سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار

عامل افزایش فشار خون، آجیل شور

عید نوروز نزدیک است و ایام خوردن آجیل و شیرینی هم نزدیک. طبق گفته ی کارشناس بهداشت مواد غذایی، یکی از عوامل مبتلا شدن به فشار خون خوردن زیاد آجیل شور است. بهتر است در این ایام، مواظب سلامتی خود باشید و بیشتر از اجیل های خام استفاده کنید.

 حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی گفت: شهروندان در ایام عید نوروز از خوردن بیش از حد شیرینی و همچنین آجیل خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مصرف بی رویه تخمه باعث ترشح مکرر اسید معده می‌شود، افزود: خوردن بیش از حد آجیل شور باعث افزایش فشار خون می شود.

عبدالعزیزی ادامه داد: با فرارسیدن ایام نوروز، پرخوری و دریافت غذاهای پر انرژی در افراد به ویژه در جوانان و کودکان افزایش می‌یابد.

این کارشناس با بیان اینکه مصرف ۱۵ تا ۲۰ عدد تخمه در روز کافی است، اظهار کرد: اغلب افراد در روزهای عید در حال صحبت کردن و تماشای تلویزیون مشغول خوردن تخمه هستند و فراموش می‌کنند چه میزان تخمه میل کرده‌اند، در حالی‌که مصرف بیش از حد تخمه باعث ترشح مکرر اسید معده شده و فرد را دچار ورم معده می‌کند.

عبدالعزیزی تاکید کرد: در برخی از انواع آجیل‌ها نمک و مواد لایه رویی قابل دیدن است که توصیه می‌کنیم از سطح مواد برداشته ‌شود چرا که استفاده بیش از حد نمک افزایش فشار خون و عوارض دیگری ایجاد می‌کند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: افراد سعی کنند در مهمانی‌ها از ۱ یا ۲ واحد میوه استفاده کرده و غذاهای پر چرب را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

Khasiathaye-Ajil

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا