سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

درختی در کامرون به نام لئوناردو دی کاپریو ثبت شد.

محققان باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی، کیو در بریتانیا، درختی کمیاب را  در جنگل کامرون کشف کردند و نام آن را لئوناردو دی کاپریو گذاشتند. آنها هدف از این کار را تقدیر از زحمات دی کاپریو در نجات جنگلهای در حال تخریب عنوان کردند.

مارتین چیک گیاه شناس کیو به بی بی سی گفت: «ما فکر می کنیم که او در کمک به توقف قطع درختان جنگل Ebo بسیار زحمت کشید.

قطع درختان، باعث افزایش میزان دی اکسید کربن در هوا می شود و در تغییرات آب و هوایی تاثیر می گذارد.

در سال 2020، دی کاپریو، 47 ساله، برای حفاظت از جنگل، محل زندگی مردم بانن و جمعیت متنوعی از گیاهان و جانوران، کمپینی راه انداخت.  او درخواست‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و طوماری داد که میلیون ها فالورش امضا کنند.

تلاش‌های دی‌کاپریو به کارشناسان بین‌المللی کمک کرد، آنها نامه‌ای به دولت کامرون نوشتند و جزئیات گونه‌های در معرض خطر انقراض حیوانات و گیاهانی را که در جنگل زندگی می‌کنند،را ارائه دادند.

بعداً، دولت طرح های قطع درختان جنگلی را، لغو کرد.

درخت “دیکاپریو” – یک درخت همیشه سبز کوچک و گرمسیری با گل های زرده که از تنه آن جوانه می زند – این اولین گیاهیه که امسال توسط محققان کیو به طور رسمی نامگذاری شد. این یکی از اعضای خانواده گیاهان یلانگ یلانگ است و در حال حاضر “به شدت در خطر انقراض” هست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا