سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگون

راننده‌ای به‌دلیل نصب دیش ماهواره‌ استارلینک روی کاپوت خودرو خود جریمه شد

[ad_1]

یکی از افسران گشت بزرگراه‌های کالیفرنیا جمعه، ۱۱ تیر (۲ جولای) با انتشار پستی در صفحه فیس‌بوکش از متوقف و جریمه‌کردن خودرو تویوتا پریوسی خبر داد که وسیله‌ای شبیه به دیش ماهواره‌ای استارلینک روی کاپوت خودرو خود نصب کرده بود. این دیش درست در وسط کاپوت نصب شده بود و مانع دید درست راننده می‌شد. راننده به سؤال افسر پلیس درباره اینکه «آیا این وسیله دیدش به جاده را مختل می‌کند یا خیر؟» جواب داد: «فقط وقتی به راست می‌پیچم.»

به‌گزارش ورج، افسر پلیس می‌گوید این راننده مدعی بود که از دیش اینترنت برای کسب‌و‌کاری استفاده می‌کند که با خودرو انجام می‌دهد‌. او اضافه کرد طبق قانونی ایالتی، نصب هر جسمی که مانع دید کامل راننده شود، مانند اشیای آویزان از آینه دید عقب یا دستگا‌ه‌ مسیریابی که به‌درستی نصب نشده باشد، غیرقانونی است.

به‌گفته ایلان ماسک، نصب دیش اینترنتی استارلینک روی خودرو ازلحاظ فنی امکان‌پذیر است

به‌گفته ایلان ماسک، سرویس در حال توسعه اینترنت اسپیس ایکس با بیش از ۷۰ هزار کاربر در ۱۲ کشور در مرحله آزمایش نسخه بتای عمومی قرار دارد و افراد بسیاری ماهانه ۹۹ دلار برای استفاده از آن می‌پردازند. قبل از استفاده از این سرویس فرد بسته‌ای ۴۹۹ دلاری حاوی دیشی به‌اندازه پیتزا و روتر وای‌فای باید بخرد و آن را سر هم کند.

بسته‌ی استارلینک

محتوی بسته استارلینک

اسپیس ایکس هنوز مجوز کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) را برای نصب دیش‌های استارلینک روی وسایل نقلیه در حال حرکت ندارد؛ اما برای اهداف تجاری از ماه‌ها پیش در حال بررسی این ویژگی روی کشتی‌های حمل‌و‌نقل و کامیون‌های بزرگ و هواپیماهای مسافربری است. به‌گفته ماسک، آنتن‌ استفاده‌شده در استارلینک‌ها امروزه برای خودروهای معمولی زیادی قدرتمند است.

ایلان ماسک در نشست گزارش مالی برگزارشده در دی ۱۳۹۸ (ژانویه ۲۰۲۰) گفته بود:

آنتن این دستگاه با وجود پهنای باند زیاد و تأخیر کم، به‌اندازه پیتزایی متوسط ​​است که می‌توان روی خودرو قرار داد؛ اما به‌احتمال زیاد این پهنای باند خیلی بیشتر از نیازتان خواهد بود. انجام این کار ازنظر فنی شدنی است.

 از دیدگاه شما کاربران زومیت،‌ بهتر نبود پلیس استفاده از هات‌اسپات LTE را به راننده آموزش می‌داد؟  

[ad_2] منبع : زومیـت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا