان آن‌ها می‌توان به فیلم کوتاه «ارتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی و فیلم «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی اشاره کرد. اما بی‌تردید قهرمان مهم‌ترین فیلم ایرانی حاضر در این رویداد است و برخی سینمادوستان آن را از شانس‌های اصلی دریافت جوایز مهم می‌دانند.

علاوه‌بر فرهادی فیلم‌سازهای سرشانس دیگری مانند لئوس کاراکس، لئوس کاراکس، وس اندرسن و فرانسوا اوزون نیز در هفتادوچهارمین دوره‌ی کن حضور دارند تا تنور جشنواره‌ی امسال بسیار داغ باشد.

در پایین می‌توانید فهرست مورد انتظارترین فیلم‌های بخش مسابقه‌ی اصلی جشنواره‌ی کن ۲۰۲۱ از نظر هالیوود ریپورتر را مشاهده کنید:

  • قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی
  • آنت (Annette) به کارگردانی لئوس کاراکس
  • بندتا (Benedetta) به کارگردانی پل ورهوفن
  • جزیره برگمان (Bergman Island) به کارگردانی میا هانسن-لووه
  • کوپه شماره شش (Compartment No. 6) به کارگردانی یوهو کاسمانن
  • همه چیز خوب پیش رفت (Everything Went Fine) به کارگردانی فرانسوا اوزون
  • گزارش فرانسوی (The French Dispatch) به کارگردانی وس اندرسن
  • مموریا (Memoria) به کارگردانی اپیچاتپونگ ویراستاکول
  • نیترام (Nitram) به کارگردانی جاستین کورزل
  • موشک قرمز (Red Rocket) به کارگردانی شان بیکر

هالیوود ریپورتر در مطلب خود برای قهرمان اینچنین نوشته است: «کارگردان ایرانی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار و سازنده‌ی آثاری مانند «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» با حضورش در حوزه‌ی سینما بین‌الملل در سال ۲۰۱۹ با فیلم «همه می‌دانند» مورد اقبال نسبی منتقدان قرار گرفت. با اینکه جزئیات داستانی فیلم جدید فارسی‌زبان او هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که فرهادی با روایتی پرتنش به حوزه‌ی امن خود، یعنی خلق درام‌های خانوادگی و آپارتمانی مبتنی بر کشمکش‌های دورنی خانواده‌ها بازگشته است؛ همانند فیلم‌هایی که در ابتدا او را به جهان معرفی کردند»

اصغر فرهادی پروسه‌ی ساخت و آماده‌سازی فیلم قهرمان را تقریبا در سکوت خبری و به دور از هیاهو پیش برد. تا ماه گذشته تقریبا هیچ اطلاعاتی از خط داستانی و شخصیت‌های این فیلم در دسترس نبود، تا اینکه بالاخره چند هفته‌ی قبل کمپانی ممنتو فیلمز خط داستانی آن را با سینمادوستان به اشتراک گذاشت. خلاصه داستان منتشر شده از سوی پخش کننده اروپایی قهرمان به این شرح است: «مرد جوانی به اسم «رحیم» به خاطر  بدهی که نمی‌توانسته بپردازد، در زندان است. او طی دو روز مرخصی‌اش، تلاش می‌کند که طلبکار خود را قانع کند تا از شکایتش در ازای پرداخت مبلغ کمتری، صرف نظر کند. اما اوضاع آن‌طور که وی انتظار دارد پیش نمی‌رود…»

جشنواره‌ی کن امسال به خاطر دنیاگیری کروناویروس با کمی تأخیر نسبت به زمان معمول برگزاری‌اش از ۱۵ تا ۲۶ تیرماه برپا خواهد شد و اسپایک لی کارگردان آمریکایی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار ریاست هیئت داوران بخش رقابتی اصلی آن را بر عهده دارد.

اصغر فرهادی طی دهه‌ی گذشته با دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (خارجی‌زبان سابق) شد و در سال ۲۰۱۶ هم به خاطر فیلم «فروشنده» جایزه‌ی ارزشمند بهترین فیلم‌نامه را از جشنواره‌ی کن دریافت کرد. به همین خاطر بسیاری از سینمادوستان از همین الان به موفقیت قهرمان در جشنواره‌ها و مراسم‌های سینمایی سال ۲۰۲۱ امیدوار هستند.

منبع: Hollywoodreporter

[ad_2] منبع:دیجی کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا