سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله فناوری و دانش

اندروید ویژگی جدیدی ارائه کرده که با فشردن چندباره‌ی گزینه بازگشت میتوانید برنامه‌های خراب را ببندید!

BBEfpp3

به گزارش نسیم ورد:

اگر نمی‌توانید با فشردن کلید back از یک برنامه خارج شوید، احتمالا آن برنامه مشکل فنی دارد ولی ممکن است دلیلش از این هم بدتر باشد. به همین دلیل گوگل بدون سر و صدا یک ویژگی جدید برای اندروید به نام panic detection (شناسایی وحشت و اضطراب) ایجاد کرده که اگر با چندین بار گزینه‌ی back را فشارد دهید برنامه را می‌بندد. این ویژگی توسط XDA Developers برنامه ریزی شده که البته فقط در بعضی دستگاه‌ها موجود است و در تمامی دستگاه‌ها با اندوریدNougat  7.1 وجود ندارد.

گوگل چیزی درمورد این ویژگی نگفته، XDA به طور اتفاقی این کد را در یک Android 7.1 که اخیرا ساخته شده کشف کرده است. این ویژگی به طور کلی با فشردن دکمه back ارتباط دارد، اگر به اندازه کافی این دکمه فشرده شود (دقیقا چهار بار) و پشت سر هم باشد (بین هرکدام کمتر از یک سوم یک ثانیه وقفه بیفتد) اندروید از برنامه خارج می‌شود و شما به home screen برمی‌گردید. این کار نه تنها برنامه را متوقف می‌کند، بلکه هر نرم افزار خرابی که سعی می‌کند مانع کار دیگر نرم افزارها مانند malware یا adware بشود را نیز متوقف می‌کند.

این ایده‌ای هوشمندانه‌ است زیرا وقتی نمی‌توانید یک برنامه را ببندید اولین کاری که می‌کنید چیست؟ دیوانه‌وار فشردن دکمه‌ی back احتمالا اولین کاریست که شما انجام می‌دهید، بنابراین این کار برنامه را متوقف می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا وقتی مشکل را نفهمیده‌اید بتوانید برنامه را پاک یا غیر فعال کنید.

ظاهرا شما برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید باید آن را فعال کنید. فعلا گوگل این ویژگی را با محدودیت‌هایی عرضه کرده تا بتواند آن را آزمایش کند، بنابراین تا وقتی این ویژگی در دستگاه شما فعال شود احتمالا مدتی طول می‌کشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا