مجله سریال و تلویزیون

نگاهی به سریال The Last of Us آخرین بازماندگان ما

آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر درام پسا آخرالزمانی‌ست که توسط کریگ مازن و نیل دراکمن برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است.

سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد

فصل اول این سریال بر اساس بازی ویدئویی سال ۲۰۱۳ به همین نام ساخته شده است. داستان آن در سال ۲۰۲۳، بیست سال پس از نوعی آلودگی قارچی گسترده جریان دارد که باعث پاندمی جهانی شد.

یک قاچاقچی به‌نام جوئل (با بازی پدرو پاسکال) وظیفه دارد نوجوانی به‌نام الی (با بازی بلا رمزی) را در سرتاسر آمریکا پس از این بحران همراهی کند. بازیگران مهمان شامل نیکو پارکر در نقش دختر جوئل، یعنی سارا، گابریل لونا در نقش برادر کوچکتر جوئل، یعنی تامی، مارلی دندریج در نقش رهبر مقاومت، یعنی مارلین و آنا تورو در نقش شریک قاچاقچی جوئل، یعنی تس می‌شوند.

روند تولید و پخش سریال

آخرین بازمانده از ما از ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ در آلبرتا فیلمبرداری شد. این اولین سریال اچ‌بی‌او است که بر اساس بازی ویدئویی ساخته شده‌ و محصول مشترک سونی پیکچرز تله‌ویژن، پلی‌استیشن پروداکشنز، ناتی داگ، د مایتی مینت، و ورد گیمز است. فصل اول شامل نه قسمت است که توسط مازن و دراکمن نوشته شده‌است. دومی نویسندگی و کارگردانی بازی را به عهده داشت. موسیقی این مجموعه توسط آهنگساز اصلی بازی، یعنی گوستاوو سانتائولایا و نیز دیوید فلمینگ ساخته شد.

آخرین بازمانده از ما در تاریخ ۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳ شروع شد. نقدهای این مجموعه مثبت بود و منتقدان از اجراها، نویسندگی، طراحی تولید، و موسیقی متن تقدیر کردند و تعدادی از منتقدان آن را بهترین اقتباس از یک بازی ویدئویی نامیدند. افتتاحیهٔ مجموعه در روز نخست توسط ۴٫۷ میلیون بیننده تماشا شد که دومین افتتاحیهٔ پربینندهٔ اچ‌بی‌او از سال ۲۰۱۰ بود.

خط داستانی سریال چیست ؟

این سریال داستان جوئل(پدرو پاسکال) و الی(بلا رمزی) را روایت می کند، جوئل ماموریت دارد تا الی را در سرتاسر آمریکا اسکورت کند و آن را به غرب آمریکا ببرد، آن ها در این سفر با چالش های زیادی به رو به می شوند…

در سال ۲۰۰۳، نوعی عفونت قارچی گسترده باعث پاندمی جهانی شد و مبتلایانش را به متجاوزان خون‌آشام تبدیل کرد. همان‌طور که قارچ‌ها شروع به شیوع می‌کنند، جوئل با دخترش سارا فرار می‌کند، اما سارا توسط سربازی که به آن‌ها یورش می‌آورد کشته می‌شود، در حالی که جوئل توسط برادرش تامی نجات می‌یابد. بیست سال بعد، جوئل به‌عنوان قاچاقچی با شریکش تس در ناحیهٔ قرنطینهٔ بوستون زندگی می‌کند که توسط آژانس واکنش فاجعهٔ فدرال (فدرا) مدیریت می‌شود. هنگامی که تامی از مکان خود در وایومینگ موفق به تماس نمی‌شود، آن‌ها سعی می‌کنند یک باتری ماشین از فروشنده محلی بخرند اما در عوض به فایرفلایز (گروهی شورشی که مخالف فدرا است) فروخته می‌شود. در تلاش برای پس گرفتن باتری، آن‌ها متوجه می‌شوند که معامله به هم خورده‌است و مارلین، رهبر مجروح فایرفلایز، از جوئل و تس التماس می‌کند که در ازای تأمین نیازمندی‌هایشان، الی جوان را به خانه ایالتی قدیمی ببرند. آن‌ها در حالی که مخفیانه از مرز بیرون می‌روند، توسط یک سرباز دستگیر می‌شوند و الی هنگام انجام آزمایش عفونت سرباز را با چاقو می‌زند. زمانی که سرباز می‌خواهد به او شلیک کند، جوئل او را تا حد مرگ کتک می‌زند. تس متوجه می‌شود که الی آلوده شده‌است، اما الی به آن‌ها قول می‌دهد که دچار عفونت نشده‌است. آن‌ها وارد منطقهٔ آلوده به بیماری‌های زیستی می‌شوند تا از سربازان فدرای در حال تعقیب فرار کنند.

بازیگران و عوامل سریال چه کسانی هستند ؟

  • کارگردان : علی عباسی، جرمی وب ، نیل دراکمن ، پیتیر هوار ، لیزا جوهانسون ، کریگ مازین ، یاسمیلا ژبانیچ
  • تهیه کنندگان: گرگ اسپنس، سیسیل اوکانر
  • نویسندگان: کریگ مازن، نیل دراکمن
  • بازیگران : آنا تورو، اشلی جانسون، بلا رمزی، پدرو پاسکال

نظرات درباره سریال چگونه است ؟

در راتن تومیتوز بر اساس 417 بررسی، با میانگین امتیاز 8.75/10، دارای رتبه تایید 96٪ است. اجماع عمومی می‌گوید: «با حفظ اعتیادآورترین جنبه‌های منبع محبوب خود در حین کاوش عمیق‌تر در داستان، The Last of Us یک تلویزیون جذاب است که در بین بهترین اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی در تمام دوران قرار می‌گیرد.» متاکریتیک به طور میانگین ۸۴ از 100 به این اثر امتیاز داد  که نشان دهنده «تحسین جهانی» است. چندین منتقد آن را بهترین اقتباس از یک بازی ویدیویی می‌دانستند، و مارک دیلینی می‌گوید که «به‌نظر می‌رسد آغاز یک دوره جدید» برای این ژانر است.

سریال آخرین بازمانده از ما را چگونه تماشا کنم ؟

منابع زیادی وجود دارد. شما می توانید این سریال را از طریق این لینک به صورت آنلاین با زیرنویس تماشا کنید ( برای تماشای سایر قسمت ها از منو قسمت های دیگر را انتخاب نمایید ). همجنین می توانید از منابع مختلف نسخه های کامل تر را نیز دریافت نمایید. این سریال دارای زیرنویس فارسی می باشد.

آیا سریال برای فصل جدید تمدید شده ؟

این سریال در ژانویهٔ ۲۰۲۳ برای فصل دوم تمدید شد. هنوز تاریخی برای پخش فصل دوم اعلام نشده است.

از فصل جدید سریال چه می‌دانیم ؟

فصل دوم سریال بر اساس بازی دوم ساخته خواهد شد. البته خالقان سریال تاکید کردند داستان فصل دوم تفاوت های زیادی با بازی خواهدداشت و احتمالا همه وقایع را پوشش نخواهد داد. همچنین احتمال دو پارتی بودن فصل دوم مطرح شده است.

تیزرها و تصاویر :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا